Två riktigt speciella öl. Från Danmark och smakerna sticker ut rejält. Fick dom av Danska vänner för recension. Den med citron timjan var helt ok. Den andra stack iväg långt åt fel håll för mig. Har en kvar men det får räcka med dessa. Närbild av en ölflaska med etiketten "Smagen af Mande" med illustration av blommor och bär. 50 cl med smaker av honung, havtorn och nypon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Flaska med dansk öl, Rød Lager med citron och timjan från Ribe Bryghus, etikett med växtmotiv och text på danska.
Skapa konto

• Gilla
Roga1337 och 1 till
  • Laddar…
Gammal goding här ikväll.
Burk och glas med Stigbergets Albatross öl på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gammal goding här ikväll.
[bild]
Jag vet inte vad det är, men det känns alltid tomt om jag inte har en albatross på hyllan i förrådet. Även om det som nu står ett femtiotal andra sorter på hyllorna, så är den en given favorit numera. Tack vare den här tråden.

Ikväll dock två x Oppigårds. Dels för att de ville gå åt och dels för att jag ville ha något svagare då jag räknar med att fälla träd imorgon.

Flaskor med Oppigårds Winter Ale, bryggda i Dalarna. Flaskorna står framför en skärm, etiketter i fokus med en bondgård i bild.
Skapa konto

• Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Jag vet inte vad det är, men det känns alltid tomt om jag inte har en albatross på hyllan i förrådet. Även om det som nu står ett femtiotal andra sorter på hyllorna, så är den en given favorit numera. Tack vare den här tråden.

Ikväll dock två x Oppigårds. Dels för att de ville gå åt och dels för att jag ville ha något svagare då jag räknar med att fälla träd imorgon.

[bild]
"Jag är den glade fällaren
Jag fäller var jag går
Jag fäller hela sommaren
Och vinter höst och vår

Fallera falleri
Falleri fallera ha ha ha ha
Falleri fallera
Och vinter höst och vår"....
👍

• Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Ett glas och en flaska Dalarna Guld ofiltrerad lageröl på ett bord i ett kök.
Skapa konto

Trevlig trettonhelg.

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Tänk vad vi kan i Sverige!
Riktigt trevlig!
En burk Remmarlöv gårdsbryggeri svensk spannmål stout med fokus på etiketten, på ett mönstrat bord.
Skapa konto

• Gilla
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
Önskar också en trevlig trettondagshelg. En trevlig röd bock som var den tredje från Ribe. Denna var ganska bra.
No resolution från Bronx var riktigt bra.

• Flaska med etikett från Ribe Bryghus, "Vikingebryg", en dubbelbock-öl. Etiketten pryds av en tecknad vikingabåt.
    Skapa konto
  • Ölburk med etiketten "No Resolutions IPA 7.6%" från Bronx Brewery bredvid ett glas öl på ett träbord.
    Skapa konto
  • Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Har blivit mycket mörk öl under julen. Idag grävde jag fram en kundöl, klassisk Premium Gold 😁.
Funkar, men inte mycket mer
Burk och glas med ljus lageröl Premium Gold, placerade bredvid en tänd kamin i ett mysigt hemönskemiljö.
Skapa konto

• Gilla
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
Ett glas med öl från Toppling Goliath Brewing Co. och en burk 5MAN Fünfman Dubbel-IPA på ett bord i ett vardagsrum.
Skapa konto

🤷🍻

• Gilla
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
Blev en från Barlingbo. En Amber. Torr karaktär och som det skall lite toner av rött i färgen. Ganska god och medelbetyg. Inget som sticker ut.

• Flaska med Barlingbo Bryggeri Amber ale och ett glas öl på ett träbord. Etikett i rött med "Delägarnas Specialbrygd 2024".
    Skapa konto
  • Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
Nu blev det min tur att ta stigbergets rejäla stout.

Jag tog in en extraöl ”utifall att”, men tänker tvinga i mig den här. Verkligen inte min kopp te, men om jag inte luktar på den så är själva smaken ok.

Ett glas stout bredvid en burk från Stigbergets bryggeri, märkt med "Big Bourbon Barrel Aged Stout 2021" på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Nu blev det min tur att ta stigbergets rejäla stout.

Jag tog in en extraöl ”utifall att”, men tänker tvinga i mig den här. Verkligen inte min kopp te, men om jag inte luktar på den så är själva smaken ok.

[bild]
Man måste nog ha lite kärlek till Stout för att gilla dom. Men denna är bra om man gillar dom 😊

• Gilla
tensiden
  • Laddar…
Premiären för min Ölkagge.
En Lager som jag kryddade upp med Chili essans.
Kunde varit lite mer kolsyra samt chilihetta men lättdrucken under Darttävlingarna👌😀
Hemmabryggd ölkagge och glas med lageröl kryddad med chiliessens, redo att avnjutas under darttävlingar.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
T Takko skrev:
Man måste nog ha lite kärlek till Stout för att gilla dom. Men denna är bra om man gillar dom 😊
Säkerligen så. Stigbergets gör bra grejor i övrigt, så jag skämmer inte dom i detta fall utan ser det helt som att min egen smak inte uppskattar stouts.

Följde upp med min reservöl. Definitivt mer i min smak.

Ett glas öl med skum ovanpå och en burk med texten "The End!" står på ett träbord framför en datorskärm.
Skapa konto

• Gilla
Edlunn och 4 till
  • Laddar…
Kör på säkra kort i natt.
Om To øl Dipa hade varit mer fruktig hade den helt ersatt Stigbergets Albatross, men nu kompletterar de varandra som två sidor av samma mynt.
Två ölburkar på en träskiva, To øl DIPA och Stigbergets Albatross, står bredvid varandra.
Skapa konto

• Gilla
Edlunn och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.