3 388 670 läst · 16 654 svar
3389k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
Inköp i samband med annan beställning efter tidigare tips.
Skönt att ha något dedikerat när man ska in i saker. Lite större än jag väntat mig och oputsad, hade förväntat mig mjukare kanter, får nog gå på med lite sandpapper eller en finare fil innan de används till de ömtåligaste ytorna.
Betydligt större än tidigare verktyg för att komma in i spelkonsoler.
Edit:
Eller kanske mer rättvis jämförelse, vad jag hade i huvudet till storlek vid beställning:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skönt att ha något dedikerat när man ska in i saker. Lite större än jag väntat mig och oputsad, hade förväntat mig mjukare kanter, får nog gå på med lite sandpapper eller en finare fil innan de används till de ömtåligaste ytorna.
Betydligt större än tidigare verktyg för att komma in i spelkonsoler.
Logga in
Skapa konto
Edit:
Eller kanske mer rättvis jämförelse, vad jag hade i huvudet till storlek vid beställning:
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
När Clas Ohlsson hade kampanj i början av juni (15 procent för att fira att Clas har namnsdag) var externa premiummärken, såsom Tormek, undantagna. Men det kan säkert variera mellan kampanjer.F F_man skrev:
Mvh Mackk
Självbyggare
· Stockholm
· 9 921 inlägg
Lördagens verktygsinköp var en liten såg från Biltema. Vi har en grensåg i hemmet sedan tidigare och jag tänkte att det kunde vara bra att ha en i stugan för att då och då kapa en gren eller ha med sig till någon av de fiskevatten där jag gör arbetsdagar. Det händer ibland att man behöver kapa en bräda eller såga av en stolpe.
Jag blev förvånad över hur väl den sågar av brädor, snabbt och enkelt. Impregnerade stolpar är inte lika kul att såga men det går även om jag absolut skulle välja en fogsvans eller vanlig japansåg om jag har en sådan med mig.
Jag blev förvånad över hur väl den sågar av brädor, snabbt och enkelt. Impregnerade stolpar är inte lika kul att såga men det går även om jag absolut skulle välja en fogsvans eller vanlig japansåg om jag har en sådan med mig.
Logga in
Skapa konto
Inte bekänt mig till något hålsågssystem tidigare, men med ett större bygge igång insåg jag att det var dags att gråta en gång. Slog till på detta set plus en lös 51 mm som jag behövde. https://www.proffsproduktershop.se/...m-multi-purpose/byggsats-10-delar-35-105.html
Blev mycket missnöjd dock när jag insåg att pilotborren inte är utbytbar! Pinsamt, här trodde jag man köpte kvalla...
Blev mycket missnöjd dock när jag insåg att pilotborren inte är utbytbar! Pinsamt, här trodde jag man köpte kvalla...
Logga in
Skapa konto
Det är kvalite, men du köper hela pilotborret nytt. Finns även med borr för tegel/sten eller sds+ fäste. Väldigt bra lösning att klicka loss hela hålsågen när det du sågat ut fastnat inuti..jonmo skrev:Inte bekänt mig till något hålsågssystem tidigare, men med ett större bygge igång insåg jag att det var dags att gråta en gång. Slog till på detta set plus en lös 51 mm som jag behövde. [länk]
[bild]
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 731 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 731 inlägg
Kvalité, men med en klen snabbkoppling....Ramnemark skrev:
Centrumborren har fastnat vid ett par tillfällen. Jag har en 114 mm hålsåg med diamantskär för betong och sten. Trots att jag aldrig använt slag deformeras sexkantsaxeln lite med resultat att centrumborren inte går att få bort. 🙁 Toleranserna är för små.
Bara att lossa skruvarna på locket för mekanismen och plocka isär kan man tycka, men icke, de är limmade och går istället av.
Men det finns ledigt gods för nya skruvhål som man bara låser med Locktite, inte lim.
Därefter fungerar det
Den skär i betong som om det är smör.
Jag ska erkänna att jag inte kör så mycket av Pro-fit men just till tegel/puts osv är de bra. Har haft en Pro-fit hållare men med vanliga hålsågar i snart 10 år utan att den krånglat eller bytt centrumborrJonas Persson skrev:Kvalité, men med en klen snabbkoppling....
Centrumborren har fastnat vid ett par tillfällen. Jag har en 114 mm hålsåg med diamantskär för betong och sten. Trots att jag aldrig använt slag deformeras sexkantsaxeln lite med resultat att centrumborren inte går att få bort. 🙁 Toleranserna är för små.
Bara att lossa skruvarna på locket för mekanismen och plocka isär kan man tycka, men icke, de är limmade och går istället av.
Men det finns ledigt gods för nya skruvhål som man bara låser med Locktite, inte lim.
Därefter fungerar det
Den skär i betong som om det är smör.
Verktygstokig
· Halland
· 7 617 inlägg
För att såga grövre virke utan en fogsvans gillar jag sticksågar. För en ryggsäck tar de mer plats på längden men väger oftast mindre än många ihopfällbara, har längre blad och vinklat handtag.Fario skrev:Lördagens verktygsinköp var en liten såg från Biltema. Vi har en grensåg i hemmet sedan tidigare och jag tänkte att det kunde vara bra att ha en i stugan för att då och då kapa en gren eller ha med sig till någon av de fiskevatten där jag gör arbetsdagar. Det händer ibland att man behöver kapa en bräda eller såga av en stolpe.
[bild]
Stor humor. När jag var i butiken förra veckan var just det strykmåttet det enda jag köpte utöver vad jag var där för. Jag stod och petade lite bland böckerna också och blev nyfiken på just den serien. Nu var de inplastade så jag slapp bli för lockad och ställde tillbaka dem. Är de bara snickarporr eller något man har praktisk nytta av också?Frustrator skrev: