3 337 401 läst · 16 504 svar
3337k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Efter väldigt mycket om och men så blev det till slut en Makita LS1019L gersåg!
Finns på K-Rauta för 8495, men är man ny medlem så får man en 20% Rabattkod som jag använde, då kostade sågen till slut 6796,-
Hade egentligen ställt in mig på denna sen länge, men läste ett och annat om att gejdstyrningen eller de skenorna som sågen rör sig på inte ska vara parallella med klingan, men det har inte jag råkat ut för. Absolut spikraka kap!
Mjukstarten ger en känsla av riktig kvalité, inte alls samma brummande mjukstart som finns på 0815 (den mindre 216mm makita sågen), kombinationen av mjukstarten, den tysta motorn och det extremt snabba sågstoppet (stannar på under 2 sekunder) har fått sambon att själv våga såga med denna!
Avstånd från vägg till framkant: 60cm, men 70cm är att rekommendera med mindre man har någon sorts 90 graders anslutning på dammsugarmunstycket
Rekommenderas starkt för er som går i tankarna att byta gersåg
Finns på K-Rauta för 8495, men är man ny medlem så får man en 20% Rabattkod som jag använde, då kostade sågen till slut 6796,-
Hade egentligen ställt in mig på denna sen länge, men läste ett och annat om att gejdstyrningen eller de skenorna som sågen rör sig på inte ska vara parallella med klingan, men det har inte jag råkat ut för. Absolut spikraka kap!
Mjukstarten ger en känsla av riktig kvalité, inte alls samma brummande mjukstart som finns på 0815 (den mindre 216mm makita sågen), kombinationen av mjukstarten, den tysta motorn och det extremt snabba sågstoppet (stannar på under 2 sekunder) har fått sambon att själv våga såga med denna!
Avstånd från vägg till framkant: 60cm, men 70cm är att rekommendera med mindre man har någon sorts 90 graders anslutning på dammsugarmunstycket
Rekommenderas starkt för er som går i tankarna att byta gersåg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Och jag som nästan aldrig använder sticksågen, det är min minst använda maskin trots att det finns blad till den. Jag tycker inte om den då den mest sågar krokigt och till och med tigersågen är bättre.T Ejmelie skrev:
Vad använder du den till så flitigt?
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Ja, alla har väl sina favoritmetoder. Genom åren har mina olika verktyg stämt in på begreppet "för en hammare är allt en spik"T Ejmelie skrev:
Men sticksågen ligger mest i lådan sedan andra sågar funnit hem till mig
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Noll träffar på Google för det ordet, men det borde ge bra poäng i Alfapet. Men fann samtidigt denna webbplats med många "intressanta" sticksågsfabrikat; Bort, Våldsamma, Militär osv. Klar Amason.se-varning för språket...Immobil skrev:
https://rsrub.ru/sv/parapet-kryshi-...halet-elektrolobziki-vidy-gde-primenyaet.html