406 105 läst · 7 634 svar
406k läst
7,6k svar
Den stora öltråden!
Ouch ..Maskintok skrev:
Premium dark verkar synnerligen intressant, den ska jag tjacka ett par av nästa gång för att prova!
(Åbro gör mig aldrig besviken)
Tack för tipset, ibland missar jag märkligt nog allt möjligt trevligt i sortimentet, orkar kanske inte gå runt och kika på alla hyllorna ...
Idag hämtade jag ut en liten beställning, ytterligare 20 st från det lilla mystiska bryggeriet i Litauen.
Lika våldsamt obetänksamt som förra gången jag beställde 20 st av något helt oprovat från samma leverantör, ty 20 st är minsta kvantitet.
Dessa heter helt enkelt IPA
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/rinkuskiai-5186701/
Sen kastade jag med 2 st Berliner pilsner som stod i nyhetshyllan (eller var det TS tro .. )
Och så var det väl någon vinflaska med i beställningen också, klarar jag mig till midsommar nu tro?
Imorgon eller lördag kommer jag provat, jag får väl återkomma med vad jag tyckte.
Lika våldsamt obetänksamt som förra gången jag beställde 20 st av något helt oprovat från samma leverantör, ty 20 st är minsta kvantitet.
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/rinkuskiai-5186701/
Sen kastade jag med 2 st Berliner pilsner som stod i nyhetshyllan (eller var det TS tro .. )
Och så var det väl någon vinflaska med i beställningen också, klarar jag mig till midsommar nu tro?
Imorgon eller lördag kommer jag provat, jag får väl återkomma med vad jag tyckte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den är riktigt bra.Mikael_L skrev:
Lite vuxnare än budvar dark..
Och inte så söt som svagdricka..
mer åt porter hållet med en god beska..
samt lite malt..
berliner är god.. lite för mesig i smaken för min del... Men är det varmt och den är kall.. jajemänMikael_L skrev:Idag hämtade jag ut en liten beställning, ytterligare 20 st från det lilla mystiska bryggeriet i Litauen.
[länk]
[bild]
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
satte mig och letade lite av de nya och någon beprövad... Man vill ju testa nytt också..
”Vaburari”
Barnbarnsvab kombinerad med utbildning i banbyggande och tågkörning.
Lämpligt med lastning av tunga veckoslutstransporter!
Trevlig Helg!
Dag
Barnbarnsvab kombinerad med utbildning i banbyggande och tågkörning.
Lämpligt med lastning av tunga veckoslutstransporter!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Trevlig Helg!
Dag
Självbyggare
· SE4