richardtenggren richardtenggren skrev:
Det är verkligen trevligt med skena, jag har dock bara sänksågar, men även med cirkelsåg lär det vara minst lika trevligt! Antar att man får lyfta sågen i bakkant i början om man startar mitt på skivan.
Skena med vinkelanhåll och Boschs 12v-cirkelsåg är en väldigt trevlig kombination, bärbart och inga sladdar. Perfekt om man bara ska göra några få snitt någonstans och inte vill släpa med sänksågen.

För att inte vara för offtopic har jag köpt radiefrässtål 4mm (för att göra (flytande) tappar) och 6mm "boll" för att fräsa ut för hyllbärare. (Jag har alltid tänkt att den där bollfräsen jag fått i nån billig sats kommer jag aldrig använda, men nu helt plötsligt är den sliten!) och beställt motorstartare med broms till min Linibandsåg då den tjusiga motorstartaren från Danfoss gav upp och inte vill stänga av sågen längre. (Lite elektronikspray resulterade i funktion ett fåtal avstängningar (och en liten smäll första gången, förmodligen var jag lite för snabb...)
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
Nu spamar jag tråden lite men jag kommer lämna tillbaka både såg (GKS190) och skena.

Beställde nyss detta på Proffsmagasinet, känns som en bra affär?

Skärmbild av ett köp på Proffsmagasinet med en Styrskena BOSCH FSN 1600 och en Cirkelsåg BOSCH GKS 55+ GCE, totalpris 2 872 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Nu spamar jag tråden lite men jag kommer lämna tillbaka både såg (GKS190) och skena.

Beställde nyss detta på Proffsmagasinet, känns som en bra affär?

[bild]
Verkar vara bästa pris i Sverige just (vet inte om det pågår någon "cash-back"-kampanj). Hittar inget bättre pris i Tyskland heller. Du kommer att bli nöjd. Du får lägga upp ny bild när du får de prylarna!
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
Favoritskylten uppe på Jula, står 399 styck på bitssatsen, men går in för 299 och sen 50 % på det.

Sen plockade jag lite 10-pack slippapper på Bauhaus för en tia styck.


Olika verktygsset från DeWalt och förpackningar med HiKoki slippapper på en bilsäte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Reklamskylt på Jula för 50% rabatt på rött pris, i en varuhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
B BlueX skrev:
Verkar vara bästa pris i Sverige just (vet inte om det pågår någon "cash-back"-kampanj). Hittar inget bättre pris i Tyskland heller. Du kommer att bli nöjd. Du får lägga upp ny bild när du får de prylarna!
Cashback till sista april, dock måste komma över 3500:- för att få 500:- tillbaka.
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
S Svante Svenson skrev:
Skena med vinkelanhåll och Boschs 12v-cirkelsåg är en väldigt trevlig kombination, bärbart och inga sladdar. Perfekt om man bara ska göra några få snitt någonstans och inte vill släpa med sänksågen.

För att inte vara för offtopic har jag köpt radiefrässtål 4mm (för att göra (flytande) tappar) och 6mm "boll" för att fräsa ut för hyllbärare. (Jag har alltid tänkt att den där bollfräsen jag fått i nån billig sats kommer jag aldrig använda, men nu helt plötsligt är den sliten!) och beställt motorstartare med broms till min Linibandsåg då den tjusiga motorstartaren från Danfoss gav upp och inte vill stänga av sågen längre. (Lite elektronikspray resulterade i funktion ett fåtal avstängningar (och en liten smäll första gången, förmodligen var jag lite för snabb...)
Passar 12V sågen med alla nya skenor? Köpte en precis men har aldrig tänkt på skenor. Hade varit smidigt :)
 
  • Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Passar 12V sågen med alla nya skenor? Köpte en precis men har aldrig tänkt på skenor. Hade varit smidigt :)
Den funkar, ihop med det medföljande parallellanhållet. (y)
 
  • Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
Så man kan köpa vilken Bosch-skena som helst då? Vilken känns bäst till den lilla sågen? Och vad är ett bra pris på en sån skena? :)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Så man kan köpa vilken Bosch-skena som helst då? Vilken känns bäst till den lilla sågen? Och vad är ett bra pris på en sån skena? :)
Vilken som av FSN800, 1100, 1600 etc. :cool:(y)
 
Jonas Persson
B Bonzo2000 skrev:
Klammade lite kabel härom veckan och insåg hur mycket jag saknade min gamla Hultafors som jag hade på förra jobbet.

[bild]
Hultafors eller Wiha, vem är det som tillverkar dessa? Wiha är betydligt billigare, men jag kan inte se någon skillnad mer än färgen, den är bara tvärtom.

https://www.amazon.se/Wiha-SB846300E-Elektrikerhammare-282mm-Längd/dp/B076DQ39ZV/ref=sr_1_2
https://www.amazon.se/Hultafors-820040-Elektrikerhammare-EL/dp/B004ZFEOH6/ref=asc_df_B004ZFEOH6/


Wiha elektrikerhammare med rött och svart gummihandtag och metallhuvud.
Elektrikerhammare med röd och svart handtag och märkt med Hultafors-logotypen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Hultafors eller Wiha, vem är det som tillverkar dessa? Wiha är betydligt billigare, men jag kan inte se någon skillnad mer än färgen, den är bara tvärtom.

[länk]
[länk]


[bild]
[bild]
Inte lätt att hitta info om, men jag tror att det enda Hultafors tillverkar i Sverige är tumstockar och yxor. Så min gissning är att det är Wiha som tillverkar åt Hultafors i så fall...
 
  • Gilla
Bonzo2000 och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Hultafors eller Wiha, vem är det som tillverkar dessa? Wiha är betydligt billigare, men jag kan inte se någon skillnad mer än färgen, den är bara tvärtom.

[länk]
[länk]


[bild]
[bild]
 
  • Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Jonas Persson
M maglin skrev:
[media]
Så Wiha har ett skydd på framsidan av skaftet, i övrigt lika. Vikten verksr det råda förvirring över, 300 eller 500g. Tror de väger lika och 300 är huvudet och 500 hela hammaren.
 
Även den här veckan har det trillat in lite verktyg/verktygsrelaterade produkter.
Förpackad Festool FS-KS styranordning med måttstock och instruktioner, liggande på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förpackningen till en trådlös Makita-multiverktyg med 18V batteri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förpackning med flera E-Cut sågblad för multimaskiner, märkta för träbearbetning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Festool FS-Rapid snabbfäste i förpackning med synligt märke och monteringsanvisning, omgivet av utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
dilemma och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.