P pfb skrev:
Funderar på att köpa en T-4, men vad behöver jag mer? SVA-170 för yxor, SVA-150 för saxar, KJ-45 för knivar känns som det täcker mina behov, tyvärr är satsen HTK-806 slut :(
Det var ju tråkigt att paketet var slut. Det är nog det som du skulle ha. Men vad händer om du beställer det ändå? Restnoteras det inte bara och så får du din leverans två veckor senare?

Ett annat alternativ är att plocka ihop jiggarna var för sig. På sikt vill du säkert ha stensvarvaren också för att kunna få stenen plan igen.

Mvh Mackk
 
U Utsliten och utdömd skrev:
Jag var rätt ironisk med mitt inlägg <3
men ur text kommer inte alltid min underbara personlighet fram.
På håret är annars en rätt bra måttangivelse, både objektivt eftersom de flesta hår är 0.1-0.15mm och subjektivt :)
Det hade inte gjort något om det var lite lite lättare att ta loss och flytta tvingen;)
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
Haft bevakning på en talja(spakblock) ett tag. Nu dök det upp ett lagom stort, (900 kg) va de nu är. Tänker en kombination mellan hanterbart och lyftkraft. Tror det är ett ok märke också.
 
  • Instruktionsmanual för Nitachi Puller modell RB-2 med bild av kedjelyft och text om dess användbarhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Marketplace, 500 kr förhoppningsvis lite bättre kvalitet än de billigaste nya.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Inte ett verktyg, än. Men basen till förvaring av täljknivarna.. Ett hopvikt, mörkgrått tygstycke ligger på en ljus yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Inte ett verktyg, än. Men basen till förvaring av täljknivarna..[bild]
Nice, fyndade själv 2 st Morakniv x Sandqvist knivrullar på Stadsmissionen igår. Tyvärr gjorda för Moraknivs köttknivar, så jag får se vad jag gör med dem. Kanske förvaring till dotterns scoutpatrulls knivar.
 
Bra helg för verktyg, var på auktion och fick en målarstege från Wibe för 360 kr, slägga och märkyxa för 240, litet städ för 100. Även en trave gjutjärn följde med för en hundring, två pannor till som är ur bild. Frun missade tyvärr koordinat ordet, som någon gubbe fick för en 100-ing 😥
En aluminiumstege ligger på marken vid en marknad eller loppis, omgiven av blandade föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Träverktyg, ambolt, stekpanna och kvast vid röd stuga. Arbetsredskap för utomhusbruk eller trädgårdsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Maskinskrubstock på roterande bord, används i verkstäder för precisionsarbeten och fixering av arbetsstycken. Metall, verktyg, industriellt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Dammsugare från Dustcontrol i en verkstadsmiljö med kabel på ovansidan, soligt ljusinsläpp från höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Begagnad luftrenare från Ramirent på Klaravik. Behöver lite pyssel och nya filter bara.
 
  • Gilla
johel572 och 7 till
  • Laddar…
Köpte ett par snabbklämmor till min skena.
Bessey EZR15-6
Tyvärr passar de inte. De skulle passa skenor från Dewalt, Makita, Hitachi med flera. Men alltså inte Bosch upptäckte jag.

Bosch-skena och Bessey-klämmor på träbord, verktyg för snickeri eller träbearbetning, hand som håller klämma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Ledsen
JFrisk och 1 till
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Köpte ett par snabbklämmor till min skena. Tyvärr passar de inte. De skulle passa skenor från Dewalt, Makita, Hitachi med flera. Men alltså inte Bosch upptäckte jag.

[bild]
Synd att dom inte är gjorda för att passa Bosch, dom ser genomtänkta ut. 🙁
 
De känns gedigna -Bessey- och går ju att klämma med på olika sätt.
Jag skall fundera på om jag vågar behålla dem och fila ned delen som skall in i spåren. Men troligen inte.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T topmount skrev:
Till grytan hör normalt en fint formad pinne, kom den inte med så har du ett roligt projekt.

[länk]
En finsmakare märker jag! Nej inget handtag men det ska givetvis fixas! Antagligen kommer den primärt att användas för brödbak, blir riktigt fin skorpa i kastrull i ugnen!
 
  • Gilla
JFrisk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.