411 566 läst · 7 694 svar
412k läst
7,7k svar
Den stora öltråden!
Håller verkligen med! 2.8 och dylikt känns lite meningslöst för mig. Antingen kör jag alkoholfritt eller den riktiga varan.P pmd skrev:
Med ett undantag, fruktig berlin weisse och dylikt har börjat dyka upp i den alkoholhalten av riktigt god kvalitet som absolut konkurrerar med starkare öl i smak. Brewski har en del t.ex.
Jag håller med om att just i segmentet 2,2% och 2,8% är det absolut mest hopplöst att hitta en riktigt OK öl.
Men å andra sidan är jag inte alltid så jäkla kinkig, samt att det går också lätt att hitta 5,2% som smakar lika "illa".
Så jag suger glatt i mig en två-åtta emellanåt, jag klarar av det.
Men å andra sidan är jag inte alltid så jäkla kinkig, samt att det går också lätt att hitta 5,2% som smakar lika "illa".
Så jag suger glatt i mig en två-åtta emellanåt, jag klarar av det.
Och 3.5 or?Mikael_L skrev:
Där finns det nog några som arbetar på att få till riktig bra produkter, men för mig är 3,5%-sortimentet ett nästan helt oprovat område. Ska jag betala lika mycket som systembolags-öl så vänder jag mig dit direkt och får hela sortimentet att välja ur.Maskintok skrev:
Sir-taste-a-lot har jag tjackat ibland. Lite märklig hybrid av jag vet inte riktigt vad, jag tror i alla fall inte att den kan sägas vara någon stiltypisk ölsort ... Men ganska smakrik och för mig helt OK.
Även carnegie porter i 3,5% köper jag ibland på Ica. Men annars får det nog bli 2,8% från butiken och annan öl (riktig) från bolaget.
Jo det kan jag förstå.Mikael_L skrev:Där finns det nog några som arbetar på att få till riktig bra produkter, men för mig är 3,5%-sortimentet ett nästan helt oprovat område. Ska jag betala lika mycket som systembolags-öl så vänder jag mig dit direkt och får hela sortimentet att välja ur.
Sir-taste-a-lot har jag tjackat ibland. Lite märklig hybrid av jag vet inte riktigt vad, jag tror i alla fall inte att den kan sägas vara någon stiltypisk ölsort ... Men ganska smakrik och för mig helt OK.
Även carnegie porter i 3,5% köper jag ibland på Ica. Men annars får det nog bli 2,8% från butiken och annan öl (riktig) från bolaget.
[bild]
Jag dricker mest 3.5 or till vardags..
Tycker smaken är riktigt trevlig..
Och jag kan ändå göra vissa saker även om jag druckit en...
När jag ser din bild är det denna låten som börjar spela i huvudet!Nicro skrev:
”Ja, min gitarr, en trogen vän
Som jag har haft sedan länge sen
Dess spröda ton är ej bisarr
Men det finns glädje i min gitarr”……………
Trevlig Helg!
saknar den mannen och hans band..stigen skrev:
vila i frid Sven-Erik Magnusson.
sonen gör ett bra jobb..