Stickan56
13th Marine 13th Marine skrev:
Vad tänker du på?
De justerbara handtagen är bra för att spara ryggen.

Stickan

Stickan56 Stickan56 skrev:
De justerbara handtagen är bra för att spara ryggen.

Stickan
Det är just för att kunna ställa in efter personen som de är justerbara.
Gamla orv samt ståldito är oftast anpassade för kortare personer.
Tillverkaren av detta orv började först 2018 göra orv för folk som är längre än 180cm.

• Gilla
Stickan56
  • Laddar…
Hittade denna för halva priset på K-rauta. Trivs med långa bits.
Bahco bitsats i förpackning på ett blommigt tygunderlag, köpt för halva priset på K-rauta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Bödvar McOlsson Bödvar McOlsson skrev:
Hittade denna för halva priset på K-rauta. Trivs med långa bits.
[bild]
Jag har 3 sådana satser. Helt okej. Fast jag har börjat slita ut den långa PZ2:an

• Gilla
Bödvar McOlsson
  • Laddar…
Blev en ny grovis. Har en Kärcher WD 4 Premium, men den saknar uttag för elverktyg och så stör jag mig på att slangen är så hård/styv.

Fick därför bli en från mitt favoritmärke, nämligen Makita. Den har också utblås vilket är händigt ibland.
Makita våt- och torrdammsugare i sin kartong omgiven av andra Makita verktyg och batterier i en verkstad.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
Är som vanligt sämst på att hantera impulser när klipp uppstår.
500:-
Äldre verktygsmaskin, möjligen en fräs, på en arbetsbänk omgiven av verktyg och komponenter i ett verkstadsutrymme.
Skapa konto

• Gilla
kristofo och 6 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
[bild]
Prislappen på den hade också satt min impulskontroll ur spel!

Frun skickade mig att hämta ett skåp hon hittat på en loppis som är riktigt bra, så jag blev tvungen att ta ett varv. 250 kr senare fick jag med mig detta:
Verktyg från loppis inklusive handvevad slip och komplett Kamasasats.
Skapa konto

Kamasasatsen var komplett och verkar knappt vara använd.
Blå Kamasa-Tools verktygslåda på ett brunt underlag, antydan om att innehåll är komplett och välskött.
Skapa konto

Komplett Kamasasats i grönt fodral, knappt använd, med diverse hylsor och skruvmejselbits.
Skapa konto

Favoriten var nog ändå denna lilla handvevade slip, kunde inte inte köpa den...
Handvevad slipsten av märket Venusberg, blå och röd, med etikett "Made in Germany".
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Olaf3 och 17 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
[bild]
En fräs? Jag skulle kunna erbjuda mig att ta hand om den åt dig för omväxlings skull :D

nanowire nanowire skrev:
En fräs? Jag skulle kunna erbjuda mig att ta hand om den åt dig för omväxlings skull :D
Japp. Tyvärr utan kutter.

Som en slump vet jag dock att jag har en fräskutter någonstans i bra att ha lådan. (Hur jag nu fick tag i den utan att.äga en fräs..)

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
I ivp skrev:
De ser fina ut, btw har du (eller någon annan för den delen) koll på hur man tar bort gojset som de tydligen är inkletade med från fabrik. Såg någon video för ett tag sen (tror det var Rob Cosman). Där pratar de om "mineral spirits", är det lacknafta som avses? Känns väldigt offensivt...
Jag har lagt mina i spolarvätska!
Verkar som att "vaxet" skiktar sig och kan skalas av med ett rakblad.

boschkenta
Har smugit på forumet en längre tid och sträckäst flera fantastiska trådar. Tänkte mjukstarta lite här :). Inhandlat gula klingor till blåa kap/gersågen. Blåa klingor är lite dyra... blev även några sjyssta blåa 12-voltare men tyvärr restade pga slut hos leverantör.

Gul klinga i förpackning framför en blå kap/gersåg och diverse snickeriverktyg i en väl använd verkstad.
Skapa konto

Och hjälpt farsan städa ur sitt garage där jag hittat lite dammiga prylar som kanske kommer till användning.

En Stanley RB10 hyvel och en Makita 1923H power planer på en arbetsbänk.
Skapa konto

Det är en Stanley RB10 hyvel, känns plastig, kan dock inget om hyvlar. Längst bak står en Makita 1923H power planer, som däremot känns gedigen. Boscharna känns bra konstruktionsmässigt, kanske är pga att dom är äldre så det är europtillverkat. Excentern är märkt 1991 :)

Ska serva dom och se om det är något att ha!

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Har smugit på forumet en längre tid och sträckäst flera fantastiska trådar. Tänkte mjukstarta lite här :). Inhandlat gula klingor till blåa kap/gersågen. Blåa klingor är lite dyra... blev även några sjyssta blåa 12-voltare men tyvärr restade pga slut hos leverantör.

[bild]

Och hjälpt farsan städa ur sitt garage där jag hittat lite dammiga prylar som kanske kommer till användning.

[bild]

Det är en Stanley RB10 hyvel, känns plastig, kan dock inget om hyvlar. Längst bak står en Makita 1923H power planer, som däremot känns gedigen. Boscharna känns bra konstruktionsmässigt, kanske är pga att dom är äldre så det är europtillverkat. Excentern är märkt 1991 :)

Ska serva dom och se om det är något att ha!
Boschkenta shoppar DeWalt.... Hmmm.... ;)

• Gilla
  • Wow
ceson och 2 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Boschkenta shoppar DeWalt.... Hmmm.... ;)
Kanske färgblind och det är ju positivt när det gäller maskiner! Då kan man fokusera mer på pris/prestanda och inte falla i färgfällan! (y)

• Gilla
tveksamt och 4 till
  • Laddar…
Ja, skall man hitta rätt maskin och gå på färger så får man inte vara färgblind. För då blir det svårt att se färgskillnaderna mellan mina maskiners färger: blått, rött, gult, grått, grön/svart, orange, grönblåmetallic och mörk blått. Finns säkert någon mer färg som jag inte kommer på.....

• Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.