3 354 925 läst · 16 551 svar
3355k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Underbara skruvstycken , har 4st i verkstaden på jobbet och trots vansinnigt mkt stryk, speciellt det som sitter på svetsbänken, så är dom fortfarande top-notch utan anmärkning (t.o.m bra mönster kvar i "tänderna") trots 20-25 års användning (och dom används dagligen). Verkligen imponerande kvalitet och det kommer förmodligen bli exakt ett sådant på arbetsbänken här hemma också. De kostar kanske lite mer, men de är värda varenda krona flera gånger om imo. Kanske kanske överväger jag av ren nyfikenhet att prova ett Tag Heuer hemma, ungefär samma pengar och kvaliteten verkar vara "där uppe" nånstans, ombyte förnöjer säger en del iaf.K KjellTimell skrev:
Redigerat:
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Ja dom är fina även om jag någonstans innerst inne förstår att kvalitén idag inte är samma som för 30 år sedan, men det kommer hålla mitt liv ut med råge .mrVoodoo skrev:Underbara skruvstycken , har 4st i verkstaden på jobbet och trots vansinnigt mkt stryk, speciellt det som sitter på svetsbänken, så är dom fortfarande top-notch utan anmärkning (t.o.m bra mönster kvar i "tänderna") trots 20-25 års användning (och dom används dagligen). Verkligen imponerande kvalitet och det kommer förmodligen bli exakt ett sådant på arbetsbänken här hemma också. De kostar kanske lite mer, men de är värda varenda krona flera gånger om imo. Kanske kanske överväger jag av ren nyfikenhet att prova ett Tag Heuer hemma, ungefär samma pengar och kvaliteten verkar vara "där uppe" nånstans, ombyte förnöjer säger en del iaf.
Fortfarande top of the line, men ingen tillverkare har undgått att behöva skära ner på kostnaderna.
Ja Heuer är fina, det enda jag har emot dom är att det inte är plan botten mellan mellan backarna, utan rund. Peddinghaus är plana och det är enklare att eye-ball'a 90 grader med något som är plant.
Jag har ingen personlig erfarenhet, har inte änu använt koks eller kol, men jag förstår det ryker mindre av koks och jag har grannar. Skulle ju annars varit en 25kg säck men på postetiketten stod det 23kg på, och då får man därtill räkna bort kartongen det kom i. När man betalar 50 euro för en sån här säck skulle man ju helst se det inte snålades.
Får rätta mig själv, det stod 22kg säckar på webbsidan, 25kg gällde en annan sorts kol. Så jag har väl fått det jag köpte och t.om. litet mera. Svårt med finskan ibland.DennisCA skrev:Jag har ingen personlig erfarenhet, har inte änu använt koks eller kol, men jag förstår det ryker mindre av koks och jag har grannar. Skulle ju annars varit en 25kg säck men på postetiketten stod det 23kg på, och då får man därtill räkna bort kartongen det kom i. När man betalar 50 euro för en sån här säck skulle man ju helst se det inte snålades.