Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Var och hämtade ut paket från Banggood på lunchen. Tvåpack corner square och en kerfmaker. Väntar på två vinkelhakar också som verkar anlända imorgon. När jag beställde stod det att leverans skulle ske 11 februari, så jag blev positivt överraskad när det ”bara” tog två veckor.
[bild]
Jag köpte också en kerfmaker. Det är väl inte förbjudet att lägga till köplänkar även om det finns en tipstråd?
https://www.banggood.com/sv/HONGDUI...-p-1528475.html?cur_warehouse=CN&rmmds=search
 
  • Gilla
Qjanto och 3 till
  • Laddar…
LoweW
T TriNitro skrev:
Köpte denna, får hoppas det funkar sen... :)
Med risk att det blir lite off topic ville jag bara dela denna bilden från en tysk som gjorde samma installation.
 
  • El-schema för installation av motor med kondensator och strömkabel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Music Man och 3 till
  • Laddar…
M
ClasseClas ClasseClas skrev:
Jag köpte också en kerfmaker. Det är väl inte förbjudet att lägga till köplänkar även om det finns en tipstråd?
[länk]
Jag köpte en likadan på amazon.de för ungefär samma peng, tycker den är lite trög när man skjuter delarna fram och tillbaka är era det med?
 
M mnils skrev:
Jag köpte en likadan på amazon.de för ungefär samma peng, tycker den är lite trög när man skjuter delarna fram och tillbaka är era det med?
Tycker min glider väldigt lätt, jag har inte reagerat på att den är det minsta trög. Den känns väldigt välproducerad med genomgående mycket god kvalité
 
Redigerat:
  • Gilla
mnils
  • Laddar…
Min glider också väldigt lätt. Den är verkligen välgjord och känns som ett kap för 230 kronor.

Annars sitter jag här lite med ångest. Hade gett mig själv köpstopp, men jag har länge velat ha en UJK MK 2 parf guide system. Men så tänkte jag att eftersom det är fredag och solen skiner så kanske jag ska slå till.

Enda svenska återförsäljare som jag hittade var SweDendro, och de jävlarna tar 200 kronor i frakt om man inte beställer för minst 3 000 kronor. Så kan vi inte ha det tänkte jag och letade efter grejer att lägga till för att komma upp till 3 000 kronor. När jag lyckats med det ser jag att det måste vara 3 000 kronor exkl moms och inte inkl moms. Jag blir såklart ännu mer lack, men känner att jag vägrar pröjsa 200 kronor i frakt. Så jag fick hitta lite fler grejer att beställa och slutnotan hamnade på 3 993 kronor inkl moms. Och jag som hade gett mig själv köpstopp...

OT jag vet, men behövde skriva av mig. Sorry.
 
  • Gilla
Noramasen och 6 till
  • Laddar…
Visst kostade det fyra lax, men tänk på att du faktiskt tjänat tvåhundra. Ren vinst.
 
  • Haha
  • Gilla
MasMats och 6 till
  • Laddar…
I know the feeling...
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Min glider också väldigt lätt. Den är verkligen välgjord och känns som ett kap för 230 kronor.

Annars sitter jag här lite med ångest. Hade gett mig själv köpstopp, men jag har länge velat ha en UJK MK 2 parf guide system. Men så tänkte jag att eftersom det är fredag och solen skiner så kanske jag ska slå till.

Enda svenska återförsäljare som jag hittade var SweDendro, och de jävlarna tar 200 kronor i frakt om man inte beställer för minst 3 000 kronor. Så kan vi inte ha det tänkte jag och letade efter grejer att lägga till för att komma upp till 3 000 kronor. När jag lyckats med det ser jag att det måste vara 3 000 kronor exkl moms och inte inkl moms. Jag blir såklart ännu mer lack, men känner att jag vägrar pröjsa 200 kronor i frakt. Så jag fick hitta lite fler grejer att beställa och slutnotan hamnade på 3 993 kronor inkl moms. Och jag som hade gett mig själv köpstopp...

OT jag vet, men behövde skriva av mig. Sorry.
Låter precis som när jag satt på raaco-direct.eu igår. Men nu får jag ännu mer plats för småprylar!
 
  • Haha
Chentin och 1 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Tveksamt.
Min systainer har bestyckas med gummiband så man kan fästa skenan på utsidan. Här med den extremt otympliga FSK670, men i normalfallet sitter FSK250 där och det funkar riktigt bra.
 
  • Festool systainer med gummiband som håller en lång FSK670 sågskena på ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
eddie78 och 4 till
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
Gamla B&D lasern pajade. Så fick bli ett litet uppbyt. Störde mig alltid på att gamla lasern hade så oskarpa linjer så har försökt läsa på och hitta den med de skarpaste linjerna.
[bild]
Vilken modell är det där? Har själv L2P5G, och den är verkligen inte skarp, och framförallt inte jämn. Hur är din?
 
M
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Annars sitter jag här lite med ångest. Hade gett mig själv köpstopp, men jag har länge velat ha en UJK MK 2 parf guide system. Men så tänkte jag att eftersom det är fredag och solen skiner så kanske jag ska slå till.
Varför inte fråga om någon kan hyra ut sin, det är ju inte precis en grunka man använder varje vecka? Borret är visserligen svindyrt så om det går sönder får det ersättas men resten av delarna är svåra att ha itu om man inte verkligen vill. Och ja det finns en Parf Mk 2 i Lomma Skåne att hyra för den som är aktsam :)
 
  • Älska
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
U
F Fluxor skrev:
Vilken modell är det där? Har själv L2P5G, och den är verkligen inte skarp, och framförallt inte jämn. Hur är din?
Köpte bara L2

Jag har inget riktigt att jämför med, har mest googlat och kollat tester för att hitta välja.
Men den är klart mycket bättre än den gamla B&D jag hade innan, som gav 5mm bred suddig linje på 4 meters avstånd.
Avstånd mellan 2 och 5 meter skulle jag säga att linjen är oförändrat i bredd och skärpa. Jag kan testa den mer i morgon och ta bilder. Kan jämföra mot den gamla också, bara att den inte nivellerar längre.
 
Dagens leverans*
Har rensat och städat i förrådet, märkte att jag saknade tänger av bra kvalité.
Så det blev en beställning från Amazon, tyckte det kändes som ett bra köp och nu har jag dessa för många år framöver.
 
  • Nytt set med tysk-tillverkade Knipex-tänger i förpackning, framställda på ett perforerat arbetsbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tre olika uppsättningar av orange och blåa tänger på en perforerad verktygstavla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nya KNIPEX-tänger med röda och blå handtag upphängda på en verktygstavla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Screew och 12 till
  • Laddar…
Hur kan det vara möjligt !?
H Husägaren87 skrev:
Har rensat och städat i förrådet, märkte att jag saknade tänger
När jag städar och sorterar upp hittar jag flera uppsättningar av allt...
Mvh Findus
 
  • Gilla
  • Haha
nino och 17 till
  • Laddar…
Jag är ännu vassare. Jag hade 3 isolerknivar på landet och 0 hemma. 4 hammare hemma och 0 på landet. Ja jisses.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.