221 567 läst · 1 863 svar
222k läst
1,9k svar
Den stora tråden om släp
ja de är inte billiga. Jag tror jag får dubbelt upp om jag säljer, mot vad jag betalade för mitt begagnade men iprincip oanvända släp 2008. Räknar vi med riktigt penningvärde är det ju inte samma ökning förstås, men enda en bra affär antar jag.R Robert-san01 skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 934 inlägg
Ja, typ något åt det hållet jag får det till också.MathiasS skrev:
Tänkte ta en tur genom Europa med bilen i sommar och då hade det passat bra med att plocka upp ett släp på vägen hem.
Får ta en funderare på detta...
Då ska man rulla hemåt då, kopplade på vagnen och vevade ner stödhjulet ordentligt utan att det släppte från draget, men det känns lite olustigt ändå...
Första gången det känns så när jag har vagnen påkopplad.
Måste ju nästan missat att få på den riktigt sist eller så var det en betydligt hårdare smäll än jag trodde.
Kulan infettad nu iaf.
Kommer nog stanna en eller två gånger för att kolla
Måste ju nästan missat att få på den riktigt sist eller så var det en betydligt hårdare smäll än jag trodde.
Kulan infettad nu iaf.
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 062 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 062 inlägg
Jag har ett "vanligt" fogelsta-grindsläp och skulle vilja skruva fast en låda för spännband etc på sidan. Inte framtill!
Plast eller alu vet jag inte men vill ha något som är ungefär lika djup som hjulet/stänkskärmen. Dvs släpet är ett lågbyggt.
Såg en lämplig på någon släptillbehörssida men hittar inte tillbaka.
Någon som har bra koll?
Plast eller alu vet jag inte men vill ha något som är ungefär lika djup som hjulet/stänkskärmen. Dvs släpet är ett lågbyggt.
Någon som har bra koll?
https://nettotrailer.se/shop/11994-verktygslaador/P PappasHammare skrev:Jag har ett "vanligt" fogelsta-grindsläp och skulle vilja skruva fast en låda för spännband etc på sidan. Inte framtill!
Någon som har bra koll?
Det var kanske besiktningsmannen som inte kopplade fast draget ordentligt efter kontrollen? De kan ju också göra fel…nino skrev:Då ska man rulla hemåt då, kopplade på vagnen och vevade ner stödhjulet ordentligt utan att det släppte från draget, men det känns lite olustigt ändå...
Kulan infettad nu iaf.
Tidigare ägare har bytt vissa lampor till led så jag får felmeddelande att vissa lampor inte funkar bla blinkers som blir att blinka för fort
Har för mig att man ska koppla på nåt motstånd, någon som kan förklara och var och vilket motstånd jag ska använda?
Har för mig att man ska koppla på nåt motstånd, någon som kan förklara och var och vilket motstånd jag ska använda?
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 532 inlägg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 532 inlägg
Biltema har motstånd till olika typer av lampor: https://www.biltema.se/bil---mc/bilbelysning/effektmotstand-till-led/nino skrev:
Ska kopplas parallellkopplas med lampan som är bytt. För blinkersen funkar det nog att sätta motståndet direkt i kontakten du kopplar in i bilen, men för en konstant lysande lampa bör motståndet sitta mot metall för att leda bort värme.
Årets första tur med linjemålarsläpet, alltid skoj att köra och backa med ett släp som är en bit smalare än bilen, 15cm, så att man inte ser det i speglarna.
Har ni några bra tips på hur man ska göra för att lättare backa rakt? Som det är nu blir det lätt en del ålande, ffa när det är lite trängre. Att bara hålla ratten rakt hjälper ytterst sällan.
Har ni några bra tips på hur man ska göra för att lättare backa rakt? Som det är nu blir det lätt en del ålande, ffa när det är lite trängre. Att bara hålla ratten rakt hjälper ytterst sällan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sätt dit två flaggor på sidorna, eller blir de i vägen då kanske?P Prodigys skrev:Årets första tur med linjemålarsläpet, alltid skoj att köra och backa med ett släp som är en bit smalare än bilen, 15cm, så att man inte ser det i speglarna.
Har ni några bra tips på hur man ska göra för att lättare backa rakt? Som det är nu blir det lätt en del ålande, ffa när det är lite trängre. Att bara hålla ratten rakt hjälper ytterst sällan. [bild]
Sidomarkeringslampa med lång gummiarm
typ "gylle" , då får du ut lampan 15-20cm och den tål ikörning om det inte är för våldsamt.
Finns flera tillverkare och modeller med googla gylle och gummiarm så ser du vad jag menar.
Eller placera backkamera specifikt för att se släpet och dragstången. Ser man vinkeln på stången finns en chans att lära sig korrigera innan släpet dyker upp i sidospegeln.
typ "gylle" , då får du ut lampan 15-20cm och den tål ikörning om det inte är för våldsamt.
Finns flera tillverkare och modeller med googla gylle och gummiarm så ser du vad jag menar.
Eller placera backkamera specifikt för att se släpet och dragstången. Ser man vinkeln på stången finns en chans att lära sig korrigera innan släpet dyker upp i sidospegeln.