J
P pmd skrev:
Jag föredrar en alkoholfri öl framför en 2.8. Jag tror att bryggerierna lägger mer ambition på alkoholfri öl än på den svagare varianten av folköl. Det stämmer åtminstone med min smakuppfattning.
Håller verkligen med! 2.8 och dylikt känns lite meningslöst för mig. Antingen kör jag alkoholfritt eller den riktiga varan.

Med ett undantag, fruktig berlin weisse och dylikt har börjat dyka upp i den alkoholhalten av riktigt god kvalitet som absolut konkurrerar med starkare öl i smak. Brewski har en del t.ex.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
Mikael_L
Jag håller med om att just i segmentet 2,2% och 2,8% är det absolut mest hopplöst att hitta en riktigt OK öl.
Men å andra sidan är jag inte alltid så jäkla kinkig, samt att det går också lätt att hitta 5,2% som smakar lika "illa".
Så jag suger glatt i mig en två-åtta emellanåt, jag klarar av det. :D

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
A
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag håller med om att just i segmentet 2,2% och 2,8% är det absolut mest hopplöst att hitta en riktigt OK öl.
Men å andra sidan är jag inte alltid så jäkla kinkig, samt att det går också lätt att hitta 5,2% som smakar lika "illa".
Så jag suger glatt i mig en två-åtta emellanåt, jag klarar av det. :D
Och 3.5 or?

Mikael_L
Maskintok skrev:
Och 3.5 or?
Där finns det nog några som arbetar på att få till riktig bra produkter, men för mig är 3,5%-sortimentet ett nästan helt oprovat område. Ska jag betala lika mycket som systembolags-öl så vänder jag mig dit direkt och får hela sortimentet att välja ur.
Sir-taste-a-lot har jag tjackat ibland. Lite märklig hybrid av jag vet inte riktigt vad, jag tror i alla fall inte att den kan sägas vara någon stiltypisk ölsort ... Men ganska smakrik och för mig helt OK.
Även carnegie porter i 3,5% köper jag ibland på Ica. Men annars får det nog bli 2,8% från butiken och annan öl (riktig) från bolaget.
23667-280.jpg

• Gilla
D-bug
  • Laddar…
A
Mikael_L Mikael_L skrev:
Där finns det nog några som arbetar på att få till riktig bra produkter, men för mig är 3,5%-sortimentet ett nästan helt oprovat område. Ska jag betala lika mycket som systembolags-öl så vänder jag mig dit direkt och får hela sortimentet att välja ur.
Sir-taste-a-lot har jag tjackat ibland. Lite märklig hybrid av jag vet inte riktigt vad, jag tror i alla fall inte att den kan sägas vara någon stiltypisk ölsort ... Men ganska smakrik och för mig helt OK.
Även carnegie porter i 3,5% köper jag ibland på Ica. Men annars får det nog bli 2,8% från butiken och annan öl (riktig) från bolaget.
[bild]
Jo det kan jag förstå.
Jag dricker mest 3.5 or till vardags..
Tycker smaken är riktigt trevlig..
Och jag kan ändå göra vissa saker även om jag druckit en...

Träningskläderna på och det börjar pissregna. Lika bra att gå vidare till nästa punkt. :crysmile:

4/5

Ölglas fyllt med disig dryck, burk med etikett "DEYA", liten rosa figur och gitarrer i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Nicro Nicro skrev:
Träningskläderna på och det börjar pissregna. Lika bra att gå vidare till nästa punkt. :crysmile:

4/5

[bild]
När jag ser din bild är det denna låten som börjar spela i huvudet!

”Ja, min gitarr, en trogen vän
Som jag har haft sedan länge sen
Dess spröda ton är ej bisarr
Men det finns glädje i min gitarr”……………:love:

Trevlig Helg! :beer:

• Gilla
galento och 3 till
  • Laddar…
A
stigen stigen skrev:
När jag ser din bild är det denna låten som börjar spela i huvudet!

”Ja, min gitarr, en trogen vän
Som jag har haft sedan länge sen
Dess spröda ton är ej bisarr
Men det finns glädje i min gitarr”……………:love:

Trevlig Helg! :beer:
saknar den mannen och hans band..
vila i frid Sven-Erik Magnusson.
sonen gör ett bra jobb..

• Gilla
galento och 3 till
  • Laddar…
Koppleriverksamhet.

3,7/5

Ölglas med grumlig dryck bredvid en burk med illustration av kockklädd krokodil, elektronikprojekt i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
Nicro Nicro skrev:

4/5

[bild]
Den var/är fantastisk. En annan ny höjdare är:
Ölglas fyllt med gyllene öl intill en burk med texten 'BRYGGERI' på en tegelbakgrund.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
A
Nicro Nicro skrev:
Koppleriverksamhet.

3,7/5

[bild]
lagt en kabel? :crysmile:

• Haha
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
A
En brun glasflaska med etikett för Bryggmästarens Premium Dark öl. Kollage av bandmedlemmar som spelar instrument med texten "Länge leve Sven-Ingvars".
Skapa konto

Dessa fick hänga ihop ikväll..
"så många mil, så många år.." är en favvo..
samt 2 mörka ögon och byns enda blondin..

• Gilla
stigen och 3 till
  • Laddar…
galento
Ja Sven Ingvars har man hört mycket i raggarbilarna förr och lyssnar på dom än
mellan varven (y)

• Gilla
1
  • Laddar…
Längesen sist
Vardagsrum med en hockeysändning på TV, ett tomt Guinnessglas och en Guinnessburk på ett bord.
Skapa konto

Både hockey och ölen, synd att surger bara finns i hela flak

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Den här är nog bland dom bästa jag vet

Halvtomt ölglas med ölburk framför en öppen spis, konstverk i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
itscire och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.