Kom två paket med posten idag. Plåtsax från Amazon och två sekatörer från verktygsvaruhuset.
Samt några extra skär. Blev en medium och en small-sekatör, small känns lika stor men ligger nog lite sämre i handen. Satte storlek 1 och 3-skär på dem. Känns väldigt ovant men jag får testa klippa lite och se vilka storlekar på skär som är lämpliga.

Några vindsskivor i riktigt dåligt skick, nya, målade, ligger och väntar på att komma upp tillsammans med nya plåtar då befintliga blåst ner och skadats en gång. Drogs då med extra lång skruv, men sitter nog inte så väl ändå, inte så mycket färskt trä att dra i... Tillåter väder och barn kanske de nya kommer upp i helgen.

• En plåtsax och två storlekar av sekatörer på en kartong, märkta med storlek 1 och 3.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Kom två paket med posten idag. Plåtsax från Amazon och två sekatörer från verktygsvaruhuset.
Samt några extra skär. Blev en medium och en small-sekatör, small känns lika stor men ligger nog lite sämre i handen. Satte storlek 1 och 3-skär på dem. Känns väldigt ovant men jag får testa klippa lite och se vilka storlekar på skär som är lämpliga.

Några vindsskivor i riktigt dåligt skick, nya, målade, ligger och väntar på att komma upp tillsammans med nya plåtar då befintliga blåst ner och skadats en gång. Drogs då med extra lång skruv, men sitter nog inte så väl ändå, inte så mycket färskt trä att dra i... Tillåter väder och barn kanske de nya kommer upp i helgen.
Länk till plåtsaxen? :)

”Råkade” ropa in en betongslip. Kan vara bra att ha… :crysmile:.

Ska bara få tag i ett bygelhandtag också.

Betongslip med sladd och bruksanvisning i en blå verktygslåda, kantad av betongdamm.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Isakare och 6 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:

[bild]
Är det ett specialverktyg eller ”bara” en vinkelslip med utsugskåpa?

S scim skrev:
Bosch GBR 15, ser ut att vara för du är inne på, med bygelhandtag.
Bosch GBR 15 CAG betongslip med bygelhandtag, slitskiva och L-BOXX förvaringslösning.
Skapa konto

https://www.bosch-professional.com/se/sv/products/gbr-15-cag-0601776001

mexitegel mexitegel skrev:

Handtaget var inte direkt billigt. :oops:
Skärmdump av Bosch servicewebbplats som visar priset för en bygelhandtag till betongslip, modell GBR 15 CAG.
Skapa konto

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Nej, jag såg det men fick slipen billigt och den var helt nyservad så det blir en bra deal ändå hoppas jag. Det var med två nästan oanvända slipkoppar också :p.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Tänk på att kolla olika butiker. Slipmaskinen jag köpte saknade dammsugaruttaget och det var också dyrt. Googling gav inte mycket men efter en stund hittade jag en länk till Proshop i Tyskland, kollade då svenska Proshop och hittade uttaget för dryga 350:- Fortfarande dyrt men billigare än alternativen.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
S scim skrev:
Den saluförs som betongslip, men gissningsvis är det ingen större skillnad från en vinkelslip med dammkåpa, men man kan väl hoppas att den tål damm bra :D.

• Gilla
scim och 1 till
  • Laddar…
Lite impulsköp från Amazon-rean: 18V vinkelslip, 18V lampa och vattenpass.

18V vinkelslip och lampa samt ett vattenpass i en verktygslåda, inköpta från Amazon.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
S scim skrev:

[bild]
Snabba impulser skall man inte förringa! (y)

• Gilla
scim
  • Laddar…
S scim skrev:

[bild]
Det där passet spanade jag in men efter bilderna från recenscionerna så… avstod jag

Idag blev det bl.a den här klenoden. Troligen i behov av lite kärlek, men den kunde jag inte gå ifrån då jag besökte en go gubbe som sålde av diverse saker.

Väskan är i behov av tillbehör, så nu börjar jakten!
Förpackning och instruktioner för Festo verktyg med olika slipdynor och slippapper, användningen visas i steg-för-steg bilder.
Skapa konto
Använd bandslipmaskin med sladd och sliten slipremsa i en öppen verktygsväska, bredvid en bruksanvisning på olika språk.
Skapa konto

Förpackning och instruktioner för Festo verktyg med olika slipdynor och slippapper, användningen visas i steg-för-steg bilder.
Skapa konto

• Gilla
VidarH och 4 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Antar att unit-tången är på väg ut? Säljer du den?
Ledsen för sent svar, hade missat. Tror inte du villl ha den, den har nämligen egenheten att slå på sig själv om den ligger ihop med andra grejor. Det har gjort att batteriet allltid varit slut när jag behövt den :sweat:
Tror 210-modellen kan vara bättre då den har on/off på funktionsväljaren (som Fluke mfl har).

Spontanklickade hem en bitshållare från Amazon,

Bitshållare lämplig för att skruva nära väggar och hörn på en svart yta.
Skapa konto

så nu kan jag skruva nära väggar och hörn.

En hand håller en blå skruvdragare med en vinkelstyrd bitshållare monterad för att skruva i trånga utrymmen.
Skapa konto

• Gilla
JLyck och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.