Inte ofta jag postar här men den här grunkan är rätt användbar...

Har spanat ett tag och trodde att det fick bli ett nätköp men så råkade vi stanna till vid Grimeton Lantmän i Varberg när vi råkade passera.
Äkta vara hela vägen — taggtråd, saltstenar och massor med annat man behöver om man är bonde. Plus en massa biodlargrunkor.
Bland annat en sådan här som jag spanat på ett tag:

Blått spackelverktyg på hålig träskiva. Metallända för applicering. Skramlade ytor. Arbetsverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett blått metallineal vilar på en MDF-panel med hål. Verktyg, snickeri, hantverk, mätning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Japp, en kupkniv! Ca tre millimeter tjock i fjäderstål med en fin egg som kan smyga in bakom lister eller öppna upp en möbel för renovering utan att ställa till svår skada.
Åttiofem spänn inklusive moms! Billigaste jag sett på nätet har varit cirka hundra.

Jag är toknöjd!
//Ronnie
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 21 till
  • Laddar…
Billigt iaf, bara 10 kr kilot.
Förhoppningsvis bra också.
 
  • Gammal, sliten industriell maskin i ett verktyg, med kontroller och damm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Lintto1 och 7 till
  • Laddar…
larsbj larsbj skrev:
Billigt iaf, bara 10 kr kilot.
Förhoppningsvis bra också.
Den där och dess framtid vill åtminstone jag ha en egen tråd om.
 
  • Gilla
Handhyveln och 4 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Inte ofta jag postar här men den här grunkan är rätt användbar...

Har spanat ett tag och trodde att det fick bli ett nätköp men så råkade vi stanna till vid Grimeton Lantmän i Varberg när vi råkade passera.
Äkta vara hela vägen — taggtråd, saltstenar och massor med annat man behöver om man är bonde. Plus en massa biodlargrunkor.
Bland annat en sådan här som jag spanat på ett tag:

[bild]

[bild]

Japp, en kupkniv! Ca tre millimeter tjock i fjäderstål med en fin egg som kan smyga in bakom lister eller öppna upp en möbel för renovering utan att ställa till svår skada.
Åttiofem spänn inklusive moms! Billigaste jag sett på nätet har varit cirka hundra.

Jag är toknöjd!
//Ronnie
“Huvudnyckel de’lux”
 
  • Haha
Pysslarn
  • Laddar…
Rickard.
Nya projektet som rullade in i garaget igår. Trots att jag inte borde kunde jag inte hålla mig från att testa göra lite minispån med pelarborrens skruvstycke monterat på sniskan.

Förutom skruvstycke så verkar den komplett och inget verkar vara katastrof så jag tror och hoppas detta blir mer kul än jobbigt och dyrt.

Metallarbetssvarv i verkstad, verktygshållare, chuck, vred, skruvstycke synliga, arbetsmiljö, industriellt verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygsmaskin i arbete, spån, monterad metallkomponent, skärande verktyg, precision, klämma, verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PNO och 5 till
  • Laddar…
Är det en sån där ”shaper” som man sett på Abom:s youtube, fast en mini?
 
Rickard. Rickard. skrev:
Nya projektet som rullade in i garaget igår. Trots att jag inte borde kunde jag inte hålla mig från att testa göra lite minispån med pelarborrens skruvstycke monterat på sniskan.

Förutom skruvstycke så verkar den komplett och inget verkar vara katastrof så jag tror och hoppas detta blir mer kul än jobbigt och dyrt.

[bild][bild]
En nätt sådan har man letat länge efter
 
pjgb pjgb skrev:
Är det en sån där ”shaper” som man sett på Abom:s youtube, fast en mini?
Frustrator Frustrator skrev:
En nätt sådan har man letat länge efter
Ja en kipphyvel
 
  • Gilla
pjgb
  • Laddar…
Rickard.
pjgb pjgb skrev:
Är det en sån där ”shaper” som man sett på Abom:s youtube, fast en mini?
Det är mycket riktigt en shaper eller kipphyvel på svenska.

Mini tycker jag hårt då den väger ganska många kilo och har egentligen alla funktioner av en stor. En verktygsmakarmaskin eller nått sånt låter bättre ;)

Detta är en mini kipphyvel.
Gammal metallbearbetande maskin, möjligen en fräs, med handtag och en sidohandtag, placerad på ett vitt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Garderobssnickarn och 2 till
  • Laddar…
Rickard.
Frustrator Frustrator skrev:
En nätt sådan har man letat länge efter
Ska inte påstå att jag aktivt letat länge men jag har velat ha några år, varför vet jag inte riktigt.

Allt klaffade offatbart bra med att hämta denna maskin så det var bara att handla.
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Ska inte påstå att jag aktivt letat länge men jag har velat ha några år, varför vet jag inte riktigt.

Allt klaffade offatbart bra med att hämta denna maskin så det var bara att handla.
Nä jag som letat länge (och fortfarande letar) skulle vilja få tag i en sån riktigt liten variant på 30-40cm..
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Rickard.
Frustrator Frustrator skrev:
Nä jag som letat länge (och fortfarande letar) skulle vilja få tag i en sån riktigt liten variant på 30-40cm..
Jaha okej, någon sån har jag aldrig sett i Sverige men har läst lite om sånna på nätet. Det är tydligen ett förhållandevis vanligt diy-projekt för den med skicklighet och tid, man hittar lite färdiga "plans" om man googlar ;)
 
Rickard. Rickard. skrev:
Jaha okej, någon sån har jag aldrig sett i Sverige men har läst lite om sånna på nätet. Det är tydligen ett förhållandevis vanligt diy-projekt för den med skicklighet och tid, man hittar lite färdiga "plans" om man googlar ;)
Jag har sett en men var för långsam på den pucken
 
Köpte en hilti Cirkelsåg för 400 kr i fint skick inklusive låda. Frågan är om makitas eller festools skenor passar?
 
  • Röd Hilti cirkelsåg med kabel i röd plastlåda, omgiven av diverse verktyg och skräp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av en vit maskin med röda detaljer, utomhus, närbild, teknisk utrustning, oklart användningsområde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.