H HM2020 skrev:
Impulsköp från Tradera, helt ny.
[bild]
Du vet att det cirkulerar en del kopior där?

K Kane skrev:
Du vet att det cirkulerar en del kopior där?
Ingen aning om det. Hur kan jag se om det är kopia...?

H HM2020 skrev:
Ingen aning om det. Hur kan jag se om det är kopia...?
Oj, jag är ingen Makitakille så jag vet inte. Men Makita verkar vara vanligaste fabrikatet att kopiera när man ser varnande exempel.

Det är ingen kopia.

• Gilla
Lintto1 och 4 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Det är ingen kopia.
Låter skönt, blev lite orolig där... :surprised:

Shakula Shakula skrev:
Köp en automatnos från Essve så får du en maskin som inte strular lika ofta.
Har du länk till någon bra?

B badtastex skrev:
Fick hem ett GKF 600 kit från Verkter dag, detta inköp har nog varit det jag funderat längst på så det känns skönt att äntligen kunna gå vidare och sukta efter annat... ;)

[bild]

Provade lite snabbt med ett avrundningsstål och dammuptagningen kändes helt ok även med MDF och ett ganska stort stål. Det brukar alltid vara lite svårt att fixa på just kanter men det här var över förväntan och ganska smidigt att hantera. Dock är Bosch lite sämre på det här med att tänka igenom tillbehören än andra märken. Basplattan för kantdammuppsamlingen var fäst med lite längre skruv vilket gör att den vanliga basen + skruvar måste förvaras på något sätt. Dessutom går ju inte fräsen i den medföljande väskan (inte L-boxx) med dammkåpan på.

Måste ge Verkter en eloge, var första gången jag handlade från dem.

1. De gav mig 5% extra rabatt eftersom det var en del frågetecken angående vad som ingick i paketet.
2. De gav mig återbäring eftersom priset justerades ner kort efter att jag handlat, dock fick jag själv kontakta dem.
Har glott på en sådan med, vad är fördelen kontra en vanlig om man säger så.
Jag ska fräsa spår och fasa av, samtidigt.

Joens Joens skrev:
Har glott på en sådan med, vad är fördelen kontra en vanlig om man säger så.
Jag ska fräsa spår och fasa av, samtidigt.
Smidigheten vid fasning. Inte lika bra vid större avverkningar, vad är det för spår du skall fräsa?

K Kane skrev:
Smidigheten vid fasning. Inte lika bra vid större avverkningar, vad är det för spår du skall fräsa?
Jag ska köra något i stil med detta tänkte jag. Inte helt säker vilken variant men något väldigt likt detta. CMT-profil- och kontraprofilfrässet för träbearbetning på träfot med instruktioner, tillverkat i Italien.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två CMT-fräsar för profil och kontraprofilarbete, ovanifrån bildade, i orange och silverfärg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.bygghemma.se/verktyg-oc...5w7J1_ljG6SqeRKYSnxOgDiWIpE0WBMQaApZ4EALw_wcB

• Gilla
LoweW
  • Laddar…
Joens Joens skrev:
Jag ska köra något i stil med detta tänkte jag. Inte helt säker vilken variant men något väldigt likt detta.[bild] [bild]
[länk]
Jag hade nog valt en kraftigare fräs för dessa, jag kan ha fel men GKF600 är tänkt som kantfräs, alltså avrundning och liknande. (y)

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag hade nog valt en kraftigare fräs för dessa, jag kan ha fel men GKF600 är tänkt som kantfräs, alltså avrundning och liknande. (y)
Håller med. Har en GKF 600 som jag är mycket nöjd med och den är överraskande stark. Såpass att jag ibland väljer den till att fräsa grunda och/eller smala noter och dylikt i begränsad längs och antal; men visst är det en kantfräs framför allt med de begränsningar det innebär.

Skulle aldrig utsätta den för att fräsa kontraprofiler eller annat som kräver avverkning av mycket material på en gång.

//Ronnie

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Förslag på modell?

P Pysslarn skrev:
Håller med. Har en GKF 600 som jag är mycket nöjd med och den är överraskande stark. Såpass att jag ibland väljer den till att fräsa grunda och/eller smala noter och dylikt i begränsad längs och antal; men visst är det en kantfräs framför allt med de begränsningar det innebär.

Skulle aldrig utsätta den för att fräsa kontraprofiler eller annat som kräver avverkning av mycket material på en gång.

//Ronnie
Bra respons :)
Vad använder du när du ska fräsa profiler?

Joens Joens skrev:
Förslag på modell?
Själv har jag en GMF/GOF1600 som jag tycker servat mig väl. Finns lite inlägg om modellen här, en del har haft lite problem.

H HM2020 skrev:
Har du länk till någon bra?
Bra och bra, jag köpte från proffsmagasinet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.