FredrikR FredrikR skrev:
Hoppade på tåget med 12V cirkel jag med, slog till när det var bra pris med batterier och laddare i början av veckan.
Leverans på 32h till ombud, vilket gör det lite extra kul när andra skyller på både jul och blackweek då det inte fått iväg paketet på närmare 2 veckor....:rolleyes:
[bild]

Spärringnycklarna som höjdes till Blackweek var tillbaka på normal nivå, dryga 800:- , och fick åka med hem dom också.
[bild]
Kändes väldigt smäckra och bra i handen, återstår om det är samma känsla efter att de har använts.
:cool:

Spärringnycklarna vill jag gärna ha en recension av, Biltemas tidiga var riktigt trevliga (både form och funktion) men de går inte att få tag på längre, de där ser ut att vara en värdig ersättare nu när många andra blivit klumpiga och jävliga.

• Gilla
Wirre740 och 2 till
  • Laddar…
J jonko skrev:
Spärringnycklarna vill jag gärna ha en recension av, Biltemas tidiga var riktigt trevliga (både form och funktion) men de går inte att få tag på längre, de där ser ut att vara en värdig ersättare nu när många andra blivit klumpiga och jävliga.
Absolut, återkommer efter lite skruvande! (y)

• Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
J jonko skrev:
Jag fick reklam på Instagram för dem, och jag kan inte påstå att de som kommenterade var överdrivet positiva, tyvärr...

Bild på en grön och silverfärgad bordscirkelsåg med 1,500W och benställning, märkt C10RJ 254 mm från Bolist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dagens inköp på Bolist

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
En pytteliten varmluftpistol Liten varmluftpistol på en arbetsbänk, med slipband i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
M mellby.byggare skrev:
[bild] Dagens inköp på Bolist
Vad gick den på?
Är också ute efter en bordssåg.
Och kan du posta en recension sen då du provat den lite?

SC Aero SC Aero skrev:
[bild]
Ja det är något med dom där 12V-maskinerna...
Jag är sugen på både cirkelsågen och multicuttern, men jag har verkligen INGEN användning för dom, eftersom jag har fullt fungerande 18V-diton.
Ändå... :thinking:

• Älska
  • Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Ja det är något med dom där 12V-maskinerna...
Jag är sugen på både cirkelsågen och multicuttern, men jag har verkligen INGEN användning för dom, eftersom jag har fullt fungerande 18V-diton.
Ändå... :thinking:
Hyveln och fräsen? ;)

FredrikR FredrikR skrev:
Hyveln och fräsen? ;)
Haha.
Hyveln råkade jag ju beställa här om dagen när någon tipsade i tråden om verktyg till lågt pris
Även den lilla "dremeln" är ju fin :love:

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Haha.
Hyveln råkade jag ju beställa här om dagen när någon tipsade i tråden om verktyg till lågt pris
Även den lilla "dremeln" är ju fin :love:
12V är inte att "förakta" längre. :cool:(y)

Ni som har 12v bosch blå Cirkelsåg, är ni nöjda? Ser att med kapdjupet så klarar den av skivor, 22mm panel och läkt, dock ej vanliga reglar och glespanel. Ska man köra på batteri 2ah eller 3ah? Stor skillnad i kraft? Vilka fler användningsområden ser ni för sågen?

B konunge87 skrev:
Ni som har 12v bosch blå Cirkelsåg, är ni nöjda? Ser att med kapdjupet så klarar den av skivor, 22mm panel och läkt, dock ej vanliga reglar och glespanel. Ska man köra på batteri 2ah eller 3ah? Stor skillnad i kraft? Vilka fler användningsområden ser ni för sågen?
JA. Mycket nöjd. Du kan ju såga från båda hållen också om du inte behöver perfekt snitt. Den är perfekt att ha med till affären när man vill kapa ner skivor så att de får plats när man inte tagit med släp. Ingen aning om lämpligt batteri, byter bara när ett tar slut.

Jag är också väldigt nöjd med min GKS 12V-26 och råkade köpa en till för två veckor sedan som jag skall ta med till Dublin efter Jul och hjälpa ett av mina barn som köpt ett radhus där som behöver lite omvårdnad. Amazon har dynamisk prissättning så 28 november var priset för GKS 12V-26 + 2x3Ah + 4A-laddaren 1710 sek.
Sågen går lika bra med 2Ah som 3Ah batterier men naturligtvis påverkar det antalet meter som du kan såga på en laddning.
Vad gäller sågdjupet så är det 25-26 mm max om Du kör på frihand med parallellanslaget (minsta avverkningsbredd 10mm) eller mot linjal. Kör Du på Bosch skenor så förlorar Du 5mm på djupet. Sågklingan är ju bara på 85mm (med 15mm centrumhål).

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Verktyg vet jag väl inte. Fick äntligen tummen ur och beställde en 3d-skrivare.

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
LoweW
dof dof skrev:
Verktyg vet jag väl inte. Fick äntligen tummen ur och beställde en 3d-skrivare.
Vilken? :geek:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.