Har till slut skaffat ett eget maskinvattenpass. Plånboken tillät inte mer än ett budgetmärke, men känslighet och precision är tillräckliga för min nivå. Krävde lite tålamod att justera in. Det kändes som jag inte flyttade justerskruven, men ändå stack bubblan iväg flera streck.

• Ett svart Diesella maskinvattenpass på en metallisk yta visar precision om 0.02mm/m med en klar röd bubbla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag gissar för att den skenan sitter kvar på sågen och får det bli en kap och ger, fast handhållen.
[bild] [bild]
[länk]
Det väldigt smidigt ut.
Är det någon som har sett något liknande till Makita sågar?

B beqen skrev:
Är det någon som har sett något liknande till Makita sågar?
Tror Festool och Mafell och ev Metabo? är ensamma.
Den dagen Bosch släpper en står jag redo att kasta mina pengar åt deras håll. :cool:(y)

• Gilla
beqen och 2 till
  • Laddar…
Var och hämtade ut paket från Banggood på lunchen. Tvåpack corner square och en kerfmaker. Väntar på två vinkelhakar också som verkar anlända imorgon. När jag beställde stod det att leverans skulle ske 11 februari, så jag blev positivt överraskad när det ”bara” tog två veckor.
Två öppna paket med hörnvinklar och styrskenor, samt en kerfmaker i en liten låda, på skrivbord.
Skapa konto

• Gilla
FreQa och 8 till
  • Laddar…
T TriNitro skrev:
En klinga och mjukstart dök upp idag. Nu väntar man bara på själva sågen... :D
Har du någon länk på mjukstartaren?

FredrikR FredrikR skrev:
Tror Festool och Mafell och ev Metabo? är ensamma.
Den dagen Bosch släpper en står jag redo att kasta mina pengar åt deras håll. :cool:(y)
Bosch har väl numera Mafells system och mått för sina skenor? Kanske finns något hos Mafell att använda?

• Gilla
Lintto1 och 1 till
  • Laddar…
ClasseClas
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Var och hämtade ut paket från Banggood på lunchen. Tvåpack corner square och en kerfmaker. Väntar på två vinkelhakar också som verkar anlända imorgon. När jag beställde stod det att leverans skulle ske 11 februari, så jag blev positivt överraskad när det ”bara” tog två veckor.
[bild]
Kerfmaker från BCT?

ClasseClas ClasseClas skrev:
Kerfmaker från BCT?
Nej, från HONGDUI som säljs på Banggod. Är alltså från Kina men är inte kinaskit. Kolla gärna denna recension från en mycket bra nederländsk träarbetare:

Jag provade den precis lite snabbt till kap & gersågen och det blev på millimetern rätt.

• Gilla
Lilllen och 3 till
  • Laddar…
ClasseClas
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Nej, från HONGDUI som säljs på Banggod. Är alltså från Kina men är inte kinaskit. Kolla gärna denna recension från en mycket bra nederländsk träarbetare: [media]
Jag provade den precis lite snabbt till kap & gersågen och det blev på millimetern rätt.
OK, ser ut som en råkopia av BCTs kerfmaker,
https://bridgecitytools.com/products/km-2v2-kerfmaker-pro?_pos=1&_sid=64dfe23fb&_ss=r

Gissar på en kopia från samma fabrik med ett helt annat pris.

Det gör det onekligen.

Jag pröjsade drygt 200 kronor för min, så en viss skillnad ja.

• Gilla
stigen
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Bosch har väl numera Mafells system och mått för sina skenor? Kanske finns något hos Mafell att använda?
Det ser ut som Mafells KSS30 har en annan typ av spår på skenan. :confused:

KSS300 har ett specialspår på både på kapskenan och sågen. Det finns även ett vanligt Mafell/Bosch-spår i sågen, vilket gör den kompatibel med deras vanliga skenor.

Och alla kapskenorna har speciella spår för respektive tillverkares (Mafell, Festool och Metabo) kompatibla sågar. Det finns ingen kompatibilitet mellan dem. Kapsågarna kan även användas på respektive tillverkares vanliga skenor men inte andra tillverkares skenor.

S
Hallå! Mycket OT här. ;)

Min såg kom idag. :love:

• Ny cirkelsåg från Festool uppackad ur kartong med sågblad och instruktioner, placerad på ett golv.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
fremax och 16 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.