3 371 393 läst · 16 612 svar
3371k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Tog en tripp förbi Tools for working wood innan det var dags att flyga hem. Det fanns en Festool-fyndlåda där jag grävde fram ett 12V batteri av utgången modell. Passade dock på det då han ville ha 60 dollar.
Istället blev det två spiralfräsar med 8mm skaft, en bänkspännare (hade en sen innan), en till bänkspännarna passande Forster, lite mjölkfärg och de tre senaste numren av Mortise and Tenon.
Istället blev det två spiralfräsar med 8mm skaft, en bänkspännare (hade en sen innan), en till bänkspännarna passande Forster, lite mjölkfärg och de tre senaste numren av Mortise and Tenon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Använder Bosch hålsågar på jobbet, och har varit nöjd med dom, snabbfästet för både centrumborr och hålsåg funkar kanon. Kör mycket i rostfritt stål 1-3 mm, men idag behövde vi köra 35 mm hål i 1+6 mm.
Första hålet gick segt, sågen är välanvänd, så jag skickade kollegan att köpa några nya.
Först kärvade den i snabbfästet, det här aldrig hänt förut på nån av alla jag avverkat under många år. Fick smörja den och sen lätt knacka ner den i fästet. Sen skulle jag börja borra, då vobblade sågen ?? Kollade igen att den var i ordentligt, det var den, men sen fick jag se felet på sågen "Made in Kina"
Får kanske byta märke ??
Första hålet gick segt, sågen är välanvänd, så jag skickade kollegan att köpa några nya.
Först kärvade den i snabbfästet, det här aldrig hänt förut på nån av alla jag avverkat under många år. Fick smörja den och sen lätt knacka ner den i fästet. Sen skulle jag börja borra, då vobblade sågen ?? Kollade igen att den var i ordentligt, det var den, men sen fick jag se felet på sågen "Made in Kina"
Får kanske byta märke ??
Mer och mer tillverkning hamnar där, behöver inte betyda dålig kvalitet men det är så klart ett problem att du upplever att hålsågarna blivit sämre.Isakare skrev:Använder Bosch hålsågar på jobbet, och har varit nöjd med dom, snabbfästet för både centrumborr och hålsåg funkar kanon. Kör mycket i rostfritt stål 1-3 mm, men idag behövde vi köra 35 mm hål i 1+6 mm.
Får kanske byta märke ??
Tyvärr lite typiskt bosch. Högstanivån är bra men lägstanivån är ibland lite svajigIsakare skrev:Använder Bosch hålsågar på jobbet, och har varit nöjd med dom, snabbfästet för både centrumborr och hålsåg funkar kanon. Kör mycket i rostfritt stål 1-3 mm, men idag behövde vi köra 35 mm hål i 1+6 mm.
Får kanske byta märke ??
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Renoverare
· Östergötland
· 76 inlägg
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
De Stilj skrev:
NU vart jag nyfiken men hur ser man att det är en "Byggahus forumsmedlem"i en butik? Står personen o smeker verktygen som gollum gjorde med ringen? eller är det byggahus tischan som vart framme (När finns dom att köpa föresten,gärna snygg keps med?????)
Jag tror jag uppförde mig tämligen civiliseratP pleqtiz skrev:
Ev. kan "jag läste om det igår.." och "jiggar.." ha nämnts