139 086 läst · 220 svar
139k läst
220 svar
Diskmaskin Electrolux felkod ,50?
Hej, tack för hjälpen! Vi lagade vår IKEA diskmaskin, Välgjord (Electrolux) med felkod i50 tack vare tråden, hittade en liten aluminium bit i den. Skriver detta då det kanske snabbar på för ägare av "ikea diskmaskiner" att hitta tråden på google.
Pumpen är lätt att hitta, skruva av plåten längst fram och vrid av den. Ett tipps är att vara beredd med något att suga upp den mindre mängd avloppsvatten som kan rinna ut. Det är bökigt att komma åt om det hinner sprida ut sig där under, vilket vi fick lära oss
Pumpen är lätt att hitta, skruva av plåten längst fram och vrid av den. Ett tipps är att vara beredd med något att suga upp den mindre mängd avloppsvatten som kan rinna ut. Det är bökigt att komma åt om det hinner sprida ut sig där under, vilket vi fick lära oss
Som många andra här så satt en glasbit fast i vår maskin. Ett tillägg dock efter att jag tagit bort den gick den ändå inte igång. Motorn kör ich brummar men den stannar ändå med felkod i50. Till slut hällde jag i ett glas vatten (via silen) så inte pumpen skulle köra torrt. Då pumpade den undan det vattnet utan felkod. Fick starta om programmet igen sen mha reset-knappen. Sen funkade det. Så prova det innan ni byter motor.
Tack tack jag hade just givit upp hoppet men läste det du skrev och jag provade med att hälla ett glas vatten och walllaa så funkade det är såååå glad.E EWM skrev:Som många andra här så satt en glasbit fast i vår maskin. Ett tillägg dock efter att jag tagit bort den gick den ändå inte igång. Motorn kör ich brummar men den stannar ändå med felkod i50. Till slut hällde jag i ett glas vatten (via silen) så inte pumpen skulle köra torrt. Då pumpade den undan det vattnet utan felkod. Fick starta om programmet igen sen mha reset-knappen. Sen funkade det. Så prova det innan ni byter motor.
E EWM skrev:Som många andra här så satt en glasbit fast i vår maskin. Ett tillägg dock efter att jag tagit bort den gick den ändå inte igång. Motorn kör ich brummar men den stannar ändå med felkod i50. Till slut hällde jag i ett glas vatten (via silen) så inte pumpen skulle köra torrt. Då pumpade den undan det vattnet utan felkod. Fick starta om programmet igen sen mha reset-knappen. Sen funkade det. Så prova det innan ni byter motor.
Vilken utförlig och bra tråd, tack!
Electrolux qb6161I med felkod 50.
Jag kom så här långt tack vare bra anvisningar, hittade dock ingenting här.
Endast en packning/ventil som är trasig .. antar att skräpet då tagit sig ännu längre in?
En likadan plastventil under sil mm inne i diskmaskinen är trasig på samma sätt …
Är det möjligt att bryta sig in ännu längre in? Eller är det till att kapitulera ..?
Visa bilaga 306567
Electrolux qb6161I med felkod 50.
Jag kom så här långt tack vare bra anvisningar, hittade dock ingenting här.
Endast en packning/ventil som är trasig .. antar att skräpet då tagit sig ännu längre in?
En likadan plastventil under sil mm inne i diskmaskinen är trasig på samma sätt …
Är det möjligt att bryta sig in ännu längre in? Eller är det till att kapitulera ..?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder