Verktygsköpen brukar gå rätt obemärkt förbi, men en dedikerad cykelhammare väckte lite uppmärksamhet.
Till mitt försvar var det rabatt, den bidrog till att nå gränsen för fri frakt och dessutom saknas en lite snällare hammare rent generellt, hoppas den duger till annat än att slå på cyklar. Första testet blir kanske ändå är slå ut vevlager...
 
  • En hammare med blå och svart handtag bredvid en kedja ligger på en arbetsyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anderscurl och 4 till
  • Laddar…
Blev en Skill 1340
 
  • Bordssåg med svart/röd färg, märkt "SKIL", på arbetsplats med kartonger, verktyg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Taren43 och 13 till
  • Laddar…
Loppisfynd 22kr för en gammal Bahco skiftnyckel. En del ytrost och sedan har baksidan använts som hammare, vilket gör att käftarna inte går ihop helt, blir nog några renoveringsinlägg i passande tråd
En trälinjal och en gammal rostig skiftnyckel ligger på en vit yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Någon som vet om Bahco alltid har haft högergänga på stiftet som håller rullen? Sitter nämligen som berget!
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Den där är rikigt tidig, runt 1900!
 
  • Gilla
sirlongfellow och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Beställde en förpackning hastigt och lustigt innan jag såg svaren här, kollegan bekräftade att han körde samma.

Tack tack. 🙏
Trillade in i denna tråd lite sent, kör en Puzzi 10 sedan några år. De flesta som jobbar med dessa maskiner brukar föreslå tvättmedlet i sprayflaska och sedan rent vatten i behållaren för att skölja med.
 
  • Gilla
sirlongfellow och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Trillade in i denna tråd lite sent, kör en Puzzi 10 sedan några år. De flesta som jobbar med dessa maskiner brukar föreslå tvättmedlet i sprayflaska och sedan rent vatten i behållaren för att skölja med.
Har faktiskt inte blivit av använda den ännu. 🫣
Men ska kanske börja med enbart vatten.

Kollegan var mycket tydlig med att man bör köra en tank med rent vatten genom efter avslutad rengöring med medel i tanken (och inte låna ut den). 😉
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Blev med betongsåg, en beg med trasig motor.
Eller om det är kabel och/eller fasvändaren som är kass, det återstår att se.
Ska mäta upp motorn på tisdag

Lastbilssläp med utspridda verktyg och material säkrade med spännband. Kaotisk, osorterad, arbetsrelaterad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
HSP och 10 till
  • Laddar…
Vad ska du såga?
 
A Anderscurl skrev:
Vad ska du såga?
Ska ut med 80kvm golv, hyrde såg förut där jag gjort badrum, men det blev 30mil för att hämta och lämna så lika bra att ha en egen 🙂
Få se om man ska ta på sig lite jobb också, är 800 klinga så man kan ju ta rätt tjockt
 
  • Gilla
sirlongfellow och 1 till
  • Laddar…
Ahh. Tyckte först att det såg ut som en sådan som sågar med ett ”rep”. Till för att ta ned väggar eller hela byggnader.
Rejält med 800 klinga!
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Känns som inköp även fast man gjort det för ett tag sedan. Gjorde rent i containern och hittade detta gjömt under en insats. Troligen har min son lekt med allt som ramlat och så la han det där så länge 😂 länge undrat varför jag inte hittat försänkare och alltid haft så lite bits och hållare. Det mesta har jag dessutom köpt nytt utav.
 
  • Verkstadsförvaring med lådor, trähylla, borrbitar och skruvar. Oorganiserad, verktyg, arbetsutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
boschkenta och 7 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Känns som inköp även fast man gjort det för ett tag sedan. Gjorde rent i containern och hittade detta gjömt under en insats. Troligen har min son lekt med allt som ramlat och så la han det där så länge 😂 länge undrat varför jag inte hittat försänkare och alltid haft så lite bits och hållare. Det mesta har jag dessutom köpt nytt utav.
Vilken tur att det bara var Centrotech, de är ju så billiga. 😉
 
  • Haha
  • Gilla
Porsibygg och 1 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Vilken tur att det bara var Centrotech, de är ju så billiga. 😉
Let me tell you all about it ;) och du kan tänka dig hur många timmar jag gått runt och letat efter grejorna.
 
  • Haha
Robert-san01
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Det finns förklistrade papper på rulle.

[länk]

Jag skulle limma på en kardborre med ex vanligt kontaktlim.
Byt plattan,till en med kardborre! Limmade papper är värdelöst, har varit billackerare sen -76,så tycker att jag provat/kört med båda tillräckligt mycket..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.