3 340 994 läst · 16 508 svar
3341k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Nu när det är kristider så tänkte jag att det kunde vara lämpligt att flytta kapitalet från aktiemarknaden och köpa något mer beständigt. Gjutjärn känns ganska rätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Kul ska det bli men det lär väl ta en stund innan jag fått ordning på den. Men den biten är ju ganska kul den också.P pyro skrev:
Efter mycket funderande så blev det en K3 Winner Comfort. Lite på gränsen till vad jag har plats för men jag tror det kommer att fungera. Jag var först inne på en B3 men kom fram till att jag för närvarande inte är jätteintresserad av en vertikalfräs och att skaftfräsarna kör jag helre i ett separat fräsbord. B3 skulle också bli väldigt mycket dyrare. Det är inte bara maskinen som kostar en hel del extra utan sedan får man räkna med inköp av ett antal väldigt dyra kuttrar och helst också ett matarverk. I slutändan så tror jag prislappen skulle landa på nästan det dubbla för B3 om jag räknar med alla tillbehör
Nästa steg är att en granne kommer med lastare och hjälper till att få in den i verkstaden troligen runt 18 tiden i kväll. Det kliar lite i fingrarna men med tanke på nuvarande pissväder så är det nog bäst att låta plasten vara kvar tills den har kommit inomhus.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
ganska normala skulle jag säga, jag pendlar normalt mellan två storlekar och valde i det här fallet den mindre, ffa för att 1) jag ville ha lite tajtare passform så de sitter bra/kvar när man svänger de lurviga samt 2) tänker att lädret kommer svälla något. Men det här är en lite storlekskänslig produkt så jag skulle rekommendera att hitta en lokal ÅF så man kan prova...De Stilj skrev:
/U
I dag damp det ner ett paket från Webbhallen i postlådan.
Tack Cheesen & AndersNolberger för tipset.
Nu blir det skruva av
Logga in
Skapa konto
Tack Cheesen & AndersNolberger för tipset.
Nu blir det skruva av