139 176 läst · 220 svar
139k läst
220 svar
Diskmaskin Electrolux felkod ,50?
Pumpen till vänster. Sitter med bajonettfattning. Vrid motsols. Du har skräp som blockerar impellern.
God morgon och tack för snabba svar!
Hittade glasskärvan som åstadkom felet från början, den är nu borttagen. Får nu upp felet i5F och som jag läst i tråden så har jag fyllt på med vatten(första gången så gick allt allt rakt igen då jag ej satt på den igen ordentligt, men andra gången så håller den tätt) men felet uppkommer ändå, har även testat att bryta strömmen under en tid.
Mvh!
Hittade glasskärvan som åstadkom felet från början, den är nu borttagen. Får nu upp felet i5F och som jag läst i tråden så har jag fyllt på med vatten(första gången så gick allt allt rakt igen då jag ej satt på den igen ordentligt, men andra gången så håller den tätt) men felet uppkommer ändå, har även testat att bryta strömmen under en tid.
Mvh!
Kan vara att en lindning/fas har brunnit av...
Går att mäta på de tre kontakterna. Samma motstånd mellan alla pinnar ska det vara.
Typ 80 ohm. Du råkade kanske skada kabelkontakten när du tog loss pumpen?
5f är felkoden som man får om en fas är borta..
Går att mäta på de tre kontakterna. Samma motstånd mellan alla pinnar ska det vara.
Typ 80 ohm. Du råkade kanske skada kabelkontakten när du tog loss pumpen?
5f är felkoden som man får om en fas är borta..
Försöker fixa felkod i50 på min Ikea diskmaskin har provat att ta bort pumpen men hittade inget där. Har hällt vatten i maskinen tryckt på reset men ingen fungerar. Såg nu att denna slang lossnat någon som vet vart den skall sitta?