mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Kan verkligen hålla med om att det är sinnessjukt kul att sitta och spaka :rofl: Den här är nåt steg större med sina 7 ton, inte jättesmidig inne på tomten, men jag har en del större projekt, en damm av lite större modell etc som ska anläggas (där en större maskin egentligen hade varit önskvärt) så det fick bli en kompromiss. Fick dessutom en rätt bra startuppsättning med redskap, planeringsskopan som syns på bild, grävskopa/tandskopa, smalskopa/kabelskopa, tjälkrok, gallerskopa samt asfaltsskärare (den kommer jag nog aldrig använda, vi har bara grusväg här :crysmile: men den finns iaf!).
Asfaltstrissan är utmärkt att klyva ved med.

Må dagens arbets snart vara slut så man får åka hem Stor kartong på en pall i ett industriområde väntar på att bli fraktat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Tröttnade efter att ha dragit 10 st rostfria 4,2 popnitar för hand och hade 40 st kvar att dra.
2.800:- på Swedol som låg på gångavstånd.
På bilden är det bältesklips, men det fanns inget med i förpackningen. Är det extra tillbehör tro ??
[bild]
Köpte en för ett år sedan och bältesklips satt monterat på maskinen:
En röd och svart Milwaukee bältesklips för verktyg på betonggolv.
Skapa konto

4,8 rostfria har jag inte prövat med handtång, men de funkar ju fint med denna. (y) Skulle köra ett gäng 2,4 alu, men orkade då inte ens ta fram den utan körde handtång som fanns närmare till hands.

• Gilla
Qjanto och 1 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Jag bor högst upp.
Minigrävare - när dammsugaren inte riktigt räcker till...

mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Kan verkligen hålla med om att det är sinnessjukt kul att sitta och spaka :rofl: Den här är nåt steg större med sina 7 ton, inte jättesmidig inne på tomten, men jag har en del större projekt, en damm av lite större modell etc som ska anläggas (där en större maskin egentligen hade varit önskvärt) så det fick bli en kompromiss. Fick dessutom en rätt bra startuppsättning med redskap, planeringsskopan som syns på bild, grävskopa/tandskopa, smalskopa/kabelskopa, tjälkrok, gallerskopa samt asfaltsskärare (den kommer jag nog aldrig använda, vi har bara grusväg här :crysmile: men den finns iaf!).
Och rototilt med grip också, säkert propstyrd också? Allt man kan önska! :love:
Ungefär vad fick du ge för en sådan skönhet?

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
Två Milwaukee slagskruvdragare på betongunderlag med 1/2 tums fästanordning.
Skapa konto

Pappa ansåg att man behövde 1/2” också :geek:

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Alfredo Alfredo skrev:
Minigrävare - när dammsugaren inte riktigt räcker till...
Här är en lagom setup för sig kanske? ;)
Stor grävmaskin och hjullastare i arbete i grustag med klarblå himmel i bakgrunden.
Skapa konto
En stor gruvgrävare bredvid en gigantisk gruvlastbil och en mycket liten leksaksbil framtill.
Skapa konto

Jag är glad över att det finns en 2,5 tons grävare i familjen och att grannen nyss köpte sig en 8 tons hjulgrävare :)

• Gilla
  • Wow
Qjanto och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Här är en lagom setup för sig kanske? ;)
[bild] [bild]

Jag är glad över att det finns en 2,5 tons grävare i familjen och att grannen nyss köpte sig en 8 tons hjulgrävare :)
Vem kan gräva en pool med minst antal skoptag...? :rofl:

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Då vissa av oss har länge ner till marken än er andra har jag i åratal svurit över att översta steget på den bättre begagnade stegpallen från Zarges varit för högt upp, skaffade jag denna ifrån Jula.
Det lilla jag hunnit prova den så verkar den vara mycket stabil, lätt att låsa sidostegen och förhållandevis lätt. Lite mindre prislapp än proffsversionerna från Skeppshult, Wibe och Zarges men denna ska nog duga för normalt vardagsskruvande i många år!

• Nytt och gammalt sidosteg: en använd Zarges-stegpall och en ny Jula stegpall.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
S skydiver skrev:
Vem kan gräva en pool med minst antal skoptag...? :rofl:
@matsv201 grävde poolen för hand och dokumenterade med bilder på forumet

• Haha
skydiver
  • Laddar…
[bild]
Såg lite plastiga ut på håll så gissade först det var sånna där Parslide som nån fyndat på Lidl :crysmile:

richardtenggren
Appendix Appendix skrev:
Såg lite plastiga ut på håll så gissade först det var sånna där Parslide som nån fyndat på Lidl :crysmile:
Haha svär inte i kyrkan :crysmile:
Sitter gummikappa på som skydd :geek:

• Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
[bild]
Var hittar man krafthylsor med 3/8”-fäste?

richardtenggren
mattiasp mattiasp skrev:
Var hittar man krafthylsor med 3/8”-fäste?
Makita, Wurth, AmPro m.fl verkar ha, kör dock på vanliga Wera utan problem :)

• Gilla
mattiasp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.