3 337 349 läst · 16 504 svar
3337k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Har glott på en sådan med, vad är fördelen kontra en vanlig om man säger så.B badtastex skrev:Fick hem ett GKF 600 kit från Verkter dag, detta inköp har nog varit det jag funderat längst på så det känns skönt att äntligen kunna gå vidare och sukta efter annat...
[bild]
Provade lite snabbt med ett avrundningsstål och dammuptagningen kändes helt ok även med MDF och ett ganska stort stål. Det brukar alltid vara lite svårt att fixa på just kanter men det här var över förväntan och ganska smidigt att hantera. Dock är Bosch lite sämre på det här med att tänka igenom tillbehören än andra märken. Basplattan för kantdammuppsamlingen var fäst med lite längre skruv vilket gör att den vanliga basen + skruvar måste förvaras på något sätt. Dessutom går ju inte fräsen i den medföljande väskan (inte L-boxx) med dammkåpan på.
Måste ge Verkter en eloge, var första gången jag handlade från dem.
1. De gav mig 5% extra rabatt eftersom det var en del frågetecken angående vad som ingick i paketet.
2. De gav mig återbäring eftersom priset justerades ner kort efter att jag handlat, dock fick jag själv kontakta dem.
Jag ska fräsa spår och fasa av, samtidigt.
Jag ska köra något i stil med detta tänkte jag. Inte helt säker vilken variant men något väldigt likt detta.K Kane skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.bygghemma.se/verktyg-oc...5w7J1_ljG6SqeRKYSnxOgDiWIpE0WBMQaApZ4EALw_wcB
Håller med. Har en GKF 600 som jag är mycket nöjd med och den är överraskande stark. Såpass att jag ibland väljer den till att fräsa grunda och/eller smala noter och dylikt i begränsad längs och antal; men visst är det en kantfräs framför allt med de begränsningar det innebär.FredrikR skrev:
Skulle aldrig utsätta den för att fräsa kontraprofiler eller annat som kräver avverkning av mycket material på en gång.
//Ronnie
Bra responsP Pysslarn skrev:Håller med. Har en GKF 600 som jag är mycket nöjd med och den är överraskande stark. Såpass att jag ibland väljer den till att fräsa grunda och/eller smala noter och dylikt i begränsad längs och antal; men visst är det en kantfräs framför allt med de begränsningar det innebär.
Skulle aldrig utsätta den för att fräsa kontraprofiler eller annat som kräver avverkning av mycket material på en gång.
//Ronnie
Vad använder du när du ska fräsa profiler?
Bra och bra, jag köpte från proffsmagasinet.H HM2020 skrev: