139 697 läst · 220 svar
140k läst
220 svar
Diskmaskin Electrolux felkod ,50?
Hittade den här tråden på Google då jag har samma fel som alla er. Har följt råden här, och tyvärr så hade jag INGET skräp i min pump :/ så felet kvarstår.. maskinen börjar med att tömma, sedan fyller den en liten stund, sen kommer i50 som ett brev på posten..
Det ”komiska” är att maskinen fungerar klockrent.. IBLAND! Felanmäld till Electrolux, men då det är påsk så får jag vänta megalänge innan de hade en ledig tid.. tror det är 3 eller 4 dagar kvar nu tills de kommer, i köket finns 2,5 dagars disk. Provar maskinen då och då eftersom den helt plötsligt kan fungera. I förrgår lyckades vi köra 3 maskiner, igår 0, idag 0... :/
något annat tips mer än att rensa pumpen/silen?
Det ”komiska” är att maskinen fungerar klockrent.. IBLAND! Felanmäld till Electrolux, men då det är påsk så får jag vänta megalänge innan de hade en ledig tid.. tror det är 3 eller 4 dagar kvar nu tills de kommer, i köket finns 2,5 dagars disk. Provar maskinen då och då eftersom den helt plötsligt kan fungera. I förrgår lyckades vi köra 3 maskiner, igår 0, idag 0... :/
hahaha jodå, den har fått jobbat den också, men diskar bara det jag behöver helst (därav ,5 dagars)Nyfniken skrev:
men man har absolut blivit lat helt klart.. räknar minuterna tills Electrolux kommer på besök nu
Electrolux diskmaskin felkod i50 | Så löser du felet i50
https://www.nettoparts.se/shop/diy-felkod-diskmaskin-electrolux-i50-20809s1.html
https://www.nettoparts.se/shop/diy-felkod-diskmaskin-electrolux-i50-20809s1.html
går pumphjulet mycket lätt?gustavhoo skrev:Hittade den här tråden på Google då jag har samma fel som alla er. Har följt råden här, och tyvärr så hade jag INGET skräp i min pump :/ så felet kvarstår.. maskinen börjar med att tömma, sedan fyller den en liten stund, sen kommer i50 som ett brev på posten..
vilken modell är det? det finns olika pumpar!gustavhoo skrev:Hittade den här tråden på Google då jag har samma fel som alla er. Har följt råden här, och tyvärr så hade jag INGET skräp i min pump :/ så felet kvarstår.. maskinen börjar med att tömma, sedan fyller den en liten stund, sen kommer i50 som ett brev på posten..
Det anser jag, sambon tyckte att det var lite motstånd, men jag tyckte det bara var "normalt" motstånd. Det är en IKEA Välgjord eller va f-n dom heter. Jag kommer ge mig på ett nytt försök idag att kolla efter skräp i pumpen, jag skickade sambon på det förra gången.electroluxaren skrev:
Kan tilläggas också att det var vattensamling i "baljan" som är under pumpen och även lite, vad som uppfattades som "gammalt" vatten på skyddsplasten som ligger mot golvet.
Electrolux var här ute på ett servicebesök för 1 år sedan, jag är 99% säker på att de bytte pumpen den gången.
Okej, det var dåligt..electroluxaren skrev:
Jag fick problem med min diskmaskin i fjol..
3 månader gammal.. Dock en cylinda men de var då hjälpsamma att komma ut..
Visade sig vara en magnetventil till vattenflödet..
det ser ut som om du har trefaspumpen (tre blå sladdar) då ger den felkod om den inte går, men iom att den pumpar ur före den tar in vatten vilket den alltså gör så är den inte trolig.gustavhoo skrev:
läckan är mer oroande
kan vara diskpumpen som läcker och kärvat ihop då får du i50 under vattenfyllnad, för att den inte startar vid det dynamiska vattenintaget
Jag skulle döma ut denna disk då den har nått livscykelns ände. den är numera bara en kassako för tekniker och electrolux.
så nettoparts åkte ut till dig? från Danmark?Maskintok skrev:
cylindorna från turkiet är notoriska för deras usla inloppsventiler.