TeroM TeroM skrev:
Spontanklickade hem en bitshållare från Amazon,

[bild]

så nu kan jag skruva nära väggar och hörn.

[bild]
Häftigt, en vingelpetter!

Smart idé tror jag utan att ha provat. ;)
//Ronnie
 
TeroM TeroM skrev:
Spontanklickade hem en bitshållare från Amazon,

[bild]

så nu kan jag skruva nära väggar och hörn.

[bild]
Jag köpte GSR 12 med off-center chuck för det :)
 
  • Gilla
LoweW och 5 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Ledsen för sent svar, hade missat. Tror inte du villl ha den, den har nämligen egenheten att slå på sig själv om den ligger ihop med andra grejor. Det har gjort att batteriet allltid varit slut när jag behövt den :sweat:
Tror 210-modellen kan vara bättre då den har on/off på funktionsväljaren (som Fluke mfl har).
Ah, det låter rimligt. Inser att jag inte citerade ditt inlägg heller utan bara svarade i tråden.

Jag har inget projekt som kräver strömtång i närtid, men då vet jag vad jag ska hålla utkik efter när det är dags. Känner jag mig själv rätt kompletterar jag nog den gula multimetern.
 
TeroM TeroM skrev:
Spontanklickade hem en bitshållare från Amazon,

[bild]

så nu kan jag skruva nära väggar och hörn.

[bild]
Den funkar bättre än man kan tro :)
 
  • Gilla
TryBran och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Den funkar bättre än man kan tro :)
Klarar den slagskruvdragare?
 
L Lovan83 skrev:
Klarar den slagskruvdragare?
Det beror på. Hur långt är ett snöre?
 
nanowire nanowire skrev:
Hur långt är ett snöre?
Svar: Från dess början i ena änden till dess slut i andra änden ;)
 
L Lovan83 skrev:
Klarar den slagskruvdragare?
En slagskruvdragare kan sannolikt bryta av den men för mindre skruv går det nog bra.
 
L Lovan83 skrev:
Klarar den slagskruvdragare?
Med bra dragare och känsla funkar den utmärkt.
Dåliga maskiner och skit bakom verktyget kan dra sönder vad som helst.
 
Uppdatering transporthjälp
Tack @ullberg och @atomlab för erbjuden hjälp. Blev inte så att jag tog emot den.

I går morse på väg t snick i höjd med Hallunda tänkte jag att eftersom jag ändå vispar luft med uppdrag som väntar på beslag så fortsätter jag bara på E4 och hämtar knektarna själv. Körde på vinst och förlust. Kl 800 i höjd med Hackegård vågade jag ringa och fråga säljaren om han var hemma och kunde lämna ut dem. Turen var med mig men oförtjänt denna gång. Gick bra.

Visade sig vara en modell som jag inte sett. Verkar bättre och enklare. Saker som jag tänkt lösa är redan klart vilket förenklar.

Börjat göra rent rensa från gamla uppsättningsbeslag. Säljaren varnade för att de legat länge och att O-ringar kan behöva smörjas eller bytas. Funktionstest visade att det bara var snack och att han var den sortens person som använder ledig tid till att ta hand om saker. Alla fyra glider fint och verkar inte läcka för närvarande.
Fyra justerbara knektar på ett arbetsbord med verktyg och rengöringsmaterial i en verkstadslokalis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mvh Findus
 
  • Gilla
kashieda och 8 till
  • Laddar…
En ram med lite lutning. Så rak som är mänskligt möjligt med trä. Så enkelt som möjligt.
Enkla träramar med lutning stödda av knäkter och klossar, med dolda ventiler och slangar, i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Knektarna hänger bara i överkant på en kloss. Satte en panel för manövrering lite bakom så att ventiler och slangar är ur vägen.
Hemmagjord träkonstruktion med lutande stödben och fastsatt pneumatisk anordning ovanpå arbetsbänk i verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har ansträngt mig för att få knektarnas anslagsyta i linje. Funderade på att göra höjden justerbar. Visar det sig att de ändrar höjd så får jag lägga till den möjligheten senare.
Bild på en träram med lutning som stöder ventil- och slangsystem, enkelhet och justering av anslagsyta framhävs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu är det en hel hink med rördelar att få ihop. Det får anstå till en annan dag.

Mvh Findus
 
  • Gilla
Pysslarn och 14 till
  • Laddar…
Köpte ny bil förra året (en suv) och märkte då det var dags för hjulbyte att min befintliga domkraft var för liten. Den klarade inte att lyfta tillräckligt högt för att få av 22 tummarna. Och då det känns lite vanskligt att lyfta en stor och tung bil med en domkraft med en stor träkloss på, var det dags att köpa en lite rejälare. Denna ska klara av 3 ton och är gjord för bland annat suvar.

Postnord lyckades göra en transportskada också. Men tack och lov bara på emballaget.
En förpackning med en Goodyear hydraulisk domkraft för SUV med lätt skadat emballage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Kabelavbitare med strippade kablar och isolering på träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
bulleribock och 10 till
  • Laddar…
Det började med att mitt ena Bosch batterie helt plötsligt la av, sedan några veckor senare la det andra av. (Vill inte ta emot laddning.)

Köpte hem två nya.

Två nya Bosch Professional 18V 4,0 Ah batterier i förpackning på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så, om någon vill ha 2 tomma batterier och eventuellt få liv i dom, så skicka pm. Ni får dom gratis, nåja frakten får ni gärna betala.

EDIT: Batterierna är skickade!
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Det är inte laddaren som är problemet då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.