139 642 lĂ€st · 220 svar
140k lÀst
220 svar
Diskmaskin Electrolux felkod ,50?
Tack! Jag hade nĂ€stan gett upp men nu verkar det funka igenđE EWM skrev:Som mĂ„nga andra hĂ€r sĂ„ satt en glasbit fast i vĂ„r maskin. Ett tillĂ€gg dock efter att jag tagit bort den gick den Ă€ndĂ„ inte igĂ„ng. Motorn kör ich brummar men den stannar Ă€ndĂ„ med felkod i50. Till slut hĂ€llde jag i ett glas vatten (via silen) sĂ„ inte pumpen skulle köra torrt. DĂ„ pumpade den undan det vattnet utan felkod. Fick starta om programmet igen sen mha reset-knappen. Sen funkade det. SĂ„ prova det innan ni byter motor.
Hade samma problem som er alla. Fick loss pumpen, tyvĂ€rr verkar inte mycket finnas dĂ€r, men att Ă„termontera och slĂ„ i ett glas med vatten sĂ„ fungerade det klockrent! Tusen tack allihopa för att ni skrivit utförligt hur man gör đ«Ąâïž
Medlem
· Stockholms lĂ€n
· 3 inlĂ€gg
Tack, internet!
Felkod ,50. SÄg framför mig telefonsamtal till support, vidarebollande till teknisk support, vÀntetid tvÄ veckor, besked om att tekniker kommer mellan 07:00-16:00 varför jag skulle behöva ta en hel dag ledigt, att tekniker kommer och fixar felet pÄ tio minuter och slutligen faktura pÄ 4000kr!
Med hjÀlp av er löste jag det sjÀlv pÄ tio minuter!
Felkod ,50. SÄg framför mig telefonsamtal till support, vidarebollande till teknisk support, vÀntetid tvÄ veckor, besked om att tekniker kommer mellan 07:00-16:00 varför jag skulle behöva ta en hel dag ledigt, att tekniker kommer och fixar felet pÄ tio minuter och slutligen faktura pÄ 4000kr!
Med hjÀlp av er löste jag det sjÀlv pÄ tio minuter!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har precis ocksÄ fÄtt denna felkod. Det mÀrkliga Àr att nÀr vi startar maskinen Àr den knÀpptyst och vi fÄr sedan felkod 50 efter 30s. Vi hör alltsÄ ingen motor eller annat ljud.
Kan problemet forfarande vara just stopp/skrÀp i pumpen?
Kan problemet forfarande vara just stopp/skrÀp i pumpen?
ja pumpen sitter fastà ölburken skrev:
eller med tanke pÄ modell och i30 sÄ kan det lika gÀrna vara kretskortet
i50 Àr pumpmotor finns beskrivet i Ätskilliga trÄdar pÄ BHà ölburken skrev:
Men exakt vad felet bestÄr av vet man inte förrÀn man delat motorn