3 337 475 läst · 16 504 svar
3337k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Jag glömde ju grönt...R roli skrev:
Efter att ha klarat mig hyggligt med en kap/ger från Best Tools, inköpt på K-rauta för 995 kr för 15 år sen så fick jag i fredags hem min Metabo KGS254 med sågbord. En viss skillnad kan man säga. Jäklar vad jag sågat i helgen.
Fick en fråga via PM från en annan byggahusare om jag möjligen visste var man kunde få tag i en tappsläde till min vertikalfräs då han har en likadan. Så där händelsevis så råkade jag ha en på hyllan.
Kommer aldrig använda den, då jag fördrar jiggar, så jag frågade om han var intresserad av den.
Nämnde i förbifarten att det jag verkligen skulle vilja ha till fräsen var ett matarverk. Skrev också att jag inte sökte aktivt. Att om den osannolika händelsen inträffade att jag ramlade över ett i framtiden så skulle jag slå till.
Mirakler händer. Lika sådär händelsevis hade han ett liggande som han inte hade användning för.
Googlade upp nypris och erbjöd hälften samt tappsläden på köpet.
Nu till omvänt chackrande
Av tacksamhet för tappsläden sänkte han mitt bud.
Efter avslutad affär gav jag honom en verktygslåda som jag inte längre använder.
Ibland är livet nästan rättvist.
Mvh Findus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kommer aldrig använda den, då jag fördrar jiggar, så jag frågade om han var intresserad av den.
Nämnde i förbifarten att det jag verkligen skulle vilja ha till fräsen var ett matarverk. Skrev också att jag inte sökte aktivt. Att om den osannolika händelsen inträffade att jag ramlade över ett i framtiden så skulle jag slå till.
Mirakler händer. Lika sådär händelsevis hade han ett liggande som han inte hade användning för.
Logga in
Skapa konto
Efter avslutad affär gav jag honom en verktygslåda som jag inte längre använder.
Logga in
Skapa konto
Mvh Findus
”Herrens vägar, eller vem som nu bestämmer, äro outgrundliga”!findus42 skrev:Fick en fråga via PM från en annan byggahusare om jag möjligen visste var man kunde få tag i en tappsläde till min vertikalfräs då han har en likadan. Så där händelsevis så råkade jag ha en på hyllan.
[bild]
[bild]
[bild]
Mvh Findus
Såg att @Frustrator också letar efter ett matarverk nu när han har en vertikalfräs
Kitty såg det ut som. Lite lätt kanske men enkelt att fixa till.
Mvh Findus
Kitty såg det ut som. Lite lätt kanske men enkelt att fixa till.
Mvh Findus
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Japp! Så om någon har ett litet matarverk till salu så är jag intresserad. Skulle också vara tacksam om @Ola C kunde cadda in en fräs i min verkstadsritning.findus42 skrev:
Eftersom alla vet att jag lever efter devisen "Varför avsluta ett projekt när man istället kan starta upp ett nytt?" Så införskaffade jag idag lite material som ska bli verktyg på sikt
Logga in
Skapa konto
Tydligen ”stångång” på gång!Frustrator skrev:Japp! Så om någon har ett litet matarverk till salu så är jag intresserad. Skulle också vara tacksam om @Ola C kunde cadda in en fräs i min verkstadsritning.
Eftersom alla vet att jag lever efter devisen "Varför avsluta ett projekt när man istället kan starta upp ett nytt?" Så införskaffade jag idag lite material som ska bli verktyg på sikt
[bild]
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg