A
Haha,nä fick den enkla också,beställde snabbladdaren separat :)(y)
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Tss skrev:
Haha,nä fick den enkla också,beställde snabbladdaren separat :)(y)
Det va ju tur det annars hade jag känt mig lurad ;)
Verkar va en trevlig maskin för övrigt och ett :ok: pris.
Den bänkslipen såg ju stabil ut, riktigt kraftiga anhåll.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
ullberg
Fräs, frässtål, tigersåg & bitssats var dagens skörd
Nya verktyg från Bosch inklusive en fräs, frässtål och en tigersåg, samt en bitssats från Makita, ligger oorganiserat på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

lite jobbig up-/cross-sell strategi från tyskarna men jag tror jag kommer stå emot den frestelsen:
Verktygslåda med inlägg för Bosch-fräs och tigersåg, samt skylt för rekommenderad produkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 8 till
  • Laddar…
@Tss
Ser mycket bättre ut. Kolla hur anhållets infästning är gjord. Om den är skruvad direkt i sprängkåpan och denna är av plåt blir det inte den där stumma känslan som i alla fall jag gärna vill ha.
 
A
Ja,sitter i sprängkåpan,verkar gälla alla dagens maskiner.Har bara sett att gamla arboga(och nya) har stödinfästningen på själva chassit,svårt att veta utan att klämma och känna på maskinen om det är stabilt förstås,lite skeptisk mot aluminium som material också i en bänkslip:thinking:
 
ullberg ullberg skrev:
Fräs, frässtål, tigersåg & bitssats var dagens skörd
[bild]
lite jobbig up-/cross-sell strategi från tyskarna men jag tror jag kommer stå emot den frestelsen:
[bild]
Vad gav du för fräsen och vart? Lite småsugen på den själv men vet inte riktigt när jag ska använda den bara..
 
W Willewonka skrev:
Vad gav du för fräsen och vart? Lite småsugen på den själv men vet inte riktigt när jag ska använda den bara..
Perfekt som kantfräs men orkar med annat också.
Jag provade fräsa t-spår i plyfa och det funkar, även om man så klart inte kan köra lika fort som med en 1600w sladdfräs. (y)
Jag har ett inlägg här nånstans där jag testar lite olika stål i trä, plyfa och mdf.
 
  • Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
lite jobbig up-/cross-sell strategi från tyskarna men jag tror jag kommer stå emot den frestelsen:
[bild]
Hyveln funkar fint, om du inte redan råkar en batterihyvel vill säga. ;)
Jag köpte combon direkt och cried once. :oops:
 
  • Gilla
  • Haha
saiter och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Perfekt som kantfräs men orkar med annat också.
Jag provade fräsa t-spår i plyfa och det funkar, även om man så klart inte kan köra lika fort som med en 1600w sladdfräs. (y)
Jag har ett inlägg här nånstans där jag testar lite olika stål i trä, plyfa och mdf.
Jo tack det var ett utförligt test. Jag köpte min på Byggahemma när de hade rabatt. I veckan fräste jag dekorativa spår i en limträskiva. Funkade jättebra (jag köpte den för ca 1 år sen och i veckan var första gången jag använde den. Så det är bra att ha saker hemma ;))
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
ullberg
W Willewonka skrev:
Vad gav du för fräsen och vart? Lite småsugen på den själv men vet inte riktigt när jag ska använda den bara..
svh24.de, var någon black weekend-rea, så jag betalade 149 EUR inkl. 2x3ah batterier & laddare - verkade vettigt när jag jämförde med vad jag kunde få loss den för i sverige, de hade även solo (utan batterier&laddare) och egentligen har jag nog tillräckligt med bosch 12v-batterier men priset blev relativt sett bättre med batterierna så jag tog den istället - säkert lurad ändå...

/U
 
ullberg
FredrikR FredrikR skrev:
Hyveln funkar fint, om du inte redan råkar en batterihyvel vill säga. ;)
Jag köpte combon direkt och cried once. :oops:
jag har redan två elhyvlar med sladd så tror jag klarar mig - å andra sidan hade jag redan 4 olika fräsar men av någon anledning behövde jag en 5:e just eftersom jag inte har någon utan sladd...

/U
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
jag har redan två elhyvlar med sladd så tror jag klarar mig - å andra sidan hade jag redan 4 olika fräsar men av någon anledning behövde jag en 5:e just eftersom jag inte har någon utan sladd...

/U
Som jag alltid har sagt. Flest fräsar vinner! Eller?
 
  • Gilla
Willewonka och 1 till
  • Laddar…
Inget verktyg, men väl en maskin som gör livet bättre. Nämligen en MetroVac Air force blaster sidekick.
MetroVac Air force blaster sidekick i en verkstad med verktyg och en Makita slipmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Robert-san01 och 3 till
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Inget verktyg, men väl en maskin som gör livet bättre. Nämligen en MetroVac Air force blaster sidekick.
[bild]
Ok, jag är först att räcka upp handen och erkänna att jag fick googla vad du köpt för något! ;)
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.