FredrikR FredrikR skrev:
Ok, jag är först att räcka upp handen och erkänna att jag fick googla vad du köpt för något! ;)
+1
 
Nu blir det old style :cool:
Gamla svetsutrustningar med syrgastub, slangar och vagnar på ett svart filt med mönster, upplagda i ett fordon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fotografen och 12 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Är det denna
En 180 passar bra i yttre tumstocksfickan, har två olika och måste säga att min facom känns rejälare även om knipexen gör jobbet lika bra! Tycker de är små och smidiga, 125mm måste kännas pyttelitet!
 
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
MetroVac Air force blaster sidekick
Bara namnet gör ju att jag skulle kunna tänka mig att skaffa en sådan men om jag förstått användningsområdet rätt så försätter jag mig väldigt sällan i en situation där jag skulle ha nytta av den.
 
  • Gilla
  • Haha
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ok, jag är först att räcka upp handen och erkänna att jag fick googla vad du köpt för något! ;)
Haha, stort av dig att erkänna det:) Inte lätt att veta vad det är för något om man aldrig hört talats om den förut. Jag kollar på rätt mycket videos på Youtube av jänkare och kanadensare som "detailar" sina och andras bilar och då är den ett vanligt förekommande. Kände att en sådan behöver jag också såklart.
 
Den verkar snabb. Typ 90 meter per sekund...

Don’t be fooled though, this lightweight car dryer packs a powerful 1.3 HP motor and single-stage fan that moves 18,000 feet of air per minute.

Frågan är hur stor luftvolym den blåser per minut?
 
Det vet jag inte. Men det är ett jäkla drag i den kan jag säga. Blev förvånad själv över att det det kan vara ett sånt drag i en såpass liten maskin.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Ok, jag är först att räcka upp handen och erkänna att jag fick googla vad du köpt för något! ;)
Jag trodde först det var en kaffetermos :D
 
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Inte riktigt verktyg men verktygsrelaterat, köpte en motorsåg förra fredagen och då behöver man ju skyddsutrustning också. Byxorna blev ett par oregon waipoua. Trots priset(600kr) är dom betydligt bekvämare än mina husqvarna technical extreme jag har på jobbet som kostar typ 4ggr så mycket.
Stövlarna chansade jag på storleken och det blev rätt lyckat, får i en tjock strumpa men dom kasar inte av utan det. Motorsågsskyddsutrustning med hjälm, visir, Oregon Waipoua-byxor och ett par stövlar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Simon Swartling och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Finns den till bättre pris än 260 SEK tro? Fick plötsligt väldigt starka "vill ha" känslor...
F fangalid skrev:
jag fick ge 180 kr på black friday från Clas Ohlson men står att det 229 ordinarie så lite billigare än 260 iaf
Detta gäller alltså Knipex 125 mm minipolygrip. Med prisgaranti på Bauhaus borde den hamna på 202 kronor.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Detta gäller alltså Knipex 125 mm minipolygrip. Med prisgaranti på Bauhaus borde den hamna på 202 kronor.
ja cobra 125 mm är det jag köpt men ångrar nästan lite. Den är föör liten nästan. Vet inte vad jag ska ha den till. Tror det blir en leksak till grabben på 2 år, tror den ligger bättre i hans hand än i min :)
 
F fangalid skrev:
ja cobra 125 mm är det jag köpt men ångrar nästan lite. Den är föör liten nästan. Vet inte vad jag ska ha den till.
Jag har flera stycken. En i varje uppsättning av snickarbyxor och en som får följa med på resor för diverse fältreparationer. Den vanligaste uppgiften på resor var förr att ta bort strypbrickan i duschen, så att man kan duscha på rimlig tid. I snickarbyxorna finns den alltid till hands när man står illa till och tänker att "nu skulle man haft en tång" -då visar det sig att man har det!
Tillägg: bild på min EDC som jag har i väskan jag bär med mig till jobbet eller var jag råkar vara Verktygspåse med multiverktyg, tändare, skiftnyckel och tång, används för fältreparationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
.
 
Redigerat:
  • Gilla
Tallguy196 och 9 till
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Jag har flera stycken. En i varje uppsättning av snickarbyxor och en som får följa med på resor för diverse fältreparationer. Den vanligaste uppgiften på resor var förr att ta bort strypbrickan i duschen, så att man kan duscha på rimlig tid. I snickarbyxorna finns den alltid till hands när man står illa till och tänker att "nu skulle man haft en tång" -då visar det sig att man har det!
Tillägg: bild på min EDC som jag har i väskan jag bär med mig till jobbet eller var jag råkar vara[bild] .
Smart, men lite jobbigt att kopiera för oss som flyger lite då och då samt är glömska. :)
 
Shakula Shakula skrev:
Smart, men lite jobbigt att kopiera för oss som flyger lite då och då samt är glömska. :)
Fast allt utom kniven borde man få flyga med. "Snörena" kanske inte uppskattas? Vet att jag såg en skylt där måttband var förbjudna i Dubai/DXB. Oklart varför...
 
Alfredo Alfredo skrev:
Fast allt utom kniven borde man få flyga med. "Snörena" kanske inte uppskattas? Vet att jag såg en skylt där måttband var förbjudna i Dubai/DXB. Oklart varför...
Alla dessa restriktioner har lett till att jag har börjat flyga med incheckat bagage igen. Av de flygplatser jag brukar frekventera är VIE en av de värre. De är inte så bråkiga i säkerhetskontrollen, men det är mer regel än undantag att de väger handbagaget. 8 kg är gränsen som man för övrigt aldrig klarar.
 
  • Gilla
ElCapitano
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.