P Prodigys skrev:
Nya hjul till släpet, dom gamla är duktigt torrspruckna och 14" gör att handsken hamnar lite för högt även på min duster. Så nu blir det 12" istället. [bild]
Alltid undrat varför man aldrig kan läsa sig till vad släp har för kulhanskhöjd i annonser. Min krok kan monteras i olika höjder så inte så allvarligt, men så enkelt är det ju inte på alla bilar
 
Redigerat:
Tokslut Tokslut skrev:
Alltid undrat varför man aldrig kan läsa sig till vad släp har för kulhanskhöjd i annonser. Min krok kan monteras i olika höjder så inte så allvarligt, men så enkelt är det ju inte på alla bilar.
Tycker det är konstigt att det inte finns något universalt, smidigt sätt att ändra höjden på kulhandsken, typ +-5 cm.
 
Behövde en till kompressor, lite mindre, mest för att driva vatten/luftkylningen till mina bandslipar. Men smidigare att flytta runt också. Den här går om än något tystare an min 30 L Driftair. 9 L. 1671 kr.

Luftkompressor på verkstadsbänk, blå spiralslang, tryckmätare, VEVOR-märke, säkerhetsvarningar och elsladd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
F F_man skrev:
[bild]

Efter 2 av 6 stolar i möbelrenoveringen, och två väntande bordsskivor, var det motiverat med en rejäl uppgradering från min gamla slitna cotech-excenter.

Blev i slutändan denna istället för metabo, är så innerligt trött på vibrationerna från min gamla slip :)
Har en sån där som bara går och går. Använt den fantastiskt mycket genom åren, golv, bordskivor, diverse möbler...
 
  • Gilla
F_man
  • Laddar…
Efter ca 7 års letande!
 
  • Typskylt på industriell utrustning från AB Arboga Maskiner, sliten grön färg, elektriska specifikationer, slangen kopplad till maskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En pelarborrmaskin i ett verkstadsutrymme, med verktyg och förvaringshyllor i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Oaken och 22 till
  • Laddar…
riob riob skrev:
Efter ca 7 års letande!
2508 :heart:
Härligt, grattis. Men vad ska du nu leta efter?
 
riob riob skrev:
Efter ca 7 års letande!
Trevligt. Räfsnäs?
 
nanowire nanowire skrev:
2508 :heart:
Härligt, grattis. Men vad ska du nu leta efter?
En ny chuck! 😄
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
2508 :heart:
Härligt, grattis. Men vad ska du nu leta efter?
Koordinatbord 😎
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
riob riob skrev:
Efter ca 7 års letande!
Gratulerar! Det blir till att fira med en ”Pelarborr” 🍺

En ölburk märkt "Arboga Original", alkoholhalt 5,6%, gyllene bakgrund, svenska texter, bryggtradition sedan 1365.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Manhunter och 5 till
  • Laddar…
Hand håller röd plastspak med text, avsedd för elektrisk arbete, av isolerande material, säkerhetstool.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har inte bestämt än om den ska riva panel eller hängas i backspegeln.
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 13 till
  • Laddar…
5 stycken bessey 600/120 tvingar, lite impulsivt när man passerade reahyllan. Röda och svarta skruvklämmor på vitt bord, med metallstag och varumärket "PRESSKANT".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Workingclasshero och 7 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Hep Hep skrev:
[bild]
Jag har inte bestämt än om den ska riva panel eller hängas i backspegeln.
Den är ypperlig för att öppna upp så att en större kofot kommer in. Lämpligen storebrorsan till denna lilla sötnos som också är tunn.
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Den är ypperlig för att öppna upp så att en större kofot kommer in. Lämpligen storebrorsan till denna lilla sötnos som också är tunn.
Köpte faktiskt en sån också, men den gör sig inte lika bra på bild.
 
  • Haha
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
[bild]
Jag har inte bestämt än om den ska riva panel eller hängas i backspegeln.
Bara för att vara värst så har jag en ännu mindre! 😎
Ryms i handen, Craftsman.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.