Björnarna sitter kanske i karantän ;)
 
  • Gilla
harry73 och 2 till
  • Laddar…
Anders 1920-tal
ceson ceson skrev:
Björnarna sitter kanske i karantän ;)
Tanken slog mig. Får höra av mig till Dieter och be om kompensation
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Kände att jag villhöver ha en ny elmätare...

Gul och svart Fluke T6-1000 elektrisk tester med kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MrJozk och 15 till
  • Laddar…
Nu när det är kristider så tänkte jag att det kunde vara lämpligt att flytta kapitalet från aktiemarknaden och köpa något mer beständigt. Gjutjärn känns ganska rätt.
Nytt stort gjutjärnsobjekt inslaget i plast på en pall under ett tak vid sidan av cyklar och ved.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gjutjärnsprodukt väl förpackad på pall klar för användning i byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Nötegårdsgubben och 30 till
  • Laddar…
jac jac skrev:
Nu när det är kristider så tänkte jag att det kunde vara lämpligt att flytta kapitalet från aktiemarknaden och köpa något mer beständigt. Gjutjärn känns ganska rätt.
[bild]
[bild]
Hoppas du får mycket kul med den. Är det en B3 eller en K3?
 
P pyro skrev:
Är det en B3 eller en K3?
Kul ska det bli men det lär väl ta en stund innan jag fått ordning på den. Men den biten är ju ganska kul den också. :D

Efter mycket funderande så blev det en K3 Winner Comfort. Lite på gränsen till vad jag har plats för men jag tror det kommer att fungera. Jag var först inne på en B3 men kom fram till att jag för närvarande inte är jätteintresserad av en vertikalfräs och att skaftfräsarna kör jag helre i ett separat fräsbord. B3 skulle också bli väldigt mycket dyrare. Det är inte bara maskinen som kostar en hel del extra utan sedan får man räkna med inköp av ett antal väldigt dyra kuttrar och helst också ett matarverk. I slutändan så tror jag prislappen skulle landa på nästan det dubbla för B3 om jag räknar med alla tillbehör

Nästa steg är att en granne kommer med lastare och hjälper till att få in den i verkstaden troligen runt 18 tiden i kväll. Det kliar lite i fingrarna men med tanke på nuvarande pissväder så är det nog bäst att låta plasten vara kvar tills den har kommit inomhus.
 
  • Gilla
Pysslarn och 8 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Med ovan citat kunde jag inte annat än ge efter och skaffa ett par själv...

[bild]

i övrigt några loppisköp under helgen, kanske kommer inlägg även om dem...

/U
Hur är storlekarna?
 
Fick feeling idag på theoflis.
Öppna verktygslådor med sortiment av slipmaterial och verktyg i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vart det dessutom ordning i kopplingssortimentet. Öppen verktygslåda med sorterade elektriska kopplingsklämmor i flera fack.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Fick feeling idag på theoflis.
Man kan aldrig få för mycket av det gröna guldet! :)
 
  • Gilla
erikssonandreas
  • Laddar…
richardtenggren
TIDs nog så kommer det mer gröna prylar hit också, lägligt att fylla år på vår kanten :)
 
Redigerat:
  • Gilla
erikssonandreas
  • Laddar…
ullberg
De Stilj De Stilj skrev:
Hur är storlekarna?
ganska normala skulle jag säga, jag pendlar normalt mellan två storlekar och valde i det här fallet den mindre, ffa för att 1) jag ville ha lite tajtare passform så de sitter bra/kvar när man svänger de lurviga samt 2) tänker att lädret kommer svälla något. Men det här är en lite storlekskänslig produkt så jag skulle rekommendera att hitta en lokal ÅF så man kan prova...

/U
 
  • Gilla
De Stilj
  • Laddar…
I dag damp det ner ett paket från Webbhallen i postlådan.
IFIXIT Essential Electronics Toolkit och en modular crimping tool på ett tangentbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack Cheesen & AndersNolberger för tipset.(y)
Nu blir det skruva av :D
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Mats-S
Tule54 Tule54 skrev:
Nu blir det skruva av :D
Fasen vilket skruvat inlägg :crysmile:
Väntar fortfarande på min Vaughan 16OZ ... kommer med rapport när den anländer :)
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Makita DTD155 sladdlös skruvdragare på ett köksbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vart riktigt trött på att byta mellan borr och bits hela tiden så det fick bli en DTD155 för det var jag värd(y):rofl:
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Jag insåg just att jag missat att rapportera sågen kompis som dök upp för ett bra tag sedan. Det var inte min mening att försöka mörka några inköp.

Dammsugare med märkning "FELDER AF 22" på en metallhylla, ihoprullad slang på golvet och isoleringsmaterial i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
erikssonjorgen och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.