3 337 349 läst · 16 504 svar
3337k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 596 inlägg
Det är som med läsglasögon (verktyget, alltså). Man köper femtielva stycken på Clas Ohlson och sprider ut dem jämt. Funkar alltid.
Då blir det som med pennor. Köp en hundrapack och en penna försvinner varje gång man vänder sig om tills det bara är en kvar.
Den som är sist kvar håller man liv i långt bortom all rimlighet.
Som dessa läsglasögon. Trepack för ngn hundring. Är inne på tredje året. Lagade med ståltråd och allt möjligt.
Slöseri... nej tack
Mvh Findus
PS. Har förstås senilsnören som hjälper till. Persiennsnöre genom 2,5mm borrat hål genom skalm. Smällt till klump. DS.
Som dessa läsglasögon. Trepack för ngn hundring. Är inne på tredje året. Lagade med ståltråd och allt möjligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slöseri... nej tack
Mvh Findus
PS. Har förstås senilsnören som hjälper till. Persiennsnöre genom 2,5mm borrat hål genom skalm. Smällt till klump. DS.
Är väl snarare att jag kom fram till att mina gamla inte höll måttet på min verktygssamling (är kanske liiiiiiite prylgalen) men till mitt försvar så vår mina gamla tänger ett sånt kit från typ Biltema som vi fick när vi flyttade hemifrån till vår lägenhet..findus42 skrev:
Obs, de kommer inte att slängas, men läggs längst ner i nån låda som reserv när jag inte hittar mina Knipex
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 835 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 835 inlägg
U Utsliten och utdömd skrev:Köpte bara L2
Jag har inget riktigt att jämför med, har mest googlat och kollat tester för att hitta välja.
Men den är klart mycket bättre än den gamla B&D jag hade innan, som gav 5mm bred suddig linje på 4 meters avstånd.
Avstånd mellan 2 och 5 meter skulle jag säga att linjen är oförändrat i bredd och skärpa. Jag kan testa den mer i morgon och ta bilder. Kan jämföra mot den gamla också, bara att den inte nivellerar längre.
jämförelsen mot B&D som utlovatF Fluxor skrev:
Första bilden på 30cm avstånd. Leica överst och B&D underst
Logga in
Skapa konto
och på 4 meters avstånd. Fortfarande B&D underst
Logga in
Skapa konto
Låter som min pappa, en tumstock och en penna. Alltid i sidofickan på byxorna.findus42 skrev:Då blir det som med pennor. Köp en hundrapack och en penna försvinner varje gång man vänder sig om tills det bara är en kvar.
[bild]
Slöseri... nej tack
Mvh Findus
Har försökt, men det blev pannkaka av allt. Hemma fungerar det bra, men på landet är det för många hus och personer.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg
Kul! Starta gärna en tråd om installationen Tänker du koppla ihop det med Home Kit eller liknande?ullberg skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg
Får se om det finns underlag för en hel tråd men kanske blir ett par inlägg i nätverkstråden i alla fall…
På sikt kommer det säkert integreras med homekit men inte prio. Detta pga att jag inte använder det så mycket - trots att jag egentligen har resten av husets styrning via homekit går jag av gammal vana alltid till min gamla gira-app (som jag använt i över 10 år så långt innan homekit ens fanns) och för kamerorna specifikt vill jag åt funktionerna att backa i tiden ”a la time machine” och det tror jag kräver UBNTs egen app så det kommer nog bli huvudfokus
/U
På sikt kommer det säkert integreras med homekit men inte prio. Detta pga att jag inte använder det så mycket - trots att jag egentligen har resten av husets styrning via homekit går jag av gammal vana alltid till min gamla gira-app (som jag använt i över 10 år så långt innan homekit ens fanns) och för kamerorna specifikt vill jag åt funktionerna att backa i tiden ”a la time machine” och det tror jag kräver UBNTs egen app så det kommer nog bli huvudfokus
/U
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Jag röstar för en egen tråd, kan man integrera med Homekit? Jag har inte hunnit få upp några Unifi-kameror ännu så inte utforskat det hela.ullberg skrev:Får se om det finns underlag för en hel tråd men kanske blir ett par inlägg i nätverkstråden i alla fall…
/U
Jag köpte en 50 mm rollerbygel och en pensel till frun, lite schampo och lackskydd till bilen