3 348 926 läst · 16 529 svar
3349k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Spontanköpte en metallsvarv igår…
Har funderat på om jag har behov av det i nån vecka och nu dök det upp en vettig till vettigt pris på vettigt avstånd.
Ganska mycket tillbehör till och en massa drev för matningen, dock utan guide till dreven…
Står Billmarks maskiner Göteborg på den men inget annat.
Fungerar bra och inget direkt glapp nånstans.
Nu ska jag bara lära mig att svarva…🤪
Har funderat på om jag har behov av det i nån vecka och nu dök det upp en vettig till vettigt pris på vettigt avstånd.
Ganska mycket tillbehör till och en massa drev för matningen, dock utan guide till dreven…
Står Billmarks maskiner Göteborg på den men inget annat.
Fungerar bra och inget direkt glapp nånstans.
Nu ska jag bara lära mig att svarva…🤪
Du kommer att hitta fler användningsområden efter hand. Tex blåsa av snön på bilen,H Handhyveln skrev:
tömma fågelbadet eller min favorit just nu: nån som står o blåser medan jag kapar betongplattor, helt suveränt😎
Dagens och gårdagens leverans, man kan väl aldrig ha för många sågar?
Tyvärr får nog Felco-sågarna åka tillbaka, var inte så imponerad över Felco Swiss+Made [loga] made in South Korea... Japanerna verkar dock fortfarande ha inhemsk produktion.
Tyvärr får nog Felco-sågarna åka tillbaka, var inte så imponerad över Felco Swiss+Made [loga] made in South Korea... Japanerna verkar dock fortfarande ha inhemsk produktion.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 852 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 852 inlägg
Vi har den stora ABS sågen som du köpt och är riktigt nöjd med den. har även fällt mindre träd som varit kanske 10m höga👍dock börjar den bli slö efter typ 10år trogen tjänst så är kanske dags för en till, ny. Vart handlade du?J JFrisk skrev:
Kapat några döda stammar i häcken för att ge lite luft till det som lever, verkar kapa fort och lätt! Nöjd hittills. Handlade Ars och Nakaya-sågarna och från www.ars-tools.seU Utsliten och utdömd skrev:
Jag har också fått hem några japanska trädgårdsverktyg. ARS sekatör med rullande handtag, väldigt lik Bahco. Ska bli kul att jämföra dem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.amazon.se/gp/aw/d/B008H330DQ?ref=ppx_pt2_mob_b_prod_imageK kniv skrev:
Det finns hur många varianter som helst av liknande maskiner, men den här uppfyllde mina krav på gjutjärnsbord och 30 cm diameter, till klart bäst pris. Om en kvart kommer Airmee med kardborreskivan och då blir den komplett. Jag har bara testa lite, men den är stabil, tillräckligt stark och överröstar inte dammsugaren.