Jonas Persson
Fotografen Fotografen skrev:
Bara för att vara värst så har jag en ännu mindre! 😎
Ryms i handen, Craftsman.
Bilder på den!
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Trevlig present som får kickas in om dagens verktyg...

Märks hur ofta man faktiskt skriver med penna i denna digitala ålder 😂det är förövrigt en kniv
 
  • Lapp med texten "För du är en duktig chef" och ett hjärta, placerad på verktygslåda från Festool.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
[bild]
Jag har inte bestämt än om den ska riva panel eller hängas i backspegeln.
Otroligt bra kofot och du kommer se att det är ett verktyg du hittar många användningar för. Ett av mina bästa verktygsinköp är den lilla rackaren från Hultafors. Senast igår hade jag användning av den då jag monterade en golvlist. Perfekt att lyfta upp ena listen ett par mm för att liva med den andra golvlisten.😀
 
  • Gilla
MarmeKrake och 2 till
  • Laddar…
Plötsligt händer det.

Satt och pratade med en lokal snickare som jag köpte lite valnöt utav och av en slump kom vi in på CMS modulerna och då kom han på att han hade en oanvänd mft-vl i förrådet som han inte behövde. Men det "behöver" ju jag.

Får känna in den lite och se om den räcker såfall åker cms stativet ut på försäljning.
 
  • Arbetsbord med skruvstycken i en verkstad, omgiven av verktyg och byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
ullberg
Jag tycker du ska behålla CMS-basen, du som jag har väl typ alla CMS-moduler - jag tycker det är ofta man behöver två eller kanske t.o.m. tre monterade, skönt att slippa byta - inte minst om man också använder CMS som såg (vet inte hur du gör, själv har jag ett CS-50)

Själv har jag inte den ”riktiga” mft-vl utan bastarden som funkar att förlänga ett MFT (eller CS-50 / CMS-GE) men som saknar nollspänningsbrytaren och av någon konstig anledning har ett urtag som är lite längre än en std CMS-modul, de passar men det blir någon cm glapp - och ändå använder jag den från tid till annan - såg, fräs och slip parallellt är rätt skönt!

/U
 
  • Gilla
atomlab
  • Laddar…
Körde föräldrarnas skit till tippen, missade avfarten, hamnade i Vårgårda. Hittade en loppis.
10kr kan ett fint stämjärn vara värt. Ett gammalt, slitigt skruvmejsel med trähandtag mot en ljus bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hand håller ett slitet, fläckigt verktyg mot en enfärgad bakgrund, troligen en spatel eller mejdel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
nanowire och 10 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Körde föräldrarnas skit till tippen, missade avfarten, hamnade i Vårgårda. Hittade en loppis.
10kr kan ett fint stämjärn vara värt.[bild][bild]
Jag hoppas att dina föräldrar inte bor i Halmstad… :D

//Ronnie
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 2 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Jag hoppas att dina föräldrar inte bor i Halmstad… :D

//Ronnie
Nä, potatisstan
 
  • Haha
Pysslarn
  • Laddar…
När frugan tittade bort så råkade fingret slinta på datorn.. 😁 å hem kom en spikare.. har nyss kommit genom dörren så någon testkörning tas en annan dag
 
  • Grön och svart HiKOKI spikpistol i svart förvaringslåda med batteri och laddare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Lintto1 och 5 till
  • Laddar…
Råkade köpa en gammal justersåg.
Egentligen alldeles för stor och har ej lutbar klinga men priset på 700€ och endast några km att hämta kändes för bra för att låta bli.
 
  • Bild på grönt bordcirkelsåg i verkstad, märket Altendorf, med säkerhetsanordningar och utdragsbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Workingclasshero och 20 till
  • Laddar…
O
Hep Hep skrev:
[bild]
Jag har inte bestämt än om den ska riva panel eller hängas i backspegeln.
En ölflaska på ett rörigt arbetsbord med verktyg, prylar och fönster i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fungerar även utmärkt som flasköppnare!
 
  • Gilla
  • Haha
Jocce81 och 4 till
  • Laddar…
O
Frustrator Frustrator skrev:
Körde föräldrarnas skit till tippen, missade avfarten, hamnade i Vårgårda. Hittade en loppis.
10kr kan ett fint stämjärn vara värt.[bild][bild]
Vilken loppis var det? Hjulet?
 
V Vector skrev:
När frugan tittade bort så råkade fingret slinta på datorn.. 😁 å hem kom en spikare.. har nyss kommit genom dörren så någon testkörning tas en annan dag
Råkade ut för detsamma, efter några öl.. 😇
Mycket trevlig pistol, hade Hitachis gasvariant innan.
 
  • Gilla
Vector och 1 till
  • Laddar…
O Ossian K Olsson skrev:
Vilken loppis var det? Hjulet?
Hjulet, inte så mycket att hänga i granen i övrigt där. Förutom rullskidor där jag fick tag på ett par fina elpex team 610 och ett par Elpex f1 pro för totalt 370:-
 
  • Gilla
  • Wow
hydrolift och 2 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Nä, potatisstan
Uppsala?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.