richardtenggren richardtenggren skrev:
Nu kan jag smidigt tillverka våra golvlister, kommer fräsa en 60-fas på planhyvlad gran.
Gratulerar! Där hade du verkligen tur att det fanns ett verktyg till att köpa! (y)
 
  • Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Nu kan jag smidigt tillverka våra golvlister, kommer fräsa en 60-fas på planhyvlad gran.
Hade gärna haft en sån men det som tar emot är att den inte tar vanliga frässtål.... (om jag inte fått något om bakfoten)
 
richardtenggren
D Daaaaaniel skrev:
Hade gärna haft en sån men det som tar emot är att den inte tar vanliga frässtål.... (om jag inte fått något om bakfoten)
Jo, beställde därav en Bosch till altanbygget, men den var slut hos leverantören, så avvaktade och köpte den här istället. Stålen var relativt billiga i Tyskland i jämförelse mot för här :)
 
Det fina med OF500:an är att man kan ha den inställd en gång för alla, sen bara ta upp den ur lådan och fräsa utan att kolla inställningar, samt utan nåt damm
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
bulleribock bulleribock skrev:
Det fina med OF500:an är att man kan ha den inställd en gång för alla, sen bara ta upp den ur lådan och fräsa utan att kolla inställningar, samt utan nåt damm
Låter lovande! Jag har en stund kvar till listtillverkningen, men bra att ha framförhållning:)
 
  • Gilla
Per-Anders J och 1 till
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Räknas detta som verktyg? Iaf beställt [bild]
Härligt, nu kan vi ha en byggahusroddklubb :)
Har precis bränt av 20km här
 
  • Gilla
Fluxor
  • Laddar…
G
L lingonlingon skrev:
Härligt, nu kan vi ha en byggahusroddklubb :)
Har precis bränt av 20km här
Jag kommer säkert på någon ursäkt att göra det imorgon, när den väl kommit. :D
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jo, beställde därav en Bosch till altanbygget, men den var slut hos leverantören, så avvaktade och köpte den här istället. Stålen var relativt billiga i Tyskland i jämförelse mot för här :)
Vilken butik i Tyskland handlade du frässtålen ifrån?
 
richardtenggren
T Toddbertuzzi skrev:
Vilken butik i Tyskland handlade du frässtålen ifrån?
Rubart.de handlade jag från :)
 
  • Gilla
Toddbertuzzi och 1 till
  • Laddar…
Fick denna av min bror, så egentligen ej köpt
Men spånupptagningen blev bättre med proppen i.
 
  • Närbild av en Festool cirkelsåg TS 55 REBQ med proppen insatt för bättre spånupptagning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Chentin och 6 till
  • Laddar…
Trillade hem en inspektionskamera. Oklart vad jag ska ha den till, men jag vet att jag saknat den tidigare, så definitivt något som kommer användas!
En ny inspektionskamera för Android och PC uppackad ur en kartong, ligger på ett bord bredvid en dator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Min tätning sitter med kardborreband och är flexibel. Kanske värt en test?
Ja, eventuellt en variant på det. Jag funderar också på att byta ut hela kåpan som sitter framför skivan, till något man snabbare kan ta på och av jämfört med de 4 insexskruvar som sitter där nu. För att få till snabbare byte av sliprondellen (vill helst kunna växla någorlunda snabbt mellan 120 och 400 korn). Någon lösning med kardborr eller klämma/klämmor kanske. Då kan man ju passa på att optimera utsuget samtidigt. Får klura lite på det...
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
G
Nu kom min 3d-skrivare. Nu gäller det att hitta nånstans den ska stå
 
  • Gilla
  • Ledsen
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Nu kom min 3d-skrivare. Nu gäller det att hitta nånstans den ska stå
Vad blev det för någon? :cool:(y)
 
G
FredrikR FredrikR skrev:
Vad blev det för någon? :cool:(y)
Creality3D CR-10 Max 3d Printer Larger Printing Size 450*450*470mm


a4bc61e528_1024x1024@2x.jpg
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.