Det är som med läsglasögon (verktyget, alltså). Man köper femtielva stycken på Clas Ohlson och sprider ut dem jämt. Funkar alltid.

AXS
Ett av mina bättre köp, 10 pack mora stämkniv, 10 pack meterstock och 100 pack snickarpenna.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Då blir det som med pennor. Köp en hundrapack och en penna försvinner varje gång man vänder sig om tills det bara är en kvar.
Den som är sist kvar håller man liv i långt bortom all rimlighet.

Som dessa läsglasögon. Trepack för ngn hundring. Är inne på tredje året. Lagade med ståltråd och allt möjligt.
Lagade läsglasögon med ståltråd och persiennsnöre som stöd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Slöseri... nej tack
Mvh Findus

PS. Har förstås senilsnören som hjälper till. Persiennsnöre genom 2,5mm borrat hål genom skalm. Smällt till klump. DS.

• Gilla
fribygg och 8 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Hur kan det vara möjligt !?

När jag städar och sorterar upp hittar jag flera uppsättningar av allt...
Mvh Findus
Är väl snarare att jag kom fram till att mina gamla inte höll måttet på min verktygssamling (är kanske liiiiiiite prylgalen) men till mitt försvar så vår mina gamla tänger ett sånt kit från typ Biltema som vi fick när vi flyttade hemifrån till vår lägenhet..

Obs, de kommer inte att slängas, men läggs längst ner i nån låda som reserv när jag inte hittar mina Knipex :cool:

• Tre använda tänger med röd-svarta handtag på en brun arbetsbänk med hål.
    Skapa konto
U
U Utsliten och utdömd skrev:
Köpte bara L2

Jag har inget riktigt att jämför med, har mest googlat och kollat tester för att hitta välja.
Men den är klart mycket bättre än den gamla B&D jag hade innan, som gav 5mm bred suddig linje på 4 meters avstånd.
Avstånd mellan 2 och 5 meter skulle jag säga att linjen är oförändrat i bredd och skärpa. Jag kan testa den mer i morgon och ta bilder. Kan jämföra mot den gamla också, bara att den inte nivellerar längre.
F Fluxor skrev:
Vilken modell är det där? Har själv L2P5G, och den är verkligen inte skarp, och framförallt inte jämn. Hur är din?
jämförelsen mot B&D som utlovat
Första bilden på 30cm avstånd. Leica överst och B&D underst
Måttband jämfört med röda laserlinjer från Leica och B&D på 30 cm avstånd.
Skapa konto

och på 4 meters avstånd. Fortfarande B&D underst
Röd laserlinje på vägg och golv med måttband i förgrunden visande avståndet till linjen.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
tank77 och 12 till
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
jämförelsen mot B&D som utlovat
Första bilden på 30cm avstånd. Leica överst och B&D underst
[bild]

och på 4 meters avstånd. Fortfarande B&D underst
[bild]
Haha, B&D-linjen ser ut att vara närmare 5mm bred på ena bilden!

Varit sugen på ett digitalt skjutmått så fick bli ett sånt. Nya bygelproppar åkte med för att komma över fraktfritt.... :)

• Digitalt skjutmått i fodral bredvid förpackning med bygelproppar på träbord.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
U
F Fluxor skrev:
Haha, B&D-linjen ser ut att vara närmare 5mm bred på ena bilden!
Ja den gamla lasern dög mest till att hänga tavlor i våg

• Gilla
Fluxor
  • Laddar…
Ny Bosch cirkelsåg i blå förvaringslåda med batteri och bruksanvisning synliga.
Skapa konto

• Gilla
Niklas Herrström och 12 till
  • Laddar…
AXS
findus42 findus42 skrev:
Då blir det som med pennor. Köp en hundrapack och en penna försvinner varje gång man vänder sig om tills det bara är en kvar.
Den som är sist kvar håller man liv i långt bortom all rimlighet.

Som dessa läsglasögon. Trepack för ngn hundring. Är inne på tredje året. Lagade med ståltråd och allt möjligt.
[bild]
Slöseri... nej tack
Mvh Findus

PS. Har förstås senilsnören som hjälper till. Persiennsnöre genom 2,5mm borrat hål genom skalm. Smällt till klump. DS.
Låter som min pappa, en tumstock och en penna. Alltid i sidofickan på byxorna.

Har försökt, men det blev pannkaka av allt. Hemma fungerar det bra, men på landet är det för många hus och personer.

En Bosch GSR 18V-150 C. Bra med rejäla grejjer för tunga jobb!

• Bosch GSR 18V-150 C borrskruvdragare med batteri och tillbehör på arbetsbänk.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
eddie78 och 7 till
  • Laddar…
ullberg
”Verktyg” för att påbörja projektet med uppdatering av nät och inspelning ramlade in idag
Nätverksutrustning och kablage oöppnade i förpackningar framför diskmaskin.
Skapa konto

Kanske får dröja till helgen innan jag drar igång även om det lockar att bara hugga tag direkt

/U

• Gilla
  • Älska
JFrisk och 13 till
  • Laddar…
LoweW
ullberg ullberg skrev:
”Verktyg” för att påbörja projektet med uppdatering av nät och inspelning ramlade in idag
[bild]
Kanske får dröja till helgen innan jag drar igång även om det lockar att bara hugga tag direkt

/U
Kul! Starta gärna en tråd om installationen :geek: Tänker du koppla ihop det med Home Kit eller liknande?

• Gilla
TriNitro
  • Laddar…
ullberg
Får se om det finns underlag för en hel tråd men kanske blir ett par inlägg i nätverkstråden i alla fall…

På sikt kommer det säkert integreras med homekit men inte prio. Detta pga att jag inte använder det så mycket - trots att jag egentligen har resten av husets styrning via homekit går jag av gammal vana alltid till min gamla gira-app (som jag använt i över 10 år så långt innan homekit ens fanns) och för kamerorna specifikt vill jag åt funktionerna att backa i tiden ”a la time machine” och det tror jag kräver UBNTs egen app så det kommer nog bli huvudfokus

/U

• Gilla
LoweW
  • Laddar…
richardtenggren
ullberg ullberg skrev:
Får se om det finns underlag för en hel tråd men kanske blir ett par inlägg i nätverkstråden i alla fall…

På sikt kommer det säkert integreras med homekit men inte prio. Detta pga att jag inte använder det så mycket - trots att jag egentligen har resten av husets styrning via homekit går jag av gammal vana alltid till min gamla gira-app (som jag använt i över 10 år så långt innan homekit ens fanns) och för kamerorna specifikt vill jag åt funktionerna att backa i tiden ”a la time machine” och det tror jag kräver UBNTs egen app så det kommer nog bli huvudfokus

/U
Jag röstar för en egen tråd, kan man integrera med Homekit? Jag har inte hunnit få upp några Unifi-kameror ännu så inte utforskat det hela. :)

Jag köpte en 50 mm rollerbygel och en pensel till frun, lite schampo och lackskydd till bilen :)

• Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.