3 389 983 läst · 16 660 svar
3390k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
Jag vet att det är som att säga att jag har för snygg fru och tjänar för mycket pengar, men jag säger det i alla fall: jag har en alldeles för bra loppis precis där jag bor. Senaste vändan var jag extremt återhållsam, men jag hittade några grejer som jag aktivt (nåja) sökt efter: skomakarstäd, slagghacka samt kulhammare. Övrigt är mest bra att ha, ven kan exempelvis motstå ett knippe med 10 pianogångjärn? 200 kr totalt, inklusive en oanvänd smartstorelåda som jag hade behov av.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Ryobi-snabbladdare rabatterad till 50%! Vaknade i morse och såg att en prisbevakning slagit ut pga att Granngården bestämt sig för att rea ut sina. Berättade ivrigt för sambon om fyndet och var precis på väg att beställa pga att lagersaldot sa "Få i lager" när hon säger "Men vänta nu, jag måste kolla om jag behöver någonting därifrån".
Efter tjugo minuter av mig hetsandes "Är du klar snart? Nu då? Kom igen, de kommer ta sluuut!" och en tillagd rabarberbuske fick jag iväg ordern och hoppas från och med nästa helg kunna ladda lite snabbare än vanligt
Efter tjugo minuter av mig hetsandes "Är du klar snart? Nu då? Kom igen, de kommer ta sluuut!" och en tillagd rabarberbuske fick jag iväg ordern och hoppas från och med nästa helg kunna ladda lite snabbare än vanligt
Äntligen blev det inköp av en rejäl spade!
Fruktansvärt opraktiskt att gräva med dock, med ca 300kg orkade jag inte ens flytta på den....Tack och lov följde det med skaft och handtag som gjorde det hela mkt enklare!
Ska man bara lära sig använda nya spaden ordentligt också, men den övningstiden sätter jag på nöjeskontot
Logga in
Skapa konto
Fruktansvärt opraktiskt att gräva med dock, med ca 300kg orkade jag inte ens flytta på den....Tack och lov följde det med skaft och handtag som gjorde det hela mkt enklare!
Logga in
Skapa konto
Ska man bara lära sig använda nya spaden ordentligt också, men den övningstiden sätter jag på nöjeskontot
Tröttnade efter att ha dragit 10 st rostfria 4,2 popnitar för hand och hade 40 st kvar att dra.
2.800:- på Swedol som låg på gångavstånd.
På bilden är det bältesklips, men det fanns inget med i förpackningen. Är det extra tillbehör tro ??
2.800:- på Swedol som låg på gångavstånd.
På bilden är det bältesklips, men det fanns inget med i förpackningen. Är det extra tillbehör tro ??
Logga in
Skapa konto
Kan verkligen hålla med om att det är sinnessjukt kul att sitta och spaka Den här är nåt steg större med sina 7 ton, inte jättesmidig inne på tomten, men jag har en del större projekt, en damm av lite större modell etc som ska anläggas (där en större maskin egentligen hade varit önskvärt) så det fick bli en kompromiss. Fick dessutom en rätt bra startuppsättning med redskap, planeringsskopan som syns på bild, grävskopa/tandskopa, smalskopa/kabelskopa, tjälkrok, gallerskopa samt asfaltsskärare (den kommer jag nog aldrig använda, vi har bara grusväg här men den finns iaf!).jonmo skrev:
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 731 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 731 inlägg
Dom där är värda sin vikt i guld!Isakare skrev:
Vi körde massor med 4,8mm rostfria när vi repade virkestorkar, körde med stora tången och dragspel. Man var helt slut innan lunch.
Men efter något år så köptes det in en batteridriven, minns att chefen sa att den kostade 20k! Måste ha varit där kring 2007 eller nå. O nu köper man en sån där för fikapengar.
Jo, vi har en gammal av okänt märke som oxå kostade massvis med pengar, men den har bara strulat, typ var 5e nitskaft har fastnat så man får plocka isär den.L Lutte skrev:Dom där är värda sin vikt i guld!
Vi körde massor med 4,8mm rostfria när vi repade virkestorkar, körde med stora tången och dragspel. Man var helt slut innan lunch.
Men efter något år så köptes det in en batteridriven, minns att chefen sa att den kostade 20k! Måste ha varit där kring 2007 eller nå. O nu köper man en sån där för fikapengar.
Kände att det var dax för en där man kan dra 50 nit non stop.