3 337 322 läst · 16 504 svar
3337k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Skall du dra vanliga muttrar med den?T Tohan skrev:
Är den inte onödigt stor/kraftig o framförallt tung då?
I det fallet hade jag hellre köpt en vanlig skruvdragare eller slagskruvdragare.
Är den för klen?useless skrev:
Jag har använt den tre/fyra gånger o då funkade den helt ok. Lite tungdopp, men den används ju inte lika länge som en skruvdragare så det överlever jag.
En av gångerna orkade den inte alls, men det gjorde å andra sidan inte jag heller. Försökte sedan lossa hjulbultarna först med bilens eget hjulmutterskaft, men det böjdes o sedan med med fälgkorset, men det böjdes också! Till slut körde jag bort till däckakrängaren som satt på hjulen o bad honom lossa dem med sin luftpicka. Undrar hur många tusen nm han dragit in dem med?
Intressant! Kan du visa i bild hur det ser ut på din med slitkant som håller?Stickan56 skrev:
Jag ska hämta ut mina två snöslädar från Granngården i helgen och det kanske går att förstärka dessa på något sätt?
en slagborrmaskin slår på borren i 'axelns' riktning, dvs inåt i arbetsstycket. Den används för att borra i sten och betongT Tohan skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En mutterdragare, mutterknackare eller slagskruvdragare slår hylsan/bitsen i rotationsriktningen, vilket ger större kraft när man skruvar saker.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Två bilder säger mer än 2000 ord!useless skrev:
Nu ska vi nog använda rätt terminologi här, en slagborr duger knappast till att borra i sten och betong, snarare tegel och andra mjukare murverk.useless skrev:
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 421 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 421 inlägg
55-an kommer i en äldre modell av låda tyvärr - tror 60 har den moderna L-boxxen. Dock för det priset kan man ju lätt köpa en lös boxx och lite inredning och fortfarande spara en slant.Niklasloow skrev:
Ang 12-volts debatten som uppstod efter mitt inlägg så får jag väl återkomma med en liten recension när jag fått tillfälle att använda den ordentligt
Så, efter en resa Berlin - tyska gränsen, Berlin och ännu ett försök så trillade den äntligen in på mitt utlämningsställe tidigt imorse.
Som en transformer sa en polare och visst, viss likhet finns.
Laddade batteri och provsköt några spik, kändes mycket bra. Noll rekyl och den bifogade panelnosen gjorde att inga spår mer än spikskallen lämnas kvar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Laddade batteri och provsköt några spik, kändes mycket bra. Noll rekyl och den bifogade panelnosen gjorde att inga spår mer än spikskallen lämnas kvar.
Vart handlade du? Vad gick den på? #villhöverensådanFredrikR skrev:Så, efter en resa Berlin - tyska gränsen, Berlin och ännu ett försök så trillade den äntligen in på mitt utlämningsställe tidigt imorse.
[bild]
[bild]
[bild]