K
En arbetsbänk vart det. Och skruvstycken.

• Nybyggd arbetsbänk med skruvstycken bakom byggnadsstängsel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två skruvstycken, ett blått och ett rostigt, på en bakgrund av flak på pickup.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Stickan56
Ny förgasare installerad på trimmern.
Ny förgasare till trimmer med synliga reglage och anslutningar, av märket på bilden censurerat, redo för installation.
Skapa konto
Förpackning av förgasare för trimmers, märkt med "Genuine Parts", från Husqvarna Group.
Skapa konto
Nyinstallerad förgasare på en röd Jonsered trimmer mot grönt trädlandskap.
Skapa konto

Jag har två Jonsered med likadan motor.
Jag har därför också beställt en renoveringssats till den gamla förgasaren för att ha som reserv.

Stickan

• Gilla
Qjanto och 5 till
  • Laddar…
A
Kinaförgasarsats inklusive förgasare, packningar, tändstift och bränslefilter på en kakelbakgrund.
Skapa konto
Fick hem min kinaförgasarsats till en gammal stihl trimmer,blir spännande(140kr!)

• Gilla
Fotografen och 4 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
[bild] Fick hem min kinaförgasarsats till en gammal stihl trimmer,blir spännande(140kr!)
Skall du ”trimma” den samtidigt? :thinking:

• Haha
  • Gilla
Denniis och 1 till
  • Laddar…
A
stigen stigen skrev:
Skall du ”trimma” den samtidigt? :thinking:
Haha,absolut,det vanliga,porta,plana + en sån här på ryggen:
Blå NOS gasflaska för nitrous oxide system.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Totte_S och 7 till
  • Laddar…
A
Inget verktyg kanske,men tog med mig tre förpackningar av dessa hem 69,90kr/st på jula,enorm prisskillnad mot thermacells dito,har inte testat dom i thermacellen men borde fungera,bara lite mindre kuddar i jämförelse. Förpackning av Mr Mosquito myggavvisande tabletter med bild av mygga och avvisningssymbol.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Jag hade ont om 1/4" satser så jag villhövde en till
Flera uppsättningar av skruvmejslar och hylsbits i olika storlekar uppradade på ett trägolv.
Skapa konto
Hand håller en 1/4 tums hylsnyckelsats numrerad 14, suddig bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Anderscurl och 12 till
  • Laddar…
A
Handyman 1 skrev:
[bild] Fick hem min kinaförgasarsats till en gammal stihl trimmer,blir spännande(140kr!)
Full fart på trimmern nu,tacka Kina för det(y)

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
RmK_71 RmK_71 skrev:
Inte dagens inköp. Men beställde den i förrgår. Blev mitt första steg i Bosch Blå 18V träsket.

Bosch GBH 18 V-EC BORRHAMMARE

Och ett batteripaket med 2x6.0Ah och tillhörande laddare.

Hoppas den blir bra. Är det någon som vet om dammsugaren till denna modellen funkar? (alltså en sån som man sätter framför som suger in dammet, inte en lös grovdamssugare)

Citerar mig själv. Borrhammaren är grymt bra. Riktigt lätt och bra med kraft.

• Gilla
boschkenta och 2 till
  • Laddar…
bulleribock bulleribock skrev:
[bild] [bild]
Snyggt :D

Vart köpte du insex-t-nycklarna ifrån?

Efter 20 år slutade min 7A CTEK att ladda. Men då jag inte har nån husvagn längre fick det bli en 3,8A CTEK batteriladdare MXS 3.8 förpackning i en bilinteriör.
Skapa konto
denna gång.

• Gilla
bulleribock och 6 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Efter 20 år slutade min 7A CTEK att ladda. Men då jag inte har nån husvagn längre fick det bli en 3,8A[bild] denna gång.
Min 13år! gamla 3,xA laddar men väl-knappen krånglar så det är en kamp att välja den typ av laddning man vill. :rolleyes:
Drar mig lite för att nyinvestera då det är samma modell av knapp än idag, men förmodligen nojjar jag i onödan.. :oops:
Få se till hösten. :cool:

FredrikR FredrikR skrev:
Min 13år! gamla 3,xA laddar men väl-knappen krånglar så det är en kamp att välja den typ av laddning man vill. :rolleyes:
Drar mig lite för att nyinvestera då det är samma modell av knapp än idag, men förmodligen nojjar jag i onödan.. :oops:
Få se till hösten. :cool:
Ja, 7A laddaren jag oxå kollade på nu var exakt samma som min tidigare, lite annan färgsättning på skalet bara, så det är nog samma knapp. Min gamla knapp funkar dock fint, problemet är att den går över att visa rött efter 5 sek, och således inte laddar. Öppnade den, men såg inget konstigt.

bulleribock bulleribock skrev:
[bild] [bild]
Jag 1/4 kan man aldrig få för mycket av, för just den storlek man behöver är alltid borta.

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
A
Ja,inte ovanligt att hitta saknade verktyg mellan bilsätet och mittkonsolen,hittade mina 2 länge saknade 8mm nycklar där igår,då hade jag redan ersatt dom,så man får def aldrig för mycket verktyg:)(y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.