220 256 läst · 1 863 svar
220k läst
1,9k svar
Den stora tråden om släp
"Teknisk specifikation" fastslår <60 V DC.
Kännedom om korrekta begrepp brukar vara lite si och så.
Kännedom om korrekta begrepp brukar vara lite si och så.
Transportstyrelsen skulle väl få stroke om man kom med en i Sverige
https://watercraftjournal.com/two-single-place-trailers-become-one-cool-double-trailer-hitch-idea/
https://watercraftjournal.com/two-single-place-trailers-become-one-cool-double-trailer-hitch-idea/
När jag bromsar lätt med husvagnen så bromsar det helt ok, bromsar jag lite hårdare så känns det som att vagnen slår i bromsarna väl hårt...
Bromsarna är justerade och hade bra värden på besiktningen.
Är det påskjutsdämparen som gett upp tro?
Räcker det att byta den eller ska man byta nåt mer om man ändå rivit isär?
Tänkte även byta bromsbackarna, räcker det att köpa bromsband och nita om själv eller ska dom även limmas?
Kanske lika bra att köpa backarna komplett med nya fjädrar?
Peitz R234-76
Bromsarna är justerade och hade bra värden på besiktningen.
Är det påskjutsdämparen som gett upp tro?
Räcker det att byta den eller ska man byta nåt mer om man ändå rivit isär?
Tänkte även byta bromsbackarna, räcker det att köpa bromsband och nita om själv eller ska dom även limmas?
Kanske lika bra att köpa backarna komplett med nya fjädrar?
Peitz R234-76
Har märkt att om jag backat på plats och kopplar av så stannar det inne.Tokslut skrev:
Kanske ska plocka isär och göra rent, dämparen borde man väl känna om den är slut om man har den lös?
kopplar du loss är det väl "frihjul" och inget ska stoppa släpet.nino skrev:
Jag har aldrig hållt i en påskjutsbroms vad jag minns, men det borde väl vara som vilken gasdämpare som helst?
Ja men påskjutet stannar inne om jag backar och det är lite motstånd och sen kopplar lös.Tokslut skrev:
Jag tänkte så också, dom känner man ju direkt om dom är dåliga.
Ska googla lite men tror jag plockar isär och kollar innan jag beställer nåt, kan ju vara så enkelt att det är gammalt fett och grus