Tråden är ju rejält OT men det gör kanske inte så mycket...

Jag har en sån här i garaget och en i köket, fungerar lika bra för burklock som oljefilter i bilen!

Nä ska man använda hjälpmedel och fortfarande känna sig manlig får det nog bli en sån här, i garaget.
Oljefiltertång.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

För oljefilter

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Real7 skrev:
Nä ska man använda hjälpmedel och fortfarande känna sig manlig får det nog bli en sån här, i garaget.
Har man problem med manligheten får man ta till de knep som man tror kan hjälpa en! (y)

• Gilla
gockemannen
  • Laddar…
Paxman skrev:
Har man problem med manligheten får man ta till de knep som man tror kan hjälpa en! (y)
Renhorn ska visst kunna ha en viss effekt, har jag hört sägas.

Nerre skrev:
Jag tror att cust3000 läser via Tapatalk, då tror jag att man inte ser citaten. Så det ser ut som om mitt inlägg riktar sig till KnockOnWood och inte frean98.

Har i alla fall sett liknande missförstånd förut i forumet.
Lite OT, men man ser visst citaten i Tapatalk. :) (citerat och skrivet i just Tapatalk)

Schlbuditz skrev:
Lite OT, men man ser visst citaten i Tapatalk. :) (citerat och skrivet i just Tapatalk)
Jodå, det var helt och hållet jag som rörde till det.

Det är väl manligt om något att ha tillräckligt med nyp i fingrarna UTAN att använda tillhyggen/redskap för ett sketet burklock.....:cool:

• Gilla
darth_vader
  • Laddar…
Remne skrev:
Det är väl manligt om något att ha tillräckligt med nyp i fingrarna UTAN att använda tillhyggen/redskap för ett sketet burklock.....:cool:
Alldeles riktigt.

Men det är alltid bra att ha en nödlösning i bakfickan, t.ex. en oljefiltertång :)

Remne skrev:
Den manliga lösningen är att diskret lägga handen över burklocket medan man med djup och trygg röst försäkrar Hustrun att problemet snart kommer att vara löst. När locket efter några tiotals sekunder expanderat tillräckligt till följd av uppvärmningen från handen öppnar man nonchalant burken.

Därefter avnjuter man en god middag med tillbehör. :cool:

• Gilla
Ingenjören och 4 till
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Den manliga lösningen är att diskret lägga handen över burklocket medan man med djup och trygg röst försäkrar Hustrun att problemet snart kommer att vara löst. När locket efter några tiotals sekunder expanderat tillräckligt till följd av uppvärmningen från handen öppnar man nonchalant burken.

Därefter avnjuter man en god middag med tillbehör. :cool:
Thats engineering!!
:beer:

• Gilla
farbrordane
  • Laddar…
...eller handsvett.... ;)
Jag går på lite vanlig machokraft iaf.....ska väl ha mina 110 pannor till nåt......:cool:

Min gode salig mor brukade hålla burklocket under lite rinnande varmt vatten. Så jag skulle nog allt hävda att det där är ett gammalt välkänt husmorsknep snarare än engineering. Men det är ju positivt att se att ingenjörsvetenskapen till sist snappat upp tricket ;)

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
A HAA det är här ni håller hus, det är så tyst i "missuppfattnings tråden".

Vad gäller Stockholmare: Man blir inte per automatik stockholmare bar för att du får vara i stan på dagarna. Så vem som skitar ner är en öppen fråga.

Vad gäller folie-förpackningarna: så använder jag tummen att hålla rullen kvar i kartongen. Således: På höger hand sitter tummen till vänster och på vänster hand.... ni förstår.

Vad gäller biltrafiken så tror jag att: om bilen fick bestämma så skulle den hålla avståndet och fixa så att människan i bilen kom fram hel och ren varje gång.

Vad som gäller i burköppnar sektionen: så håller jag med om än med viss tvekan. Om man inte har bråttom så ring på en hantverkare. :)

• Gilla
Larsa och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.