3 354 085 läst · 16 550 svar
3354k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Inte ofta jag postar här men den här grunkan är rätt användbar...
Har spanat ett tag och trodde att det fick bli ett nätköp men så råkade vi stanna till vid Grimeton Lantmän i Varberg när vi råkade passera.
Äkta vara hela vägen — taggtråd, saltstenar och massor med annat man behöver om man är bonde. Plus en massa biodlargrunkor.
Bland annat en sådan här som jag spanat på ett tag:
Japp, en kupkniv! Ca tre millimeter tjock i fjäderstål med en fin egg som kan smyga in bakom lister eller öppna upp en möbel för renovering utan att ställa till svår skada.
Åttiofem spänn inklusive moms! Billigaste jag sett på nätet har varit cirka hundra.
Jag är toknöjd!
//Ronnie
Har spanat ett tag och trodde att det fick bli ett nätköp men så råkade vi stanna till vid Grimeton Lantmän i Varberg när vi råkade passera.
Äkta vara hela vägen — taggtråd, saltstenar och massor med annat man behöver om man är bonde. Plus en massa biodlargrunkor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Japp, en kupkniv! Ca tre millimeter tjock i fjäderstål med en fin egg som kan smyga in bakom lister eller öppna upp en möbel för renovering utan att ställa till svår skada.
Åttiofem spänn inklusive moms! Billigaste jag sett på nätet har varit cirka hundra.
Jag är toknöjd!
//Ronnie
“Huvudnyckel de’lux”P Pysslarn skrev:Inte ofta jag postar här men den här grunkan är rätt användbar...
[bild]
[bild]
Jag är toknöjd!
//Ronnie
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 435 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 435 inlägg
Nya projektet som rullade in i garaget igår. Trots att jag inte borde kunde jag inte hålla mig från att testa göra lite minispån med pelarborrens skruvstycke monterat på sniskan.
Förutom skruvstycke så verkar den komplett och inget verkar vara katastrof så jag tror och hoppas detta blir mer kul än jobbigt och dyrt.
Förutom skruvstycke så verkar den komplett och inget verkar vara katastrof så jag tror och hoppas detta blir mer kul än jobbigt och dyrt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 580 inlägg
En nätt sådan har man letat länge efterRickard. skrev:Nya projektet som rullade in i garaget igår. Trots att jag inte borde kunde jag inte hålla mig från att testa göra lite minispån med pelarborrens skruvstycke monterat på sniskan.
[bild][bild]
Verktygstokig
· Halland
· 7 580 inlägg
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 435 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 435 inlägg
Det är mycket riktigt en shaper eller kipphyvel på svenska.pjgb skrev:
Mini tycker jag hårt då den väger ganska många kilo och har egentligen alla funktioner av en stor. En verktygsmakarmaskin eller nått sånt låter bättre
Detta är en mini kipphyvel.
Logga in
Skapa konto
Nej det är klart, men den var ganska mini i jämförelse med den jag kände till. Menade inte att kliva dig på tårna 🙂
https://i.ytimg.com/vi/sTZM8yrF7Ic/maxresdefault.jpg
https://i.ytimg.com/vi/sTZM8yrF7Ic/maxresdefault.jpg
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 435 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 435 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 580 inlägg
Nä jag som letat länge (och fortfarande letar) skulle vilja få tag i en sån riktigt liten variant på 30-40cm..Rickard. skrev:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 435 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 435 inlägg
Jaha okej, någon sån har jag aldrig sett i Sverige men har läst lite om sånna på nätet. Det är tydligen ett förhållandevis vanligt diy-projekt för den med skicklighet och tid, man hittar lite färdiga "plans" om man googlarFrustrator skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 580 inlägg
Medlem
· Karlstad
· 131 inlägg