Jag minns friheten när dansprogrammen var populära...
Då kom man undan med vad som helst... men det är off topic....

• Haha
breakman
  • Laddar…
Alltså det här var verkligen inget som stod på min inköpslista egentligen, och inte har jag direkt plats för den heller... kan konstatera att det blir som det blir när det inte blev som man tänkte, eller nåt.

Verkstad med träbearbetningsmaskin och olika verktyg samt trämaterial i oordning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och vad jag ska ha den till? Jaadu.... jodå så att ehh....:seenoevil::crysmile: Bättre att ha än att inte ha? :rolleyes:

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Masses och 11 till
  • Laddar…
De bästa köpen är de onödiga.

Hat alla missat att en snöbjörn måste ha tipp? En snöskyffel med tipp-funktion står i snön mot en vinterhimmel vid solnedgång.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
jnse och 4 till
  • Laddar…
G gusvo085 skrev:
Hat alla missat att en snöbjörn måste ha tipp? [bild]
Jag saknar en sån, som vi hade när jag var liten. Å andra sidan snöar det knappt i Stockholm nuförtiden, så man klarar sig med en raka.

Var i behov av en golvlampa, då jag kunde plocka ihop en egen på stativ grån Ru DIY golvlampa skapad med stativ och lampor, i ett vardagsrum med öppen dörr i bakgrunden.
Skapa konto
Egenbyggd golvlampa med flera ljuskällor på ett stativ i ett hemtrevligt rum.
Skapa konto
sta för typ samma pengar som två golvlampor från Biltema så blev det så.

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Hur är stativet? går det att vika ihop fötterna? vi har skaffat kamin i växthuset så infravärmen ska bort, men det vore bra att ha infravärmen på stativ så man kan ta fram den till olika platser.

G gusvo085 skrev:
Hur är stativet? går det att vika ihop fötterna? vi har skaffat kamin i växthuset så infravärmen ska bort, men det vore bra att ha infravärmen på stativ så man kan ta fram den till olika platser.
Yes, går att dra ihop foten.

A
Spånsug till rikt & planhyveln. Fan vilket flås det är när man har korta rör och slanglängder(y) Spånsug med två vita uppsamlingspåsar och en blå maskindel, monterad på hjul.
Skapa konto

• Dubbelbehållare för spånsug monterad på ställning, använd för träbearbetning.
  • Gilla
-druvan och 4 till
  • Laddar…
5 min epoxy och en rejäl skruvmojäng.
Hand håller en skruvklämma med dubbla svängbara handtag, bredvid paket med 5 minuters epoxy.
Skapa konto

• Gilla
Wirre740 och 2 till
  • Laddar…
Jula hade kampanj på slipmaskiner, vilket jag letade efter. Fick en excenterslip, planslip med lådor samt en väska för att förvara mer än slipmaskiner när man pysslar.

Excenterslip och planslip från Metabo i öppna lådor bredvid en väska på en säng.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Dagen blev inte som planerat, på ett bra sätt! Kortfattat så råkade det bli ett inköp (om det fortsätter behöver jag gå på stuvningskurs hos frustrator), spånsug och bordssåg :) Sågen behöver lite kärlek efter att ha stått i ett ouppvärmt förråd, och en ny kontakt för att kunna köras hemma.

Så mycket för att få mer plats med en friggebod... Men nu har jag en stadig såg!

Spånsug utrustning för träbearbetning med metallbehållare och samlingspåse i ett verkstadsrum.
Skapa konto

Använd begagnad grönmålad bordssåg med sågklinga, i behov av underhåll, i en verkstad.
Skapa konto

Behöver kompletter med en klyvkniv och helst även något skydd över klingan, får fråga google hur bred klyvkniven ska vara jämfört med klingan :thinking:

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Stickan56
G gusvo085 skrev:
Hat alla missat att en snöbjörn måste ha tipp? [bild]
Vi hade en sådan i slutet på 60-talet. Bodde i Västernorrland då.
Den var på tok för tung att arbeta med så den fick rosta bort.

Stickan

FredrikR FredrikR skrev:
Suktat i några år, men idag fick jag tummen ur..
499:- på Granngården.
[bild]
Funkade riktigt bra, lär hitta nåt bra att förvara äpplena i innan de körs till tippen.
För er som köpt snöskyfflar kan jag annars rekommendera dem till samma ändamål. Kanske inte snösläden, men en sånhär https://www.biltema.se/fritid/tradg...7itTBcLQaHTEzrDkxpGxNiyITbH8FS6xoC5jsQAvD_BwE

Erbjöd grabben 10 öre per äpple till komposten och 1 kr per fint äpple till köket. Lätt värt femtilappen bara för att han kom på idén att skrapa ihop allt med snöskyffeln istället för att krångla med krattor som äpplena fastnar i.

K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Behöver kompletter med en klyvkniv och helst även något skydd över klingan, får fråga google hur bred klyvkniven ska vara jämfört med klingan
Denna bilden brukar dyka upp i forumet som svar på din fråga ;)

• Gilla
fahlis och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.