Bästa köpet på länge!
 
  • En person använder en batteridriven avloppsrensare av märket Parkside för att rensa ett avlopp, prissatt till 499:-.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Spontanköpte en metallsvarv igår…
Har funderat på om jag har behov av det i nån vecka och nu dök det upp en vettig till vettigt pris på vettigt avstånd.
Ganska mycket tillbehör till och en massa drev för matningen, dock utan guide till dreven…
Står Billmarks maskiner Göteborg på den men inget annat.
Fungerar bra och inget direkt glapp nånstans.
Nu ska jag bara lära mig att svarva…🤪
 
  • Metallvarv på bord i verkstad, med grönt skynke, träbitar, och kablar på golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Äldre svarv i verkstad, smutsig, verktygshållare, röda handtag, träbakgrund, arbetslampa, golvstående.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Verktyg och kugghjul på arbetstbänk, mekanisk verkstad, fräsar, skärstål, chuck, borr, organiserad oordning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Verkstadsmiljö med chuckar, kugghjul, skärverktyg och verktygshållare på ett arbetsbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Verktygsförvaring med borrchuckar och annan utrustning på perforerad blå väggpanel, industriell miljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dilato och 28 till
  • Laddar…
En ny lövblås blev det. Ska ha den främst till bandsågverket för att hålla rent efter allt sågspån
 
  • En röd Milwaukee M18 FUEL verktygslåda på ett vitt staket med en grön kopp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
BigR och 5 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
[länk]

/Höghus

[bild]
Lysande - tack!
 
H Handhyveln skrev:
En ny lövblås blev det. Ska ha den främst till bandsågverket för att hålla rent efter allt sågspån
Torka det värsta från bilen tvätt funkar de också bra, några få drag med torkduk efter bara. 🤟
 
  • Gilla
tensiden och 4 till
  • Laddar…
Fick äntligen köpa 2 st Bessey och 1-meters tvingar, missat dom varje gång tidigare. Tack för tipset den som skrev i tipstråden.
Här i sällskap med vårens tving inköp.
Verktyg och spännanordningar i ett hörn, röd vägg, oordnad verkstadsinredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
H Handhyveln skrev:
En ny lövblås blev det. Ska ha den främst till bandsågverket för att hålla rent efter allt sågspån
Du kommer att hitta fler användningsområden efter hand. Tex blåsa av snön på bilen,
tömma fågelbadet eller min favorit just nu: nån som står o blåser medan jag kapar betongplattor, helt suveränt😎
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Dagens och gårdagens leverans, man kan väl aldrig ha för många sågar?

Tyvärr får nog Felco-sågarna åka tillbaka, var inte så imponerad över Felco Swiss+Made [loga] made in South Korea... Japanerna verkar dock fortfarande ha inhemsk produktion.
 
  • Trädgårdsredskap, sågar, sekatörer, knivar, grensax och bladspruta på trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
U
J JFrisk skrev:
Dagens och gårdagens leverans, man kan väl aldrig ha för många sågar?

Tyvärr får nog Felco-sågarna åka tillbaka, var inte så imponerad över Felco Swiss+Made [loga] made in South Korea... Japanerna verkar dock fortfarande ha inhemsk produktion.
Vi har den stora ABS sågen som du köpt och är riktigt nöjd med den. har även fällt mindre träd som varit kanske 10m höga👍dock börjar den bli slö efter typ 10år trogen tjänst så är kanske dags för en till, ny. Vart handlade du?
 
U Utsliten och utdömd skrev:
Vi har den stora ABS sågen som du köpt och är riktigt nöjd med den. har även fällt mindre träd som varit kanske 10m höga👍dock börjar den bli slö efter typ 10år trogen tjänst så är kanske dags för en till, ny. Vart handlade du?
Kapat några döda stammar i häcken för att ge lite luft till det som lever, verkar kapa fort och lätt! Nöjd hittills. Handlade Ars och Nakaya-sågarna och från www.ars-tools.se
 
  • Gilla
Stiftet och 1 till
  • Laddar…
Visserligen en kines, men en efterlängtad tysktalande kines med stabilt gjutjärnsbord och absolut noll vibrationer. Vi kan nog bli vänner.
Röd bänkslipmaskin med stort slippapper på träbakgrund och dammutsugningsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
badtastex och 16 till
  • Laddar…
Jag har också fått hem några japanska trädgårdsverktyg. ARS sekatör med rullande handtag, väldigt lik Bahco. Ska bli kul att jämföra dem.
Verktyg och förpackningar på träbord: grensax, kniv och cirkelsågs låda, japan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förpackad hopfällbar såg och beskärningssax på träbord. Trädgårdsredskap för snitt och sågning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
K
Hep Hep skrev:
Visserligen en kines, men en efterlängtad tysktalande kines med stabilt gjutjärnsbord och absolut noll vibrationer. Vi kan nog bli vänner.
[bild]
Länk? 😁
 
K kniv skrev:
Länk? 😁
https://www.amazon.se/gp/aw/d/B008H330DQ?ref=ppx_pt2_mob_b_prod_image
Det finns hur många varianter som helst av liknande maskiner, men den här uppfyllde mina krav på gjutjärnsbord och 30 cm diameter, till klart bäst pris. Om en kvart kommer Airmee med kardborreskivan och då blir den komplett. Jag har bara testa lite, men den är stabil, tillräckligt stark och överröstar inte dammsugaren.
 
  • Gilla
nanowire och 3 till
  • Laddar…
Nya hjul till släpet, dom gamla är duktigt torrspruckna och 14" gör att handsken hamnar lite för högt även på min duster. Så nu blir det 12" istället. En släpvagn från "Skånesläp" parkerad på grus med dubbla axlar och fyra däck synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.