Kanske inte riktigt verktyg, men det var svårt att motstå sockarna på ICA när man vet hur viktigt det är med kompatibilitet.

CAT-arbetsskor och nya matchande CAT-sockar i förpackningar på en matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Matte_Nörden
  • Laddar…
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Pris och vars köpte du den?
byggshop.se men den verkar inte finnas kvar där. De hade någon kampanj och jag har för mig att jag gav 3 100 kronor någonting.

En borrmaskin; Mema typ 1602 (1802?) med tillhörande stativ. Väl tilltagen pjäs.

Några smågrejer
Byggmaterial och verktyg på arbetsbänk, inklusive skyddsbackar, en burk svarttjära och AEG skivpaket.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Inför stundande trapprenovering har jag och den mest maskintokige i familjen unboxat det senaste inköpet - lackfräs.

• Gilla
Anders 1920-tal
  • Laddar…
Den där vinkelslip-slipskive-låsmuttern som FreQa visar i #5494
-är den bra ?
behövs den alls ?
Jag brukar bara snurra på muttern till den stannar, sen greppa skivan ( inte muttern) och dra med handen. ( med handske)
Enda gången det har fallerat hittils var med en diamantskiva som snurrade upp muttern då maskinen stannade.

H hyggabus skrev:
-är den bra ?
behövs den alls ?
Jag brukar bara snurra på muttern till den stannar, sen greppa skivan ( inte muttern) och dra med handen. ( med handske)
Enda gången det har fallerat hittils var med en diamantskiva som snurrade upp muttern då maskinen stannade.
Det är smidigt. Ofta kör man till skivan är slut, då får man sällan grepp om skivan. Dock är det bara att knacka lite på den, då lossnar den oavsett. Och kör man med diamant- eller slipskiva har man något att ta i ändå.
Jag har det ej på mina privata, dock använt några gånger på jobbet. Smidigt, men inte värt att lägga extra pengar på enligt mig.

Blev en Röhm borrchuck till makitan. Makitas finska service sade den passar inte, men det är 1/2x20 gänga på borrmaskinen och chucken passar till den gängan så jag tror dom är fulla med ****.

P pleqtiz skrev:
NU vart jag nyfiken men hur ser man att det är en "Byggahus forumsmedlem"i en butik?
På klädseln. :p
Person i arbetskläder med Bygghus.se-logga arbetar med en hammare vid byggprojekt.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
b8q och 3 till
  • Laddar…
H hyggabus skrev:
-är den bra ?
behövs den alls ?
Den behövs för mina svaga händer! ;) vill även försäkra mig om att den sitter och jag tycker efter jag testat den att den fungar bra. 90 kr på Bauhaus är det värt.

Nu kan jag pusta ut, fick en slip till sist! Lite drygt 4000:- är helt ok. Om jag, gud förbjude, har för avsikt att sälja den efter avslutat slipande så får man igen stordelen av stålarna, men verktyg ska köpas, inte säljas!

Blev en excenterslip Metabo SXE 425 med tillbehör,på kampanj från Toolab hoppas den är bra för mina behov.
Råkade även följa med en Bahco liten verktygsväska, har egentligen spanat in en Stanley på Jula som brukar vara på rea för 299 kr. Men nu gick Bahcon för samma peng så då fick det bli den istället.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P
Oj vad hände :thinking::seenoevil:

• Närbild av Festool märkeskap såg, modell KS 120 REB, delvis synlig.
    Skapa konto
  • Gilla
Matte_Nörden och 8 till
  • Laddar…
Idag kom det en fräs från England.

Tack #stigen för tipset.

Ny överspänningsfräs utpackad på betonggolv bredvid sin öppnade kartong och emballage, med manualen synlig.
Skapa konto

//AA

• Gilla
FreQa och 3 till
  • Laddar…
GSR 18 V-60 C/GDX 18V-EC
3573kr hos DUAB

• Bosch borrskruvdragare och slagskruvdragare i verktygsväska med batterier och laddare.
    Skapa konto
  • Gilla
iSnobben och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.