Inköp i samband med annan beställning efter tidigare tips.
Verktygsväska med blå plastverktyg, BGS Technic-logotyp, svart bakgrund, träyta under, verktyg för bilar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skönt att ha något dedikerat när man ska in i saker. Lite större än jag väntat mig och oputsad, hade förväntat mig mjukare kanter, får nog gå på med lite sandpapper eller en finare fil innan de används till de ömtåligaste ytorna.
Betydligt större än tidigare verktyg för att komma in i spelkonsoler.
Blå skoskedar och grönt horn på ett randigt mönstrat tyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Edit:
Eller kanske mer rättvis jämförelse, vad jag hade i huvudet till storlek vid beställning:
Blå och röd cykelverktyg på svart tyg, blå stroppar, märkta "BGS", inklämd blyertspenna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Nice! 👌😎
Har haft span på GSS18V-13 ett tag nu inte bra priser under Prime Days och halvdyr om man ska ha stora kitet med tillbehör i L-boxx.
Har samma på listan men står mellan den och gex 18v-125. Vilken tros man använda mest🤔?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Har samma på listan men står mellan den och gex 18v-125. Vilken tros man använda mest🤔?
Båda? 🫣
Har en GEX18V sedan ifjol tror jag det var. 😂
 
  • Gilla
Wirre740 och 1 till
  • Laddar…
F F_man skrev:
Ett tips där är ju att ha koll på Clas Ohlsson som hyfsat ofta har 10-20% kampanjer på hela sortimentet, senast 10% på nationaldagen.
När Clas Ohlsson hade kampanj i början av juni (15 procent för att fira att Clas har namnsdag) var externa premiummärken, såsom Tormek, undantagna. Men det kan säkert variera mellan kampanjer.

Mvh Mackk
 
Nästan exakt 1 månad efter beställning knackar UPS på dörren.

Öppen verktygslåda med borrmaskin, slipmaskin, instruktionsbok och tillbehör på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Jag fick hem min på 2 dagar när jag beställde från Amazon
 
  • Gilla
stigen och 2 till
  • Laddar…
Lördagens verktygsinköp var en liten såg från Biltema. Vi har en grensåg i hemmet sedan tidigare och jag tänkte att det kunde vara bra att ha en i stugan för att då och då kapa en gren eller ha med sig till någon av de fiskevatten där jag gör arbetsdagar. Det händer ibland att man behöver kapa en bräda eller såga av en stolpe.

Jag blev förvånad över hur väl den sågar av brädor, snabbt och enkelt. Impregnerade stolpar är inte lika kul att såga men det går även om jag absolut skulle välja en fogsvans eller vanlig japansåg om jag har en sådan med mig.

Hopfällbar såg på gräsmatta bredvid två träbitar. Arbete eller trädgårdsskötsel utomhus. Fokus på sågbladet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Inte bekänt mig till något hålsågssystem tidigare, men med ett större bygge igång insåg jag att det var dags att gråta en gång. Slog till på detta set plus en lös 51 mm som jag behövde. https://www.proffsproduktershop.se/...m-multi-purpose/byggsats-10-delar-35-105.html

Blev mycket missnöjd dock när jag insåg att pilotborren inte är utbytbar! Pinsamt, här trodde jag man köpte kvalla...
Ett uppsättning hålsågar i olika storlekar med två borr i blå väska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
jonmo jonmo skrev:
Inte bekänt mig till något hålsågssystem tidigare, men med ett större bygge igång insåg jag att det var dags att gråta en gång. Slog till på detta set plus en lös 51 mm som jag behövde. [länk]

Blev mycket missnöjd dock när jag insåg att pilotborren inte är utbytbar! Pinsamt, här trodde jag man köpte kvalla...
[bild]
Det är kvalite, men du köper hela pilotborret nytt. Finns även med borr för tegel/sten eller sds+ fäste. Väldigt bra lösning att klicka loss hela hålsågen när det du sågat ut fastnat inuti..
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Jonas Persson
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det är kvalite, men du köper hela pilotborret nytt. Finns även med borr för tegel/sten eller sds+ fäste. Väldigt bra lösning att klicka loss hela hålsågen när det du sågat ut fastnat inuti..
Kvalité, men med en klen snabbkoppling....

Centrumborren har fastnat vid ett par tillfällen. Jag har en 114 mm hålsåg med diamantskär för betong och sten. Trots att jag aldrig använt slag deformeras sexkantsaxeln lite med resultat att centrumborren inte går att få bort. 🙁 Toleranserna är för små.

Bara att lossa skruvarna på locket för mekanismen och plocka isär kan man tycka, men icke, de är limmade och går istället av.

Men det finns ledigt gods för nya skruvhål som man bara låser med Locktite, inte lim.

Därefter fungerar det(y)

Den skär i betong som om det är smör.
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Kvalité, men med en klen snabbkoppling....

Centrumborren har fastnat vid ett par tillfällen. Jag har en 114 mm hålsåg med diamantskär för betong och sten. Trots att jag aldrig använt slag deformeras sexkantsaxeln lite med resultat att centrumborren inte går att få bort. 🙁 Toleranserna är för små.

Bara att lossa skruvarna på locket för mekanismen och plocka isär kan man tycka, men icke, de är limmade och går istället av.

Men det finns ledigt gods för nya skruvhål som man bara låser med Locktite, inte lim.

Därefter fungerar det(y)

Den skär i betong som om det är smör.
Jag ska erkänna att jag inte kör så mycket av Pro-fit men just till tegel/puts osv är de bra. Har haft en Pro-fit hållare men med vanliga hålsågar i snart 10 år utan att den krånglat eller bytt centrumborr :)
 
Nämen! Veritas mikrojusterbart märkhjul i förpackning, omgiven av brunt packpapper i kartonglåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och Två gröna böcker om snickeri, "The Woodworker" band I och III, på randig matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så är den samlingen komplett. Störde mig med luckor
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 13 till
  • Laddar…
lerpoel
Frustrator Frustrator skrev:
Nämen![bild]

Och[bild]
Så är den samlingen komplett. Störde mig med luckor
Fina! Jag har nr 3 och 4 på ingång precis av samma orsak. :)
 
Fario Fario skrev:
Lördagens verktygsinköp var en liten såg från Biltema. Vi har en grensåg i hemmet sedan tidigare och jag tänkte att det kunde vara bra att ha en i stugan för att då och då kapa en gren eller ha med sig till någon av de fiskevatten där jag gör arbetsdagar. Det händer ibland att man behöver kapa en bräda eller såga av en stolpe.

Jag blev förvånad över hur väl den sågar av brädor, snabbt och enkelt. Impregnerade stolpar är inte lika kul att såga men det går även om jag absolut skulle välja en fogsvans eller vanlig japansåg om jag har en sådan med mig.

[bild]
För att såga grövre virke utan en fogsvans gillar jag sticksågar. För en ryggsäck tar de mer plats på längden men väger oftast mindre än många ihopfällbara, har längre blad och vinklat handtag.
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Nämen![bild]

Och[bild]
Så är den samlingen komplett. Störde mig med luckor
Stor humor. När jag var i butiken förra veckan var just det strykmåttet det enda jag köpte utöver vad jag var där för. Jag stod och petade lite bland böckerna också och blev nyfiken på just den serien. Nu var de inplastade så jag slapp bli för lockad och ställde tillbaka dem. Är de bara snickarporr eller något man har praktisk nytta av också?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.