Har man sagt A, måste man säga B. Vad är det för slip och vad kostade den? :)

mexitegel mexitegel skrev:
Har man sagt A, måste man säga B. Vad är det för slip och vad kostade den? :)
Metabo LSV 5-225 eller vad den hette. Den var så billig att jag undrar om jag bara köpte en tom låda dyrt... Gjorde jag ett klipp återkommer jag med bild, men gick jag i fällan så håller jag käften!

• Gilla
Robin Wahlman
  • Laddar…
Tog en tripp förbi Tools for working wood innan det var dags att flyga hem. Det fanns en Festool-fyndlåda där jag grävde fram ett 12V batteri av utgången modell. Passade dock på det då han ville ha 60 dollar.

Istället blev det två spiralfräsar med 8mm skaft, en bänkspännare (hade en sen innan), en till bänkspännarna passande Forster, lite mjölkfärg och de tre senaste numren av Mortise and Tenon.
Verktyg och byggmaterial, inklusive spiralfräsar, bänkspännare och mjölkfärg, upplagda på grå matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
En liten nätt spånsug :) Blå och grå industriell spånsugsmaskin från JML inuti en verkstad.
Skapa konto

• Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
Använder Bosch hålsågar på jobbet, och har varit nöjd med dom, snabbfästet för både centrumborr och hålsåg funkar kanon. Kör mycket i rostfritt stål 1-3 mm, men idag behövde vi köra 35 mm hål i 1+6 mm.
Första hålet gick segt, sågen är välanvänd, så jag skickade kollegan att köpa några nya.
Först kärvade den i snabbfästet, det här aldrig hänt förut på nån av alla jag avverkat under många år. Fick smörja den och sen lätt knacka ner den i fästet. Sen skulle jag börja borra, då vobblade sågen ?? Kollade igen att den var i ordentligt, det var den, men sen fick jag se felet på sågen "Made in Kina"
Får kanske byta märke ??

Isakare Isakare skrev:
Använder Bosch hålsågar på jobbet, och har varit nöjd med dom, snabbfästet för både centrumborr och hålsåg funkar kanon. Kör mycket i rostfritt stål 1-3 mm, men idag behövde vi köra 35 mm hål i 1+6 mm.
Första hålet gick segt, sågen är välanvänd, så jag skickade kollegan att köpa några nya.
Först kärvade den i snabbfästet, det här aldrig hänt förut på nån av alla jag avverkat under många år. Fick smörja den och sen lätt knacka ner den i fästet. Sen skulle jag börja borra, då vobblade sågen ?? Kollade igen att den var i ordentligt, det var den, men sen fick jag se felet på sågen "Made in Kina"
Får kanske byta märke ??
Mer och mer tillverkning hamnar där, behöver inte betyda dålig kvalitet men det är så klart ett problem att du upplever att hålsågarna blivit sämre.

Isakare Isakare skrev:
Får kanske byta märke ??
Tyvärr lite typiskt bosch. Högstanivån är bra men lägstanivån är ibland lite svajig

Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Har två cirkelsågar sedan tidigare (Makita också). En sladd och en batteridriven. Men kände att jag behövde en sänksåg också.

[bild]
Pris och vars köpte du den?

Veckans hopplock..

• Verktyg och tillbehör: borrskruvdragare, borrbitar och skruvmejslar från Wera och Milwaukee.
    Skapa konto
  • Gilla
FreQa och 4 till
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Tyvärr lite typiskt bosch. Högstanivån är bra men lägstanivån är ibland lite svajig
Sågen avverkade bra, men hålen blev 38 mm, inget problem i vårt fall, men tråkigt om man just ville ha 35 mm.

Det fick bli en logosol MF30, det var sista maskinen på önskelistan :)

• Logosol MF30 i en verkstad med träbitar på golvet, maskinen är sista önskan uppfylld.
    Skapa konto
  • Gilla
Anders 1920-tal och 10 till
  • Laddar…
Uppgradering! :D

Den nya får bo på det gamla chassit tills en rullbar bänk är byggd!

Ny och gammal bordscirkelsåg placerade på ett provisoriskt underlag i ett verkstadsrum.
Skapa konto
Ny bordssåg monterad på ett gammalt sågbord i ett verkstadsutrymme.
Skapa konto

• Gilla
FreQa och 7 till
  • Laddar…
Anders 1920-tal
Bosch GMF 1400 CE fräsbord står på ett bord framför tulpaner och fönster.
Skapa konto

Till fräsbord, bosch gmf 1400 ce

• Gilla
FreQa och 5 till
  • Laddar…
P
De Stilj De Stilj skrev:
Tack för tipset! Jag köpte några tvingar och en extra skena till sänksågen. Träffade dessutom en trevlig forummedlem.

NU vart jag nyfiken men hur ser man att det är en "Byggahus forumsmedlem"i en butik? Står personen o smeker verktygen som gollum gjorde med ringen:rolleyes:? eller är det byggahus tischan som vart framme (När finns dom att köpa föresten,gärna snygg keps med?????)

• Gilla
  • Haha
VedbyMats och 2 till
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
NU vart jag nyfiken men hur ser man att det är en "Byggahus forumsmedlem"i en butik? Står personen o smeker verktygen som gollum gjorde med ringen:rolleyes:? eller är det byggahus tischan som vart framme (När finns dom att köpa föresten,gärna snygg keps med?????)
Jag tror jag uppförde mig tämligen civiliserat :crysmile:
Ev. kan "jag läste om det igår.." och "jiggar.." ha nämnts ;)

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.