E
T TriNitro skrev:
Idag kom sågen också! Så nu blir det till att justera bänken lite så den får plats också :)
Hunnit testa den? Jag velar mellan den och Bosch…

E eddie78 skrev:
Hunnit testa den? Jag velar mellan den och Bosch…
Bordet var inte plant så den åkte tillbaka! Får en ny på måndag men lär dröja innan det blir några ordentliga test.
Körde på Dewalt för jag gillar justeringen av anslaget :)

• Gilla
eddie78
  • Laddar…
Dagens fynd!
Nu gäller det bara att lyckas möblera om...

Grönt industrifräsmaskin på träplatta i verkstadslokal med verktyg och maskiner i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
Campar Campar skrev:
Dagens fynd!
Nu gäller det bara att lyckas möblera om...

[bild]
Ett av dom bättre möbleringsverktygen är Blocket!
Rätt pris skapar snabbt mycket utrymme!

• Haha
GEGS
  • Laddar…
Inte direkt dagens men ett par veckor sedan, är så nöjd med den också.
Bosch Professional GKS 18V-57 Bosch Professional GKS 18V-57 batteridriven cirkelsåg på vit bakgrund

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
E
DonPablo DonPablo skrev:
Inte direkt dagens men ett par veckor sedan, är så nöjd med den också.
Bosch Professional GKS 18V-57[bild]
Gillar mer Bosch 12v serien 18v är inte min fav precis, dock gillar starkt deras 12v-serie!

Sen när det gäller sänksågar så är det ingen som slår Mafell och Festool, själv har jag bägge :)

Makita 40v systemet är mkt nöjd med!

det blev 18v för att jag redan har batterier i den serien

E eddie78 skrev:
Gillar mer Bosch 12v serien 18v är inte min fav precis, dock gillar starkt deras 12v-serie!

Sen när det gäller sänksågar så är det ingen som slår Mafell och Festool, själv har jag bägge :)

Makita 40v systemet är mkt nöjd med!
Bosch en ombrandad Mafell, och vad är överlägset med Festools anser du?

E eddie78 skrev:
Köpte en ny Kakelskärare SiriPro 90
Det ska bli kul o testa den

Någon som har nyligen testat Bosch klyvsåg? Eller bättre satsa på Dewalt?
Har en GTS10XC, funkar bra.
Vissa tycker anhållet är oprecist och föredrar DeWalt, själv har jag inga problem med anhållet.

• Gilla
eddie78 och 2 till
  • Laddar…
Någon här som gjort ett bort till sin Dewalt bordscirkelsåg? Jag tyckte originalbordet såg så himla lågt ut, så köpte aldrig det. Eller har någon någon länk till någon annan som gjort ett bord?

DonPablo DonPablo skrev:
Någon här som gjort ett bort till sin Dewalt bordscirkelsåg? Jag tyckte originalbordet såg så himla lågt ut, så köpte aldrig det. Eller har någon någon länk till någon annan som gjort ett bord?
https://www.byggahus.se/forum/threads/bordssag-dewalt-745-med-baenk-stockholm.439567/
Det finns massor med ritningar och tankar på nätet om bordsbyggen. Hojta till om du undrar över mitt sålda bygge i länken, eller så tar vi det i en annan tråd.

Hämtade ut geringanslaget till nya sågen som beställdes för några veckor sen. Har ju ingen såg att testa med men känns väldigt rejält iaf! Var rea på den och så box joint kit så det åkte med av bara farten också..

• Geringanslag för såg uppackat på ett bord, gråskalad med vinkelskala och låsmekanism, bredvid en bygglåda.
    Skapa konto
  • Nytt geringanslag i metall på ett vitt bord, ännu inte fäst vid någon såg.
    Skapa konto
  • Gilla
johel572 och 11 till
  • Laddar…
T TriNitro skrev:
Hämtade ut geringanslaget till nya sågen som beställdes för några veckor sen. Har ju ingen såg att testa med men känns väldigt rejält iaf! Var rea på den och så box joint kit så det åkte med av bara farten också..
Har ett liknande, känns gediget men ligger fortfarande över ett år efter inköp fortfarande mest och tar värdefull plats på arbetsbänken:(

• Gilla
TryBran
  • Laddar…
Impulsköp från Tradera, helt ny.
Ny Makita sladdlös borr i ett blått plastfodral med två batterier och en batteriladdare.
Skapa konto

• Gilla
eddie78 och 6 till
  • Laddar…
H HM2020 skrev:
Impulsköp från Tradera, helt ny.
[bild]
Köp en automatnos från Essve så får du en maskin som inte strular lika ofta.

• Gilla
HM2020
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.