3 371 235 läst · 16 612 svar
3371k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Bosch äger Dremel, och batteriladdarna är utbytbara (Dremels 10,8V med Boschs ditto alltså), gissar att den är hyfsad lik men framförallt att plastflärparna på batterierna är rätt. Och att den kom i en l-boxx.bulleribock skrev:
Verktygstokig
· Dalsland
· 301 inlägg
Oj, grattis.NyaTorpane skrev:
Det är lycka i en låda, det finns nog få verktyg man kan älska mer än kapex (Rotex, Domino och fräsarna, sänksåg, HKC är också sånt man gillar. Det är bra att köpa andra fabrikat också...då uppskattar man Festool ännu mer)
Kan du recensera Dremel-lookalike i denna tråd? Jag vet fortfarande inte om min är trasig eller om maskinen är extremt känslig för obalans i skivorna.bulleribock skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/erfarenheter-bosch-gro-12v-35-slipmaskin.302966/
Medlem
· Östergötland
· 91 inlägg
Jag har funderat på cirkelsågen mest för att kapa ner större skivor lite snabbt innan jag tar den exakta storleken i bordssågen. Men om du tror den är långsam så kanske sticksågen är snabbare och bättre vid de tillfällena...bulleribock skrev:
Verktygstokig
· Dalsland
· 301 inlägg
Så här långt......batteri Bochen har mer styrka än nät Dremeln! Å andrasidan är den stor och klumpig i jämförelse. Så jag säger....starkare och klumpigare.bulleribock skrev:
Den har även mer rå gång,
Jag har en dremel sedan länge och jag har gjort en hel del med den. Jag har även en bosch numera. Så jag känner att det beror vad jag ska göra helt enkelt. Ska jag sitta vid bänken och arbeta drar jag fram dremeln och eventuellt sätter jag på flexslangen. Står jag och arbetar runt något så åker boschen fram. Nu senast så hade jag nylonborsten på boschen och tog bort skit från robotgräsklipparen. Innan dess så hade jag kapskipa och testade att dekorera ryggen på en kniv för skojs skull. Däremot så har jag alltid kört med snabbchuck på dremeln då jag byter mellan verktyg och borr på den men jag har svårt att se mig använda boschen med annat än verktyg och jag har fått för mig att den blir absurt lång då?
Men jag gillar dremels SpeedClic system med kapskivor, polertrissor, sliprullar och lite annat nästan lika mycket som snabbchucken.
Men jag gillar dremels SpeedClic system med kapskivor, polertrissor, sliprullar och lite annat nästan lika mycket som snabbchucken.
Ja, framtiden får utvisa, kanski pluttcirkeln blir omtyckt......johan.d.hallin skrev:
Kapa ner skivor klarar den nog, men vinkelrätheten i snittet var dåligt.
Jag ska prova hastighet mot sticksågarna, lite intressant att se inbördes ordningen bland sticksågarna med...