3 345 295 läst · 16 522 svar
3345k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Den uppmärksamme kan mycket riktigt se att det är en 72-taggare på bilden, samt att påfallande många tänder är trasiga. Slutsatsen som kan dras är att det är den gamla klingan. Bilden är bara för att visa vad som kan hända om kofoten kommer i kläm...R roli skrev:
Blev en "ny" motorsåg. Jonsered 451 från tidigt 80 tal. Inget plast!
Blir ett projekt, jag köpte dock den som fullt fungerande så jag tänker det blir mest kosmetik. Hittat några vrak för 5€ styck (Husqvarna 44 och Jonsered 450) jag tänkte köpa också som är i värre skick och se om det går att få fart i dom också.
Blir ett projekt, jag köpte dock den som fullt fungerande så jag tänker det blir mest kosmetik. Hittat några vrak för 5€ styck (Husqvarna 44 och Jonsered 450) jag tänkte köpa också som är i värre skick och se om det går att få fart i dom också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Julas nya byggställning var ett fynd för totalt 10500 ink frakt Med en total arbetshöjd på 7 meter
Måste säga att här ute är Postnord föredömliga. Och väldigt smidigt man kan be dem lämna utan signatur.
Inte hunnit packa upp men det jag såg gav ett bra intryck
Då väntar vi på recensionen när den blivit monterad.Appendix skrev:
Vikt på sågen?DennisCA skrev:Blev en "ny" motorsåg. Jonsered 451 från tidigt 80 tal. Inget plast!
[bild]
[bild]
Fick flashbacks från min gamla ärvda 435:a . Kedjebromsen gav upp och jag också till slut för att leta reservdelar men den fick ett nytt liv via en tradera-auktion .DennisCA skrev:Blev en "ny" motorsåg. Jonsered 451 från tidigt 80 tal. Inget plast!
[bild]
[bild]
5.95kg enligtQ Adde byggahus skrev:
http://www.acresinternet.com/cscc.n...6bfe5f55ef68c8d188256b69007ea725?OpenDocument
Inte dagens inköp, kom förra veckan, men har inte haft tid att testa riktigt innan.
Som jag redan postat i en annan tråd har jag kännt ett sug efter en spånhyvel. Men hyvlar överlag har, precis som så mycket annat, varit svårt att få tag på det sista året.
Så när det för ett tag sedan ramlade in ett mail från hyvlar.se att de fanns i lager tvekade jag inte. Två spånhyvlar (en plan och en konvex) beställdes genast.
Förutom spånhyvlarna åkte även en (väldigt) liten Veritas bevel-up putshyvel med i beställningen.
Jag har fått klagomål från mina döttrar, framförallt från sexåringen, om att mina hyvlar är för tunga och därmed för svåra att använda. Så denna köptes mest med dem i åtanke, även om jag garanterat också kommer hitta användningsområde för den.
Bilden visar "putshyveln" och en av spånhyvlarna. Min gamla blockhyvel kom också med.
Som jag redan postat i en annan tråd har jag kännt ett sug efter en spånhyvel. Men hyvlar överlag har, precis som så mycket annat, varit svårt att få tag på det sista året.
Så när det för ett tag sedan ramlade in ett mail från hyvlar.se att de fanns i lager tvekade jag inte. Två spånhyvlar (en plan och en konvex) beställdes genast.
Förutom spånhyvlarna åkte även en (väldigt) liten Veritas bevel-up putshyvel med i beställningen.
Jag har fått klagomål från mina döttrar, framförallt från sexåringen, om att mina hyvlar är för tunga och därmed för svåra att använda. Så denna köptes mest med dem i åtanke, även om jag garanterat också kommer hitta användningsområde för den.
Bilden visar "putshyveln" och en av spånhyvlarna. Min gamla blockhyvel kom också med.
Logga in
Skapa konto
Lyckades ta kål på två !!! planslipar i helgen. Vet inte riktigt hur det gick till men den ena var minst 10 år och den andra typ dubbelt så gammal... Planslip används inte så ofta här hemma så det fick bli en budgetvariant men med kravet att de ska gå att koppla direkt på grovdammsugaren ... så det blev en Einhell från Amazon. Känns robust och kommer säkert funka för mina behov.
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 570 inlägg