R roli skrev:
Det var snabba puckar, själv har jag inte hört något om att beställningen har kommit.....
Plinga till före lunch. (y):cool:
 
ullberg
Kanske inte regelrätt verktyg men skulle beställa lite andra saker och tänkte passa på att fylla på förrådet av faraxband (hårband heter det kanske egentligen) tänkte inte så mycket utan tog ett lite klenare och ett lite kraftigare...
Två rullar med förpackade band av olika tjocklek på en rostig metallplatta utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Borde kanske kollat dimensionen på det större lite noggrannare - oklart vad jag kan använda detta till, känns ung lika följsamt och smidigt som en bit Hardox 500...

Man kan ju hoppas att det har samma slitstyrka som den svenska kvalitetsprodukten, då kanske jag kan använda det som slitstål på plogen eller nåt ;)
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
T-handtag, smältlim och...några oidentifierbara konstiga burkar från Lidl.
 
  • Verktygslåda med T-handtag, smältlimspatroner och burkar på ett mönstrat bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Kanske inte regelrätt verktyg men skulle beställa lite andra saker och tänkte passa på att fylla på förrådet av faraxband (hårband heter det kanske egentligen) tänkte inte så mycket utan tog ett lite klenare och ett lite kraftigare...
[bild]
Borde kanske kollat dimensionen på det större lite noggrannare - oklart vad jag kan använda detta till, känns ung lika följsamt och smidigt som en bit Hardox 500...

Man kan ju hoppas att det har samma slitstyrka som den svenska kvalitetsprodukten, då kanske jag kan använda det som slitstål på plogen eller nåt ;)
Vart köpte du den grövre? Går att spänna bad/bastutunnor eller som dragband på en carport eller så.
 
Smideshammare för ca 80kr. 1,5kg, lite för tungt för en nybörjare men jag ska modda den. Först bort med det fula glasfiberhandtaget och gör ett nytt i trä. Sen ska huvudet slipas om så får jag ner den litet i vikt.

782534.jpg
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
[bild]
Loppisdag i trakten, min fru var ute och fyndade och ringde och frågade om det var bra pris med dessa metall-lådor och trälårar för 25 kr styck. Eftersom svaret är ja tog hon alla och fick mer priset till 200. Blir fin förvaring till metallrummet i nya verkstan!
Wow!
 
boschkenta
Inte helt otippat kanske men det blev lite mer blått för att byta ut den ärvda och trötta flerfärgade verktygsparken... Hornbach hade bra pris (1995) på en GSR 18V-55 med 2st 4Ah batterier och snabbladdare. Kändes ju givet! Brevid ligger också en liten 12-voltare, GDR 12V-105. Blev så sugen att prova när man ser alla amerikanare på tuben köra sina impact drivers höger o vänster. Nu får jag dra igång nåt projekt!
Ny Bosch GSR 18V-55 borrskruvdragare och GDR 12V-105 slagdrivare i verktygslåda med batterier och laddare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Robert-san01 och 8 till
  • Laddar…
Tycker 12v knackaren var riktigt dålig tyvärr. Pallade inte alls lite längre skruv
 
M Magnus Larsson skrev:
Tycker 12v knackaren var riktigt dålig tyvärr. Pallade inte alls lite längre skruv
Har inte själv provat boschen men min Makita 12v klarar 6x120 utan problem så tycker att boschen också borde klara det. Tar ju en sekund eller två längre än med en 18v men det får man ju ta.
 
Min 12v stog bara o slog på just en 6x120. Om den bara va långsam skulle det va okej men den orkade inte. Vet inte om det var just min som är så
 
Olika erfarenheter.Kört ett helt trallbygge med 12v knacken. Inga problem med 75mm trallskruv. Hämtade endast 18V maskinen när jag drog 110mm konstruktionsskruv. Mest för att dom enligt manualen ej fick dras med knack.

Summerat: 12v knack är en av favoritdragarna.
 
Metabo metallbandsåg, men vågar inte skriva vad jag betalade
 
  • Metabo metallbandsåg placerad i en bil med diverse föremål runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
M Magnus Larsson skrev:
Min 12v stog bara o slog på just en 6x120. Om den bara va långsam skulle det va okej men den orkade inte. Vet inte om det var just min som är så
Min har två lägen. Tror det ena är på 30 Nm och det andra 120 Nm. Kan vara det, för min drog in samma i gammalt trä utan problem
 
H Hochiha skrev:
Min har två lägen. Tror det ena är på 30 Nm och det andra 120 Nm. Kan vara det, för min drog in samma i gammalt trä utan problem
Får kolla upp det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.