P Pin skrev:
[bild]
Bråttom att få slut på julölen
Precis, nyårsölen lär ju få plats. 😇🍻😉

• Gilla
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Nyårsafton i morgon och det blir ganska lugnt men någon öl blir det nog. Men smuttar av någon ikväll med och det blev en IPA från Staterna.
Hoppy Hour Hero
Torr karaktär med lång eftersmak och tydlig beska. Medelbetyg då den var lite tunn i smakerna.

• Burk med Saranac Hoppy Hour Hero IPA på ett bord, ett ölglas bredvid, mörk träyta och tänd ljuslykta i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tensiden och 3 till
  • Laddar…
Och en öl till avnjuts nu, sen är det natti för tidig morgon till skogen väntas. En Omnipollo som är riktigt bra. En Omnipollo-ölburk och ett glas med halvdrucken öl på ett bord i kvällsbelysning.
Skapa konto

• Gilla
tensiden och 3 till
  • Laddar…
Sista julölen här också.
Avnjuts till filmen 'Fly Me To The Moon'
Mycket smaker i ölen.
Sälens Fjällbryggeri tar poäng!

• Ett glas och en burk med Snöstorm Imperial Stout från Sälens Fjällbryggeri på ett bord. En TV visar en film i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
pjgb och 4 till
  • Laddar…
Ett glas öl och en ölburk märkt "Ciucaș" står på ett marmorbord. I bakgrunden syns en bokhylla och en kristallkrona.
Skapa konto

Dagens första, inte årets sista!

• Gilla
  • Älska
tensiden och 3 till
  • Laddar…
Allt är fixat inför kvällen med gäster. Härlig dag i skogen med lite vitt på backen.
Får önska alla ett gott slut och ett Gott Nytt År i öltråden 🍺🥳🍺🍾
Blir nog någon upplagd med senare😊🥳

• Gilla
p-pennan och 2 till
  • Laddar…
Gott nytt år!

• Gilla
Takko och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Stigbergets ciderburk med måsmotiv i fransk stil, text Basker och alkoholhalt 6,9%, hålls i en hand.
Skapa konto
Närbild av en röd ciderburk från Stigbergets och Pomologik, kallad Basker, med 6,9% alkoholhalt, beskriven som en svensk basque-style cider.
Skapa konto
En burk Basker cider från Stigbergets med en illustration av en fågel, bredvid ett glas med cider, stående på ett träbord.
Skapa konto

Åh, vilken besvikelse. Jag tenderar att köpa på måfå, snygga burkar från tillfälliga sortimentet går jag lätt på så blev glad när jag fann en cider från Stigbergets, fransk stil.
Tyvärr, doftar bara surt och smakar äppelcidervinäger. Vilket jag kommer använda den som, till salladsdressing denna vecka.
Rekommenderas Inte! Men snygg burk.
6,9% är alkoholhalten.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
  • Ledsen
pjgb och 4 till
  • Laddar…
Kvällens första, italiensk lager.
Flaska och glas med italiensk lageröl på köksbänk, kvällen före nyårsafton.
Skapa konto

Gott slut alla vänner!

• Gilla
pjgb och 3 till
  • Laddar…
Ett par lager från Wetterstaden. Riktigt bra lagers båda två.

• Flaska med etikett från Wetterstadens Bryggeri, Unnergången Lager, svensk starköl på bord.
    Skapa konto
  • Flaska med etikett Wetterstadens bryggeri, Tuffe Uffes Piratlager, illustrerad med en piratfigur mot en solnedgång.
    Skapa konto
  • Gilla
pjgb och 3 till
  • Laddar…
Ett glas öl och en ölburk vid ett fönster, en tallrik med kaka i förgrunden. Utsikt över träd och en kulle utanför.
Skapa konto

Idag satt den bra, efter hike

• Gilla
pjgb och 3 till
  • Laddar…
Köpte mig en bok för att förfäras, inspireras och lära mig (hur man skall och inte skall göra).

Blir bra avslut på dagen tillsammans med en fining från stigbergets.

En ölburk från Stigbergets Juleljus bredvid boken "Skolplattformshelvetet" av Olle Lidbom.
Skapa konto

Och vaddå slut på julöl? Jag har minst två lådor kvar. Tur att det går att spara en del av de roligare till nästa jul. Resten passar fint framför kakelugnen under januari och februari.

• Gilla
pjgb och 1 till
  • Laddar…
Boken är fängslande för någon i branschen, så det får bli en öl till. Vreta Klosters julöl. Gott! Tycker den var bättre så här än till julmat!?

Flaska med Vreta Klosters julöl står på en öppen bok, etiketten visar bryggeriets namn och en illustration av en nunna.
Skapa konto

Byggöl? Man jobbar ju efter redan satta vinklar så det kan ju inte bli hur snett som helst… IMG_8413.jpeg
Skapa konto

• Gilla
tensiden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.