Sågen har för övrigt fått komma in i värmen nu tack vare en hygglig granne med lastmaskin.

Bordsåg från Hammer i ett verkstadsutrymme redo för ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det finns hopp om en mysig helg. :love:
 
  • Gilla
erikssonjorgen och 18 till
  • Laddar…
jac jac skrev:
Sågen har för övrigt fått komma in i värmen nu tack vare en hygglig granne med lastmaskin.

[bild]
Det finns hopp om en mysig helg. :love:

Yes alltså. En lugn lördagskväll. Ett par långburkar och en injustering utav en såg kan inte bli bättre!
 
  • Gilla
jac
  • Laddar…
jac jac skrev:
Sågen har för övrigt fått komma in i värmen nu tack vare en hygglig granne med lastmaskin.

[bild]
Det finns hopp om en mysig helg. :love:
Underbart med ett fett tungt och glänsande maskinnyköp, grattis!
 
  • Gilla
jac
  • Laddar…
Blev just firad med frukost på sängen och rejält långa snabbtvingar av favoritsort :love:
Frukostbricka på sängen med macka, juice, kaffe och en lapp med gratulationer samt blommor och ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nya långa snabbtvingar av märket Wolverine i en kartong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Sturmtiger och 25 till
  • Laddar…
lyxlördag och grattis!:strong:(y)
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Var på en dagsutflykt till huvudstaden igår och passade på att besöka en av stadens mer kända souvenirbutiker (Sernbrandts) för att titta runt och inhandla någon minnessak. Hittade en typisk stockholmssouvenir :)
Routerbit av märket CMT Orange Tools i förpackning, modell Carbide Upcut Spiral Bit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Chentin och 11 till
  • Laddar…
jac jac skrev:
Sågen har för övrigt fått komma in i värmen nu tack vare en hygglig granne med lastmaskin.

[bild]
Det finns hopp om en mysig helg. :love:
Riktigt najs, lite besviken dock att sekten inte verkade behövas för inbärning.
 
  • Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Riktigt najs, lite besviken dock att sekten inte verkade behövas för inbärning.
Borde ju behövas när han ska byta underredet till ett sånt där snyggt
En närbild av en grå metallskåps sida med ett nytt rött underrede på hjul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
jac
  • Laddar…
ceson ceson skrev:
Var på en dagsutflykt till huvudstaden igår och passade på att besöka en av stadens mer kända souvenirbutiker (Sernbrandts) för att titta runt och inhandla någon minnessak. Hittade en typisk stockholmssouvenir :)
[bild]
Den tror jag att du kommer att bli väldigt nöjd med!
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Riktigt najs, lite besviken dock att sekten inte verkade behövas för inbärning.
Jag var faktiskt lite brydd för hur jag skulle lösa det hela. Leveranstiden var osäker in i det sista (Felder hade naturligtvis angett fel telefonnummer till mottagaren) och även om sekten är synnerligen hjälpsam så var jag inte helt bekväm med att ha hela gänget i beredskap på plats hela veckan.

Men det slumpade sig som så att en "granne" som är anläggare var här och tittade på lite jobb som ska göras de närmaste veckorna. Då kom jag på att han har en lastmaskin och frågade om han kunde hjälpa till när det var dags.

Men självklart så är sekten välkomen hit och titta på underverket när helst det passar.
 
  • Gilla
erikssonjorgen och 3 till
  • Laddar…
Den där sågen ser väldigt fin ut @jac!
En kille (Marius Hornberger) på Youtube har en sådan där och har gett väldigt positiva recensioner.


Grattis till nya sågen!
//Ronnie
 
jac jac skrev:
Jag insåg just att jag missat att rapportera sågen kompis som dök upp för ett bra tag sedan. Det var inte min mening att försöka mörka några inköp.

[bild]
Schysst! Är det felders patronfilter eller? Ska också uppgradera och ska patronfilter på nästa spånsug. Har kikat både på felder och Kina grejor från duab-huset men inte bestämt mig ännu
 
E Ezcobar skrev:
Är det felders patronfilter eller?
Det stämmer, originaltillbehöret till AF22.
Vad jag inte hade noterat innan leverans var att filtret är 1200 mm högt. Eftersom takhöjden inte är den bästa så blir jag tvungen att montera spånsugen lite lägre än den rekommenderade höjden. Men enda nackdelen med det som jag kan komma på är att jag inte riktigt kommer att kunna fylla säckarna ordentligt. Som tur var beställde jag den väggmonterade modellen. Hade jag tagit den med beställning hade jag fått problem.
 
Vi fick också en leverans i veckan från Arlöv/Österrike.

Ny Felder snickerimaskin i verkstad med olika verktyg och utrustning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slipmaskin HS 950 från Hammer i en verkstad, med murad vägg och arbetsmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anders 1920-tal och 13 till
  • Laddar…
Viktorcloetta Viktorcloetta skrev:
Vi fick också en leverans i veckan från Arlöv/Österrike.
OK, du vinner. ;) (y)
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.