Maria T
Måndagsgott, och riktig bra sådan.

Ett glas mörkt öl bredvid en ölburk med texten "Brewmaster Nitro Stout, Premium Craft Brewed in Ireland".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Brewmaster Nitro Stout, sniffade och den doftar kaffe, choklad och .. lite bränd kola. Gott. Ganska alkoholsvag som stout brukar vara, 4,2. Perfekt till den där smörgåsen med resten av rödbetssalladen och köttbullarna. Högt betyg, 4,7 av 5 då.

• Gilla
Mikael_L och 4 till
  • Laddar…
Här blir det äntligen lite från julölssortimentet.

Ölburk med konstnärlig etikett står bredvid ett glas fyllt med skummande öl.
Skapa konto

Passar bra på egen hand. Inget för julbordet, men såhär en schleten slaskig måndag i december är den perfekt!

• Gilla
  • Älska
[SKPG]Zamora och 5 till
  • Laddar…
E
Lucka 11 gömmer kalenderns först lager!
Jag är ingen stor lagerälskare (inte att jag tycker illa om det, finns bara så mycket godare/roligare) men den här var inte alls dum. Väldigt försiktig men god smak, lite som en svagare Flat Tire (Pistonhead). Borde vara helt fantastisk en varm sommardag.
En burk japansk lageröl från Coronado Brewing med ett glas fylld med öl, på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
tensiden och 2 till
  • Laddar…
Ett glas mörkt öl och en ölflaska märkt "SVART PORTER" på ett bord.
Skapa konto

Den här hade smak.

• Gilla
Mikael_L och 4 till
  • Laddar…
E
Öppnar tolvan och tänker typ ”men hallå, jag köpte ju just den på bolaget”, tills jag inser att nej - det är samma björn men inte samma öl. Mycket roligare!
Ett glas med öl vid sidan av en IPA-ölburk från Anderson Valley Brewing Company.
Skapa konto

Helt ok, tydlig beska och ”ren” smak. Bra men inte topp (hos mig).
Men - deras Amber Ale finns just nu (iaf här i byn igår, för andra gången på kort tid) i tillfälligthyllan och den rekommenderar jag om ni gillar stilen!

• Gilla
Takko och 1 till
  • Laddar…
När man ändå är i Linköping kan man handla sig lite julöl.....
Samling av ölburkar och flaskor med olika märken och designer på en trähylla, två Coca-Cola burkar ovanpå.
Skapa konto

• Gilla
p-pennan och 5 till
  • Laddar…
Mycket godis!!!!!!😋

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
E
Nu har jag hamnat efter igen men här är den ifrån gårdagens lucka:
Ölglas med skum bredvid en Long Trail Ale burk. Träunderlag, diskret bakgrund.
Skapa konto

Svårt bestämma mig, både ”vad det är” och om den är god eller inte. Någon sorts ale-lger-hybrid med en antydan till något annat också. 🤔

• Gilla
Takko och 1 till
  • Laddar…
E
Så till dagens lucköl!
”A Belgian style golden ale with intricate aromas of fruit and spice” - står det på burken och jag kan bara hålla med. Intressant och trevlig! Riktigt trevlig till och med, ”jästsmaken” (heter säkert något annat) som man ofta hittar i belgiska är tydlig men ”distinkt” i brist på bättre ord. Den är där men tillför extra smak utan att bli den minsta kvalmig eller påträngande. Gillar!
En burk öl från Left Hand Brewing Co. bredvid ett glas med öl.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
E Emil.P skrev:
Så till dagens lucköl!
”A Belgian style golden ale with intricate aromas of fruit and spice” - står det på burken och jag kan bara hålla med. Intressant och trevlig! Riktigt trevlig till och med, ”jästsmaken” (heter säkert något annat) som man ofta hittar i belgiska är tydlig men ”distinkt” i brist på bättre ord. Den är där men tillför extra smak utan att bli den minsta kvalmig eller påträngande. Gillar!
[bild]
Det låter som en god sak. 👍🏻

Har en lusselelle och den tensiden la upp, från ifjol 😮 såg jag.
Tror ni dom är ok fortfarande eller har dom tappat smak, eller rent av blivit bättre 🙂

Det blir lite trist när gamla favoriter känns slätstrukna, snudd på smaklösa och lite tråkiga.
Och det är erat fel 😃❤️
Nåväl, rätt ok ändå....
En ölflaska och ett glas framför en tänd kamin i ett hemtrevligt rum.
Skapa konto

• Gilla
  • Ledsen
  • Haha
ClasseClas och 6 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Det blir lite trist när gamla favoriter känns slätstrukna, snudd på smaklösa och lite tråkiga.
Och det är erat fel 😃❤️
Nåväl, rätt ok ändå....
[bild]
Håller med att den är slätstruken numera. Dock högsta betyg i DN's julöltest.Jag sänker betyget från 5 till 3.

• Recension av Old Winter Ale från Fuller's, högt betyg, beskrivning av smak och matkombinationer.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Från vänster eller höger eller nerifrån och upp… svåra livsval idag..😛
Åtta burkar öl från Potum Brewery, olika sorter och design, står i två rader.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
D-bug och 9 till
  • Laddar…
E
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Och det är erat fel 😃❤️
Nåväl, rätt ok ändå....
[bild]
Nu vart jag orolig, jag har två-tre utgåvor (inte riktigt samma iofs) sparade för de var så goda senast… 😟😬

Redigerat:
  • Gilla
Takko
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.