Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Även den här veckan har det trillat in lite verktyg/verktygsrelaterade produkter.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Nöjd med multimaskinen? Funderar på att byta ut min Ryobi till en Makita...:p

• Gilla
Lintto1
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Även den här veckan har det trillat in lite verktyg/verktygsrelaterade produkter.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Vad är Festool-prylarna för nåt? Skentillbehör?

richardtenggren
B BlueX skrev:
Vad är Festool-prylarna för nåt? Skentillbehör?
Det första är ett vinkelanhåll och det andra är en snabbtving för att spänna skenan i längdriktningen :)

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Den här tråden är kanon för alla oss nördar.

Angående Bosch cashback så blev jag glad när det gäller Amazon och min förfrågan blev godkänd.

Visst lades det till en massa återförsäljare?

För när jag först fick vetskap om kampanjen så var det bara några få.

• Gilla
SamiHus och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Inte lätt att hitta info om, men jag tror att det enda Hultafors tillverkar i Sverige är tumstockar och yxor. Så min gissning är att det är Wiha som tillverkar åt Hultafors i så fall...
Jag är ganska övertygad att mönstret för El/listhammaren är något Hultafors fick med vid uppköpet av Tors hammare i början av nittiotalet. Ergo-designen är samma som hos tex deras studsfria stålhammare som jag har i versioner både med Tors och Hultafors märkning.

Music Man Music Man skrev:
Den här tråden är kanon för alla oss nördar.

Angående Bosch cashback så blev jag glad när det gäller Amazon och min förfrågan blev godkänd.

Visst lades det till en massa återförsäljare?

För när jag först fick vetskap om kampanjen så var det bara några få.
Jo nog har listan utökats. (y)

• Gilla
Solvskaftet och 1 till
  • Laddar…
Två små saker som ändå är av värde.
Fick nyligen en liten luftkudde av döttrarna i present och den har redan gjort nytta vid dörrbyte och lite annat. Skönt att slippa trampa på en kofot när man skall lyfta av och på dörrar.

Och en liten laddbar LED-lampa från Jula som jag i och för sig haft ett par månader...
Billig grej av inte alltför hög kvalitet, lite sned och så men vilken nytta vi har av den. Perfekt som lykta när man skall ut i trädgården i mörkret. Fungerar utmärkt när man behöver extra ljus vid något fixande, som när jag bytte batteri på en av bilarna. Använder den ibland vid teamsmöten för att se snygg ut och slippa glåmigt ljus.
Enkel att ladda och starkt ljus. Troligen gör jag om den lite så jag kan skruva den på stativ med 1/4" gänga...

Luftkudde och LED-lampa på träyta, används för dörrbyte och belysning i trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
H HM2020 skrev:
Nöjd med multimaskinen? Funderar på att byta ut min Ryobi till en Makita...:p
Jag har inte använt den på riktigt ännu. Bara testat att sätta på den och sånt. Jag hade innan DTM51 och den är betydligt tystare och bättre ergonomiskt utformad jämfört mot den. Den har också lampa vilket DTM51 inte har.

Det som är bra är att den tar Starlock, Starlock plus och Starlock Max.
Jag tycker verkligen du ska byta ut din Ryobi mot denna.

@BlueX du fick ett helt korrekt och bra svar av @richardtenggren :D

• Gilla
HM2020 och 2 till
  • Laddar…
Gjorde ett besök hos Rubanks verktyg i Farsta igår. Uppskattar att man kan känna och klämma på grejerna och välja precis det man vill ha. Utomordentlig service också. Rekommenderas starkt!
Trähandtag och metallverktyg för hantverk på ett arbetsbord, inklusive en tving och mejsel.
Skapa konto

• Gilla
Porsibygg och 8 till
  • Laddar…
R Rönnis skrev:
Gjorde ett besök hos Rubanks verktyg i Farsta igår. Uppskattar att man kan känna och klämma på grejerna och välja precis det man vill ha. Utomordentlig service också. Rekommenderas starkt!
[bild]
Ja, var själv där för ett par veckor sedan. Blev förvånad, hade ingen aning om att det fanns en butik med sådana kvalitetsgrejer hyfsat nära. När jag kommer igång mer med trä så lär det bli fler besök.

• Gilla
jackt
  • Laddar…
UPS ringde på.
Ny klinga och sågblad för träsåg från Bosch med förpackning och skyddshölje på ett bord.
Skapa konto

:cool:(y)

• Gilla
Pysslarn och 5 till
  • Laddar…
Jonas Persson
nanowire nanowire skrev:
Jag är ganska övertygad att mönstret för El/listhammaren är något Hultafors fick med vid uppköpet av Tors hammare i början av nittiotalet. Ergo-designen är samma som hos tex deras studsfria stålhammare som jag har i versioner både med Tors och Hultafors märkning.
Låter troligt. I min värld har Hultafors köpt upp företag som är duktiga på att smida. T ex kofötter, yxor mm.

Ny Toro Timemaster gräsklippare i en butik med verktygsavdelningen i bakgrunden.
Skapa konto

vart en ny klippare

• Gilla
BlueX och 1 till
  • Laddar…
j.f.s
M maglin skrev:
Nu blev det en Wiha från amazon för 307kr.

[länk]
Tack eller vad säger man när man påverkas till ett inköp man villhöver? :crysmile:(y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.