407 105 läst · 7 634 svar
407k läst
7,6k svar
Den stora öltråden!
Kalas hos dottern och massa fix idag. Kvällen bjöd på Amex. Ok båda två men drunknar i utbudet. Fruktiga, men Necronaut med mango o ananas stack ut lite mer smakmässigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Jag hade tjuvkikat i dagens lucka och kände inte att det var badöl så det blev de här två godingarna i stället. Vänstra har jag nog postat förut men för de som inte läser alla trådar från början 😉så en fin försiktig belgare (återköp när den dök upp igen på tillfälligthyllan). Högra var ny för mig men förhoppningsvis inte sista - fin IPA från framsidan (Sveriges alltså).
Så till ”dagens” öl, lucka 16!
Snygg etikett och god (oatmeal) stout! Len och ren smak, fin sötma och lagom stark (8%). Borde nog kommit i långburk om man skall klaga på något, ligger på gränsen till lättdrucken.
Edit: nu med rätt bild 🤦
Logga in
Skapa konto
Så till ”dagens” öl, lucka 16!
Snygg etikett och god (oatmeal) stout! Len och ren smak, fin sötma och lagom stark (8%). Borde nog kommit i långburk om man skall klaga på något, ligger på gränsen till lättdrucken.
Logga in
Skapa konto
Edit: nu med rätt bild 🤦
Redigerat:
Ingen kalender 😞 Men försöker kompensera med beställningar och tillfälligt sortiment.
En som jag snappade upp på tillfälligt fick en recension på Pint. Men lite mer vardagligt: Riktigt bra IPA, tropiskt i smakerna som är vanligast men det som stack ut är en härlig lång eftersmak. Bästa stone ölen jag druckit. Inte i topp men väldigt god.
En som jag snappade upp på tillfälligt fick en recension på Pint. Men lite mer vardagligt: Riktigt bra IPA, tropiskt i smakerna som är vanligast men det som stack ut är en härlig lång eftersmak. Bästa stone ölen jag druckit. Inte i topp men väldigt god.
Fördelen med en kalender är väl att man slipper välja själv och kanske blir ”påtvingad” något gott man skulle valt bort annars, men man kommer väldigt väldigt långt med bara tillfälligt sortiment och en eller annan beställning på systembolaget. (Inte minst när det dyker upp saker i den här tråden som inte normalt finns på ”sitt bolag” men går att beställa helt utan kostnad, tex Apex & Potum för min del.)T Takko skrev:
Logga in
Skapa konto
Björnens julöl var inte den bästa. Gick nog bra att dricka men hade någon underlig bismak som påminde om diskmedel. Jag hade inte glömt att skölja glaset när det diskades.
Logga in
Skapa konto
Så sörjer vi att whiskyflaskan tog slut. 😢
Ja så är det ju. Lite Avis på er med kalender, men det beror på egen lathet 😂E Emil.P skrev:Fördelen med en kalender är väl att man slipper välja själv och kanske blir ”påtvingad” något gott man skulle valt bort annars, men man kommer väldigt väldigt långt med bara tillfälligt sortiment och en eller annan beställning på systembolaget. (Inte minst när det dyker upp saker i den här tråden som inte normalt finns på ”sitt bolag” men går att beställa helt utan kostnad, tex Apex & Potum för min del.)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lite av helgens drycker 😃
Jag testar gärna ny öl och tycker det mesta är gott, men den där pumpaölen var nog bland det äckligaste jag smakat.E Emil.P skrev:Blev varnad för den här pumpa-ölen i förrgår och såg det som en utmaning…. Nu är jag återställd nog för att skicka varningen vidare![bild]
Nejdå, sååå illa var den inte men mycket, mycket speciell! Tycker du illa om kanel så låt den stå kvar i butiken.
Idag slank den här rökiga ner som däremot inte alls var dum, om man gillar rök(öl) såklart. Gör man inte det så se det som en utmaning. 🤭
[bild]
Nr 17 bjöd på en riktigt god sak! Den säger sig vara en NEIPA och smakerna finns absolut där men det finns också friskhet och fruktighet nog för att snudd på kunna kallas (försiktig) suris. Mycket trevlig enligt mig!
Logga in
Skapa konto
Som omväxling till IPA kom en APA. Säger de i alla fall, ihop med ”west coast ipa meets english ale”.
Jag förstår beskrivningen men inte riktigt idén. Mer ”hoppy bitter” än IPA eller ale och som bitter är/vore den helt ok, men som apa, nja.
Jag förstår beskrivningen men inte riktigt idén. Mer ”hoppy bitter” än IPA eller ale och som bitter är/vore den helt ok, men som apa, nja.
Logga in
Skapa konto
Lucka 19, det börjar dra ihop sig till final!
Dagens tävlande kommer dock inte med. Vi är tillbaka på IPA och inget fel med det, och inte heller på dagens brygd men det räcker inte att ”bara” vara en bra IPA för en pallplats, inte ens med en raceig logga!
Usch vad mycket sportsnack det blev, här är ölen😀
Dagens tävlande kommer dock inte med. Vi är tillbaka på IPA och inget fel med det, och inte heller på dagens brygd men det räcker inte att ”bara” vara en bra IPA för en pallplats, inte ens med en raceig logga!
Usch vad mycket sportsnack det blev, här är ölen😀
Logga in
Skapa konto