3 340 994 läst · 16 508 svar
3341k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Fått hem en sats med nya stämjärn från narex. Behövde ett 6mm med sk bevel edge för att kunna göra relativt små zinkor. Nån som vet hur smala stämjärn det går att få tag på med bevel edge. Har köpt både 3 och 4 mm som enligt beskrivning skulle vara så med dessa liknar mer en lockbettel. Köpte axminster rider och narex billigare serie
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Enklaste är att själv slipa ner. Jag har köpt japanska stämjärn med bevel edge, special för dovetails, men inte ens de var tillräckligt bevel edge för min smak. Men lätt åtgärdat i tormeken, sen kan man skära sig på alla sidorE Ezcobar skrev:Fått hem en sats med nya stämjärn från narex. Behövde ett 6mm med sk bevel edge för att kunna göra relativt små zinkor. Nån som vet hur smala stämjärn det går att få tag på med bevel edge. Har köpt både 3 och 4 mm som enligt beskrivning skulle vara så med dessa liknar mer en lockbettel. Köpte axminster rider och narex billigare serie
[bild]
Köpte en Leatherman Wave+ efter att ha surfat runt lite och läst på! Känns väldigt gedigen & praktisk
Den läderkillen kommer du bli nöjd med
Kan också intyga att deras livstidsgaranti verkligen fungerar efter att ha kluvit ved med en så knivbladet gick av. Höll visst inte för att banka på med ett annat vedträ....
Kan också intyga att deras livstidsgaranti verkligen fungerar efter att ha kluvit ved med en så knivbladet gick av. Höll visst inte för att banka på med ett annat vedträ....
Hur funkade det rent praktiskt? Jag har brutit av spetsen på min Skeletool och ville köpa enbart ett nytt blad, men lyckades inte.mexitegel skrev:
Allvetare
· Västra Götalands
· 848 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Inte för att vara den, men svärmors gubbe köpte en sån där, fast jag rekommenderade en från BBV, slutade med att han har båda nu
Har kört foamlance i 10-12 år nu, kan rekommendera flera flaskor om du köper en riktig, så man kan ha separat flaska för prewash, avfettning och schampo om man kör på det.
Har kört foamlance i 10-12 år nu, kan rekommendera flera flaskor om du köper en riktig, så man kan ha separat flaska för prewash, avfettning och schampo om man kör på det.
Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 218 inlägg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 218 inlägg